Stian-89 Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 Heisann! Min samboer skal ha seg ny laptop.Vi har sett litt på denne, Asus Zenbook: https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/barbar-data/13-14-tommer/asus-zenbook-ux305ca-pure1/234053.10996/ Frykter at prosessoren blir litt svak. Har dere noen andre forslag til en laptop som er omtrent like portabel som denne, men kanskje kraftigere?Makspris 8-9000. Gjerne billigere. Blir brukt til nettsurfing, filmtitting, kontorarbeid og Photoshop. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 Photoshop? Da ville jeg sagt minimum Core i5 og minst 8GB RAM. Når det gjelder "disk" kommer det an på hva slags tilgang man har til ekstern lagring av store filer; sky eller egen disk. Ellers er det ingen tvil om at SSD er mye raskere enn HDD og er å foretrekke dersom man ikke trenger 1TB lokal disk. Lenke til kommentar
karlico Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 (endret) Multicom talisa bør vurderes http://www.multicom.no/ultrabook-tynne-og-lette/cat-c/c100559 Edit: Pass på at operativsystem kommer i tillegg Endret 27. september 2016 av karlico Lenke til kommentar
Stian-89 Skrevet 27. september 2016 Forfatter Del Skrevet 27. september 2016 Photoshop? Da ville jeg sagt minimum Core i5 og minst 8GB RAM. Når det gjelder "disk" kommer det an på hva slags tilgang man har til ekstern lagring av store filer; sky eller egen disk. Ellers er det ingen tvil om at SSD er mye raskere enn HDD og er å foretrekke dersom man ikke trenger 1TB lokal disk. Takk for svar! Tenker 256 GB SSD. Prosessor og RAM høres bra ut! vet du om noen modeller med dette? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 Det er så mange modeller der ute at jeg slett ikke har oversikten ... Tør ikke å anbefale noe til andre enn meg selv. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå