_Irene_ Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 (endret) Jeg har problemer med at svaralternativene til et spørsmål på Itslearningprøver kommer i samme rekkefølge vær gang. Vet noen hvordan svaralternativene kan komme i tilfeldig rekkefølge? Dette er nyttig i forbindelse med å øve til en prøve (Da en lettere lærer seg rekkefølgen de står i enn selve svaret). Eks på hvordan det ser ut nå: Slik ser det ut ved 1. forsøk: Kryss av for riktig svar: ( ) Jeg er en katt ( ) Jeg er en bil ( ) Jeg er et menneske ( ) Jeg er et egg Slik ser det ut ved 2. forsøk: Kryss av for riktig svar: ( ) Jeg er en katt ( ) Jeg er en bil ( ) Jeg er et menneske ( ) Jeg er et egg Slik ser det ut ved n-te forsøk: Kryss av for riktig svar: ( ) Jeg er en katt ( ) Jeg er en bil ( ) Jeg er et menneske ( ) Jeg er et egg Ekempel på hvordan jeg ønsker det skal være Ved 1.forsøk for eks.: Kryss av for riktig svar: ( ) Jeg er et menneske ( ) Jeg er en katt ( ) Jeg er en bil ( ) Jeg er et egg Ved 2.forsøk for eks.: Kryss av for riktig svar: ( ) Jeg er en katt ( ) Jeg er en bil ( ) Jeg er et menneske ( ) Jeg er et egg ved 3.forsøk for eks: Kryss av for riktig svar: ( ) Jeg er et menneske ( ) Jeg er et egg ( ) Jeg er en katt ( ) Jeg er en bil osv. Ups glemte å informere skikkelig: Vi fikk tilgang slik at vi kunne lage spørsmål der noen av spørsmålene ville bli brukt i prøven. Jeg fikk full tilgang til å teste om jeg fikk til å få svaralternativene i tilfeldig rekkefølge... ...ettersom jeg har opplevd at itslearningtester med ubegrensede forsøk på den forrige skolen jeg gikk på hadde tilfeldig rekkefølge. Endret 28. september 2016 av _Irene_ Lenke til kommentar
RevealeR Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 Er nok kun kursansvarlig som kan slå på randomisering av svaralternativer, dessverre. Lenke til kommentar
_Irene_ Skrevet 28. september 2016 Forfatter Del Skrevet 28. september 2016 (endret) Ups glemte å informere skikkelig: Vi fikk tilgang slik at vi kunne lage spørsmål der noen av spørsmålene ville bli brukt i prøven. Jeg fikk adgang til å teste om jeg fikk til å få svaralternativene i tilfeldig rekkefølge... ...ettersom jeg har opplevd at itslearningtester med ubegrensede forsøk på den forrige skolen jeg gikk på hadde tilfeldig rekkefølge. Dette klarte jeg altså ikke og venter derfor på svar her :-) Endret 28. september 2016 av _Irene_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå