2bb1 Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 (endret) Hei. La ut min iPhone 6S Plus til slags på Finn i dag, og mottok en mystisk henvendelse via mail. Når jeg leser meldingene ser det ut som et standard svindlingsforsøk, men samtidig klarer jeg ikke å skjønne hvordan hun/han kan svindle meg ved å bruke PayPal? Er det en knapp i PayPal hvor de kan trykke "Vare ikke mottatt" eller noe sånt som gjør at jeg aldri får pengene? Legger ved samtalen. Etter det første svaret spurte jeg om når vedkommende var tilbake på fastlandet samt om hun hadde et nummer jeg kunne ringe. Endret 27. september 2016 av 2bb1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 Er det en knapp i PayPal hvor de kan trykke "Vare ikke mottatt" eller noe sånt Ja. 3 Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 27. september 2016 Forfatter Del Skrevet 27. september 2016 Hvordan kan "alle" skryte av at PayPal er så sikkert når det er slik? Er jo i så fall superenkelt å svindle. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 Er ingen betalingsmetoder som er helt sikre. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 27. september 2016 Forfatter Del Skrevet 27. september 2016 (endret) Hva med alt folk kjøper via f.eks. Ebay ved å bruke PayPal? Antar PayPal har en sikrere løsning for slike tilfeller, hvis ikke kunne jo jeg sitte her hjemme og trykke "Ikke mottatt" på alle varene jeg bestiller via Ebay. Har PayPal selv, men aldri satt meg inn i fordeler/ulemper - bruker det sjeldent. Endret 27. september 2016 av 2bb1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 (endret) Var en tråd for ikke lenge siden der en fyr hadde fått en nesten identisk melding som du fikk. Garantert svindel. Nesten så jeg vil oppfordre deg til å sende en halvkilo hundedritt til personen Endret 27. september 2016 av SlikGårNoDagan Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 27. september 2016 Forfatter Del Skrevet 27. september 2016 Ja, garantert svindel. Sa at jeg godtok budet, så da får jeg vel oppholdt pengene deres en ukes tid iallefall. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 27. september 2016 Forfatter Del Skrevet 27. september 2016 Ble samtidig bombardert med mailer tilsynelatende fra "[email protected]", men når jeg trykker på "Mer info" så står det at mailadressen er "[email protected]". Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 Det er sikkert ikke betalt noe... Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 27. september 2016 Forfatter Del Skrevet 27. september 2016 (endret) Nei, de har nok ikke det siden jeg ikke har fått ekte PayPal-mailer. Ikke så fristende å dra til Nigeria for tiden heller. Skulle gjerne sendt en granat i posten, men det kan vel fort bli stoppet i tollen Endret 27. september 2016 av 2bb1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 (endret) Lett å spoofe epostadresse. Nå er jo dette 100% sikkert scam, noe som kommer frem av den første eposten, men for alt av transaksjoner via betalingstjenester så sjekker jeg alltid kontoen ved å logge inn på tjenestens nettside selv. Det kan de ikke forfalske. Svar den siste eposten hans med at du er glad du kunne kaste bort noen minutter i hans scammende drittliv Endret 27. september 2016 av Tåkefyrste Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 27. september 2016 Forfatter Del Skrevet 27. september 2016 Jeg er ikke fornøyd - vil kaste bort mer av hans tid. Men samtidig har jeg ikke tid å bruke på dette, haha. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 (endret) Send en melding med at det er problemer med betalingen og se hva som skjer Edit; Meld fra til PayPal om de falske meldingene, det vil hjelpe andre i fremtiden. De har en egen e-post du videresender til. Endret 27. september 2016 av SlikGårNoDagan Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 27. september 2016 Forfatter Del Skrevet 27. september 2016 Ja skal nok klare å dra det ut litt Siden de ikke har PayPal i virkeligheten så hjelper det vel ikke å kontakte PayPal, eller? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 27. september 2016 Forfatter Del Skrevet 27. september 2016 (endret) For et mas. Mailen er [email protected] forøvrig om noen kjeder seg og vil bruke opp tiden deres! Endret 27. september 2016 av 2bb1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 (endret) Siden de ikke har PayPal i virkeligheten så hjelper det vel ikke å kontakte PayPal, eller? Det hjelper nok lite, men du kan se det på den måten at din rapport kan være det som får begeret til å renne over så svindlerne blir tatt. Jeg rapporterer PP ting på grunn av at jeg ser på det litt på samme måte som banken. Det er en viktig tjeneste og hver rapport øker sikkerheten. Endret 27. september 2016 av SlikGårNoDagan Lenke til kommentar
xNADEsjefen Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 Nesten så jeg vil oppfordre deg til å sende en halvkilo hundedritt til personen Jeg sendte en matboks med hestemøkk en gang til disse jævlene når jeg fikk en slik mail en gang. Jeg fikk faktisk en småhissig mail ca 14 dager etter at pakken var sendt. Skal se om jeg finner den igjen og legge den ut.. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 27. september 2016 Forfatter Del Skrevet 27. september 2016 Haha, gjør det! @SlikGårNoDagan: Skjønner - det gjør det nok. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Paypal og Ebay har samme eier og det er et helt annet system da det først må taes med selger på ebay Har vært borti det selv, men da var selger "bare" bortreist, så jeg fikk varen til slutt Lenke til kommentar
Andcatz Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 Det er så utrolig mye svindel via Paypal. Det er ingen garanti når du bruker Paypal, husk det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå