Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Dekker innboforsikring tyveri i barns hybel?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei! Har en datter som bor på hybel i ukene grunnet lang reisetid til skole! Det er blitt stjålet en jakke på hybelen når hun ikke har vært hjemme (Hun bor med en vennine, og denne venninen har hatt besøk når vår datter ikke har vært tilstede)

Er dette noe vår forsikring vil dekke? Er desverre ikke tegnet egen innboforsikring på denne hybelen. Vi foreldre står som leietakere da hun er under 18år! Er kjedelig å bli fratsjålet en jakke til 8000kr. Forholdet er anmeldt. 

Anonymous poster hash: a5391...8c2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som hovedregel gjelder ikke innboforsikring for annet bosted enn det stedet dere bor. Kontakt forsikringsselskapet for en konkret bedømmelse.

Her er det forliksklage som gjelder. Når barn er under 18 år er det foreldre som tar ut forliksklage på vegne av barna.

Har ikke de fleste innboforsikringer en bestemmelse om at de også gjelder barn som er folkeregistrert hjemme men bor borte pga. studier, opp til en viss alder? Jeg var i alle fall dekket av mine foreldres forsikring de første årene jeg bodde hjemmefra.

Det er vel fortsatt et spørsmål om forsikringen dekker tyveriet.

Forliksrådsbehandling forutsetter at man vet hvem som har stjålet denne. Den andre beboeren på hybelen er ikke nødvendigvis ansvarlig for tyveri foretatt av gjester.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...