-=Petter=- Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 (endret) Hei Er dette mulig? Har sett litt på deler og blir veldig usikker, da jeg ikke har bygd eller generelt drevet med dette på flere år. Har kommet over en Qnap TS-131 eller 210, så visstnok skal kunne håndtere dette. Men der har jeg null erfaring. Sum på 2000,h pga det er ca det Qnapen kommer på. Petter Endret 27. september 2016 av -=Petter=- Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 Skal ikke rare maskinvaren til for å overgå et lite NAS. Etter min erfaring går de fleste i stå. Finn heller noe skrap på bruktmarkedet for 2 lapper, fungerer garantert bedre. Og er langt mere responsivt. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 27. september 2016 Forfatter Del Skrevet 27. september 2016 Var det jeg også tenkte. Litt av problemet er størrelse på enheten. NUC er en greit str, men sklir fort over 2 tusen. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 En nuc er jo bare en plattform. Du bestemmer jo selv hva som skal være inni av disk osv. Hadde heller satset på en gammel xeon eller lignende. Eldre servere får du kastet etter deg. Sett så inn noe disk og installer ubuntu så har du det gående. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 27. september 2016 Forfatter Del Skrevet 27. september 2016 Takker for svar. Se litt mer hva jeg kan få tak i, da str på maskin har en del og si. ? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Asus RT-AC68U Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 28. september 2016 Forfatter Del Skrevet 28. september 2016 Asus RT-AC68U Takk for forslag, men ikke lenge siden det ble investert i ny, ikke fullt så kapabel router? Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 3. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2016 Det kan man si ja ? Sett etter slike xeon, men disse virker å være som vanlige midi towers eller "bladservere" og det faller dessverre utenfor pga av str. Men er disse NASene ikke brukendes i det hele tatt? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Det er ikke brukbart å kjøpe det for bt. Har du vurdert seedbox? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Skal du ha en brukbar NAS blir det fort dyrt (10 lapper minimum), da kan du likegodt bygge en selv. Er en 1u server for stor? Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 3. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2016 Etter bilde funnet på google, så ja ? Eneste denne nasen skal gjøre er å laste noen torrents, ikke mange om gangen. Kanskje maks 10-15 stk. Det er ikke snakk om mye trafikk, men skal stå døgnet rundt. Så strøm bruk teller også. Ser ikke helt at det skal være nødvendig med noe overkill for å utføre denne oppgaven. Min gamle PI-b, gjorde jobben. Men tatt kvelden, og likte ikke oppsettet. Tenkte derfor på f.eks. en NAS som fungerte rett ut av boksen? Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 4. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2016 Den er lest, men klarer ikke finne hva som skal gjøre denne bedre enn Qnap TS-131. Ser routeren har dobbel kjernet cpu, men ikke særlig mer info. Det har vel også Qnapen, om jeg ikke har misforstått. Pluss NASen kan jeg jo ta med meg hvis jeg trenger den et annet sted. Litt mer kinkig med en router som resten av huset da blir avhengig av. Hva tåler for og imot de to løsningene? Forskjellene? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 4. oktober 2016 Del Skrevet 4. oktober 2016 Hva med en Raspberry PI og ekstern disk? Veldig basic, men burde greie jobben. http://www.howtogeek.com/142044/how-to-turn-a-raspberry-pi-into-an-always-on-bittorrent-box/ Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 4. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2016 Hva med en Raspberry PI og ekstern disk? Veldig basic, men burde greie jobben. http://www.howtogeek.com/142044/how-to-turn-a-raspberry-pi-into-an-always-on-bittorrent-box/ Akkurat den jeg vil bort fra. Brukt det i 2 år, meget ustabilt er min erfaring ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå