Gjest Marius B. Jørgenrud Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 Mange av de ansatte er sikret jobb videre. Hovedproduktet brukes av nærmere 100 kommuner.Tieto overtar norsk konkursbo med programvare for skolesektoren Lenke til kommentar
GOAXT8WU Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 Trist at alt sopes opp av kjedelige konsulenthus. Lenke til kommentar
roflol Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 Trist at alt sopes opp av kjedelige konsulenthus. Jepp, konsulent Norge! Det er "den nye oljen!" Lenke til kommentar
Mobility Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 - hvem kjøpte boet, tieto selv eller nyopprettet selskap - fikk enkelt aksjonærer aksjer eller oppsjoner for å "bli med videre" - var det konflikt i forbindelse med en ønsket emisjon Å kvitte seg meg gjeld eller uønskede aksjonærer som har spyttet penger inni tapsluket har mange løsninger. En av de er å melde oopbud og samtidig aliere seg med 3 part for kjøp av boet. Det sentrale her er: hva er den kjente betalingen og hva er den ukjente betalingen for boet, og hvordan er det betalt. Sjeldent en ser at grunder er so happy over å miste det en har jobbet med i så mange år og en så rask overtagelse at det ikke er nedetid for kunden. Godt planlagt uansett hva som har skjedd. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 Trist at alt sopes opp av kjedelige konsulenthus. Jepp, konsulent Norge! Det er "den nye oljen!" Konsulentselskaper er til IT som bensinstasjoner er til olje. Den virkelige gevinsten innen IT ligger i produktutvikling. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 Konsulentselskaper er til IT som bensinstasjoner er til olje. Den virkelige gevinsten innen IT ligger i produktutvikling. Tydeligvis var ikke det tilfellet med Oppad Også tror jeg tieto tener langt mer på konsulenttimene de selger kontra de produktene de utvikler(vertfall føles det slik når man får regning fra de) Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 Når det kommer til lønninger så er konsulent lukrativt, men å koke opp Java kode i konkurranse med indere er ikke akkurat det jeg ser på som nyvinning, eller er det jeg referer til når jeg sier at Norge burde satse mer på IT. Å redusere IT til konsulentselskaper er en grov misforståelse. Å sammenligne det med oljenæringen og pølsesalg på Esso var litt overdrevet kanskje, hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå