Odd R. Valmot Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 Disruptive Technologies er nominert til TU Tech Awards.De skal forandre verden med sensorer som varer 15 år uten batteribytte Lenke til kommentar
joppzter Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 Generelt spørsmål om IOT ikke rettet mot sensoren i denne artikkelen. Hvem står til ansvar når en av de smarte tingene i hjemmet ditt bla er med på DDOS eller blir brukt ondsinnet mot noe - dette fordi tingen (kjøleskapet, tannbørsten, tskjorten, etc) ikke mottar firmware oppdateringer lenger eller at eieren ikke er kyndig nok til å oppdatere alle dingsene sine selv. Er det noen standarer gående der ute bla de som lager IOT maskinvaren? 3 Lenke til kommentar
Tor R. Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 Noen som vet hva protypene gjør og blir brukt til? Er dette egentlig et litt fancy "kickstarterprosjekt", sende kjøleskaptemperaturen til mobilen, detektere fukt i bleier, osv? 2 Lenke til kommentar
balleklorin Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 IoT er jo fint det, og helt sikkert hackernes våte drøm.. Alt er koblet sammen og det er bare å vente på at noen andre tar full kontroll over hjemmet ditt. 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 IoT er jo fint det, og helt sikkert hackernes våte drøm.. Alt er koblet sammen og det er bare å vente på at noen andre tar full kontroll over hjemmet ditt. Og skrur på og av lyset ditt? Høres ut som en litt slapp våt drøm. AtW 4 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 Der noen ser for seg at uvedkommende kan skru lyset av og på, ser andre for seg at uvedkommende får tilgang til hele nettverket som den "smarte" lyspæren er koblet til. http://www.bbc.com/news/technology-36903274 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 Der noen ser for seg at uvedkommende kan skru lyset av og på, ser andre for seg at uvedkommende får tilgang til hele nettverket som den "smarte" lyspæren er koblet til. http://www.bbc.com/news/technology-36903274 I artikkelen virker det som det er appen som har sikkerhetshullet? AtW Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 Rapid7 fant huller i både software og hardware: https://community.rapid7.com/community/infosec/blog/2016/07/26/r7-2016-10-multiple-osram-sylvania-osram-lightify-vulnerabilities-cve-2016-5051-through-5059 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 Rapid7 fant huller i både software og hardware: https://community.rapid7.com/community/infosec/blog/2016/07/26/r7-2016-10-multiple-osram-sylvania-osram-lightify-vulnerabilities-cve-2016-5051-through-5059 Joda, men det du snakket om, nettverkstilgang, gikk jo på appen. Hullene i utstyret forutsetter at man allerede har nettverkstilgang (eller fysisk), og lar deg gjøre ting som å gjenta kommandoer (om jeg ikke har misforstått noe) AtW Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 Jeg tror uansett at de aller fleste som kjøper seg en IoT-dings kommer til å bruke den softwaren som hører til, og da er det vel ikke unaturlig at hackerne angriper det svakeste punktet. 2 Lenke til kommentar
mathiash98 Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Flott av vi får en slik aktør i Norge! Men hva skal brikken egentlig brukes til? Jeg kommer egentlig ikke på noe som trenger noe så lite hvor man ikke har plass til noe større. For all del det er bra at ting blir mindre og mer strømgjerrig 2 Lenke til kommentar
HSPalm Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Hvor kan jeg lese mer om teknologien? Hører bare data, prosessering, IoT og volum, men jeg fatter ikke hva produktet er godt for. Hvilken frekvens benyttes, hva er rekkevidden, hva slags sensorer er det snakk om, hvordan skal et system i det hele tatt se ut og hva er poenget...? Vil det lanseres SDK og devkits, og vil forretningsmodellen være lisensbasert, eller gratis ved kjøp av hardware? 2 Lenke til kommentar
HSPalm Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Rapid7 fant huller i både software og hardware: https://community.rapid7.com/community/infosec/blog/2016/07/26/r7-2016-10-multiple-osram-sylvania-osram-lightify-vulnerabilities-cve-2016-5051-through-5059 Hva er sammenhengen mellom Osram Lightify og Disruptive Technologies? Lenke til kommentar
Tore Rosander Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Dette er jo kjempe bra, det eneste som bekymrer meg er dette: "Selskapet vil ikke bare være en brikkeleverandør. De vil bygge og selge en tjeneste hvor sensorene er en komponent i et større informasjonssystem." Håper ikke dette betyr ett låst økosystem om det kommer produkter rettet mot forbrukere. Som feks zwave, diverse 433mhz produkter etc. 1 Lenke til kommentar
Tore Rosander Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Her snakker vi nok om alt fra temperatursensorer til radiomerking av dyr eller kanskje overvåke bevegelser i mannen? Brikkene skal kunne hente verdier fra forskjellige sensorer, behandle data og sende det videre. Har selv mange hjemmelagde sensorer på batteri som holder i ca to år, å få slike sensorer som varer i 10 år + vil være kjempegreit. Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 (endret) Slik miniatyrteknologi må da vere alle tiders for dei som har gebiss. Det å kunne bevege musa med tungen, eller den elektriske rullestol. Med en dobbell-jæksle som tannimplementat er jo mulighetene ubegrenset. Det trehåndede mennesket, haleluja...! Kom an komentartører, bruk fantasien på saklige funksjoner. Endret 30. september 2016 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Hva er sammenhengen mellom Osram Lightify og Disruptive Technologies? Ikke vet jeg. Må det være en sammenheng? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Dette er jo kjempe bra, det eneste som bekymrer meg er dette: "Selskapet vil ikke bare være en brikkeleverandør. De vil bygge og selge en tjeneste hvor sensorene er en komponent i et større informasjonssystem." Håper ikke dette betyr ett låst økosystem om det kommer produkter rettet mot forbrukere. Som feks zwave, diverse 433mhz produkter etc. Jeg gjetter på at de tilbyr løsninger på minst tre nivåer. Brikker i bulk til de som tar seg av all integrering/styring selv(store firmaer), brikker i 'skyen' hvor DR 'styrer alt'(typisk små firmaer) eller 'cloud on premise' hvor de med spesielle ønsker kjøper en ferdig sky de kan styre selv.. Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 Bare jeg som ikke fikk med meg hva slags sensor det var? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Bare jeg som ikke fikk med meg hva slags sensor det var? Du kan jo forsøke å finne noe om det på firmaets webside: http://www.disruptive-technologies.com/ "Denne silken er så tynn at man knapt kan se den ..." (?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå