Gå til innhold

Dette skal være Googles nye 4K-Chromecast

Anbefalte innlegg

Fy søren som HDMI ligger etter Displayport.

http://www.planar.com/blog/2014/12/15/displayport-13-vs-hdmi-20/

4K på HDMI og 8K på Displayport 1.3.

For ikke å snakke om at du også må ha HDMI 2.0 på TV'en. Kommer det på alle 4K TV'er eller er det fallgruver på det? Hvorfor kan de ikke gå for DP 1.3 når de likevel må ha helt nytt avspiller og skjermutstyr for å nyte det likevel?

Det er vel lite fordeler med bakoverkompatibilitet med eldre HDMI-standarder når skjermen vil ha 4K-signaler.

Hvor mange TVer ser du med DP-inngang? Det er jammen ikke mange. Så ser helt klart at HDMI er valget, og da har du bakoverkompatibiliteten intakt, uten behov for adapter.

Hva skal du med bakoverkompatibilitet. Er det ikke bedre å ta den fullt ut når en først bytter til 4K eller venter til 8K er etablert? Spare og så la det stå til for at alt utstyret ditt støtter samme plattformnivå i kabelgrensesnittet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fy søren som HDMI ligger etter Displayport.

http://www.planar.com/blog/2014/12/15/displayport-13-vs-hdmi-20/

4K på HDMI og 8K på Displayport 1.3.

For ikke å snakke om at du også må ha HDMI 2.0 på TV'en. Kommer det på alle 4K TV'er eller er det fallgruver på det? Hvorfor kan de ikke gå for DP 1.3 når de likevel må ha helt nytt avspiller og skjermutstyr for å nyte det likevel?

Det er vel lite fordeler med bakoverkompatibilitet med eldre HDMI-standarder når skjermen vil ha 4K-signaler.

Hvor mange TVer ser du med DP-inngang? Det er jammen ikke mange. Så ser helt klart at HDMI er valget, og da har du bakoverkompatibiliteten intakt, uten behov for adapter.

Hva skal du med bakoverkompatibilitet. Er det ikke bedre å ta den fullt ut når en først bytter til 4K eller venter til 8K er etablert? Spare og så la det stå til for at alt utstyret ditt støtter samme plattformnivå i kabelgrensesnittet.

De har da vel forhåpninger om å selge til flest mulig, og ikke til en svært begrenset nisje? Selv om jeg ikke har 4K TV med HDR, så vil jeg mest sannsynlig velge en versjon som jeg kan bruke på dagens utstyr, og få fordelene det gir når jeg bytter TV/Reciever. Har 1. generasjon nå, og hadde tenkt å kjøpe en til snart, men tror faktisk jeg vil vente til denne er tilgjengelig. Så kan jeg heller ta vurderingen om jeg vil kjøpe dagens utgave til redusert pris, eller "fleske til" og kjøpe en som vil støtte neste TV.

Har vurdert å kjøpe ny snart, og la Mamma få arve den jeg har, og så heller overta hennes gamle-tv som soveroms-TV til datteren min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...