Malvado Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 Personlig så tror jeg at man kan vurdere dette : Om penger er problematisk så er den aller beste oppgraderingen mer minne og bedre cpu som passer til dette hovedkortet , får man tak i en pent brukt cpu som har en fin pris så er det nok ikke den dårligste løsningen , på 1980x1050 oppløsningen så er 290 kortet mer enn bra nok. I en multiplayer situasjon er det som regel cpu som blir belastet først , ikke skjermkortet , da 16 spillere til utgjør ikke så stor forskjell i forhold til hva disse spillmotorene greier å rendre , det er derimot all overføringen av hva som skjer og en del beregninger som kan være tøft for cpu og da sier det seg selv at flere og raskere kjerner ( om spillmotoren er flink til å bruke flere kjerner ) trolig den beste løsningen. En annen ting er at hvis spillmotoren er dårlig optimaliert så vil man ofte se kraftige fall uavhengig av hvor bra hardware man har , det kan føles litt bedre ut på de kraftigste maskinene men når man har disse fallene er nok den beste fiksen å justere på de innstillingene i spillet som er utløseren til fallene. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 Heldigvis er Frostbitemotoren en av de beste skaleringsmessig på både cpu og gpu. Frostbite liker cpukraft, spesielt nå siden det er en god del fysikk beregninger i spillet. Konklusjonen er nok å få bedre cpu, og beholde 290 skjermkortet. 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 Heldigvis er Frostbitemotoren en av de beste skaleringsmessig på både cpu og gpu. Frostbite liker cpukraft, spesielt nå siden det er en god del fysikk beregninger i spillet. Konklusjonen er nok å få bedre cpu, og beholde 290 skjermkortet. Ja, det er nok den lureste løsningen i dette tilfellet. Og venter han litt til så kommer trolig neste Gen Nvidia skjermkort ,utifra det jeg vet så vil ytelen trolig være på 1070 nivå mens prisen er på 1060 nivå og det aller beste er at den vil øke markant i DX12. Lenke til kommentar
Zezner Skrevet 3. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2016 (endret) Jeg får sette opp litt fast sparing og sikte meg inn på ny Kaby Lake og Nvidia grafikk Takk for mange bra tips!Linken til Digital Factory ga meg også denne: https://www.youtube.com/watch?v=2ZxZiksWtRQ så da får jeg se om jeg finner en 3770K til en bra pris og noe 2200 mhz ddr3 ram Hvis du ikkje får tak i brukt cpu til ein god pris, så er det mulig å få tak i 6600K, z170-HK og 16 GB DDR4-minne til 3800kr. Hehe, ja da er vi der igjen jaaa.. Men blir nok bare en CPU ser det ut som nå. Hvis du tilfeldigvis bor i nærheten av Drammen så kunne du kjøpt denne, byttet CPU og solgt den videre for samme pris Sikter meg inn på 3770k, men takk for tips Endret 3. oktober 2016 av Zezner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå