BjørnÅgeS Skrevet 26. september 2016 Del Skrevet 26. september 2016 (endret) Melder meg på. Nivå pingle. Hadde tenkt å bruke Canon 7d med 50mm 1.8 hsm. ( Men finner ikke igjen objektivet ) Da blir det enten Olympus med noe fast eller Sony A7 med 55mm super takumar Pentax. Viktig å støtte opp disse festene . Valget falt på Olympus Em-5 med Sigma 30mm F2.8. Har brukt dette lite i det siste. Endret 10. oktober 2016 av BjørnÅgeS 1 Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 10. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2016 Litt sen posting på grunn av høstferie. Her kommer de første bilder. 2.Oktober : Naust. PA020003.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr 3.Oktober : Utsikt PA030033.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr 4.Oktober : Kveldsfiske Oktoberfest 2016 (4 of 10).jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr 5.oktober : Pinne!!! (Schnausere er ofte ikke glade i vann) Oktoberfest 2016 (5 of 10).jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr 6.oktober : Høst Oktoberfest 2016 (6 of 10).jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr 7.oktober: Solnedgang Oktoberfest 2016 (7 of 10).jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr 8.oktober: Båtbrygge. Tok inn båten for vinteren Oktoberfest 2016 (9 of 10).jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr Alternativ 8.oktober Oktoberfest 2016 (8 of 10).jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr 9.oktober: Høst på Dovrefjell Oktoberfest 2016 (10 of 10).jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr Lenke til kommentar
polljen Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Sent, mem meget godt ? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Her var det mye lekkert. Du har brukt høstferien godt Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Mye fint på en gang, Praktfull utsikt 3. oktober og fint fanget pinscher i luftig sprang. Vakker rimfrost i høstbeildet fra Dovre 9. oktober. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 stemmer i med de andre. Veldig bra jobba! Glimrende samling bilder. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Flott bildeserie. Min favoritt er 5. Oktober (sjarmerende bilde), men jeg liker også godt nr. 4 og 9. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 2., 3., 6., 7., 8. og 9. er alle fine naturbilder. Men jeg vil trekke frem de resterende fordi de har det lille ekstra. 4/10: Fiskestangen lager en flott diagonal, og her trekker den begrensede dybdeskarpheten opp. 5/10: Kan det times særlig bedre? Action i idylliske omgivelser. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Bra startrekke det her! 4. og 5.oktober er favorittene, hittil! Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 16. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2016 10.oktober Allè. Kunne tenkt meg et motiv lengre inn i veien. Men lyset forsvant. Oktoberfest 2016 (11 of 6).jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr 11.oktober: Clubmaster. Ble eneste eksponeringen denne dagen. Burde kanskje ikke blitt med i tråden. Oktoberfest 2016 (12 of 6).jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr 12.oktober: Fjøsåpning. Skolen hadde høytidelig åpning av det nye fjøset. Det skal romme 50 melkekyr, 100 okser og en del sau. Dette ble en liten detalj. Oktoberfest 2016 (13 of 6).jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr 13.oktober: Skjære. Oktoberfest 2016 (14 of 6).jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr 14.oktober: Smiley. (Jobbet litt med komposisjon - er ikke sikker på om jeg traff. Oktoberfest 2016 (15 of 6).jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr 15.oktober: Gulrothøsting. Da er jeg nesten ajour med festen. PA150014.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr Sent, mem meget godt Takk for kommentar. Her var det mye lekkert. Du har brukt høstferien godt Takk, var heldig med været også Mye fint på en gang, Praktfull utsikt 3. oktober og fint fanget pinscher i luftig sprang. Vakker rimfrost i høstbeildet fra Dovre 9. oktober. Takk for kommentar. stemmer i med de andre. Veldig bra jobba! Glimrende samling bilder. Takk for kommentar Flott bildeserie. Min favoritt er 5. Oktober (sjarmerende bilde), men jeg liker også godt nr. 4 og 9. Takk for kommentar 2., 3., 6., 7., 8. og 9. er alle fine naturbilder. Men jeg vil trekke frem de resterende fordi de har det lille ekstra. 4/10: Fiskestangen lager en flott diagonal, og her trekker den begrensede dybdeskarpheten opp. 5/10: Kan det times særlig bedre? Action i idylliske omgivelser. Takk for kommentar. De du fremhever er nok mine egne favoritter i serien. Bra startrekke det her! 4. og 5.oktober er favorittene, hittil! Takk for kommentar. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Her spruter det ut av ketchup-flasken ser jeg. 10: Blikket suges innover denne flotte alléen. De små buktningene i veien innerst gjør seg veldig bra. 11: Hvorfor skulle det ikke vært med? Synes dette var greit utført jeg. Fint med fokus på brillene, før blikket ledes inn mot den fargerike personen til høyre. 12: Ser ganske så nytt ut ja. Her en diagonal som leder innover med alternerende grønt og rødt på håndtakene. Synes dette var greit utført også. 13: Nok et bilde med stor dybde. Skjæren ble vel mer krydder enn hovedmotiv her, tittelen er humoristisk ment antar jeg. Synes du har fått frem struktur, lys og skygge veldig bra på undersiden av broen. 14: Strengt og fint komponert. Strenge og fine linjer også. 15: Begynner å bli sent med innhøstning nå, fare for snø når som helst. Fungerer bra med selektiv fokus på gulrøttene, slik at bakgrunnen spiller annenfiolin. Vi aner dog at det er der gulrøttene kommer fra. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2016 16.oktober: Ny og gammel. Disse sto og poserte på min daglig tur. Oktoberfest 2016 (16 of 3).jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr 17.oktober: Aronia blad og vann. Fine farger, men en nødløsning for dagen. Oktoberfest 2016 (17 of 3).jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr 18.oktober: Klar for tokt. Litt irritert over at jeg ikke fikk med hele masten, Gjorde en tettere crop Oktoberfest 2016 (18 of 3).jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr Her spruter det ut av ketchup-flasken ser jeg. 10: Blikket suges innover denne flotte alléen. De små buktningene i veien innerst gjør seg veldig bra. 11: Hvorfor skulle det ikke vært med? Synes dette var greit utført jeg. Fint med fokus på brillene, før blikket ledes inn mot den fargerike personen til høyre. 12: Ser ganske så nytt ut ja. Her en diagonal som leder innover med alternerende grønt og rødt på håndtakene. Synes dette var greit utført også. 13: Nok et bilde med stor dybde. Skjæren ble vel mer krydder enn hovedmotiv her, tittelen er humoristisk ment antar jeg. Synes du har fått frem struktur, lys og skygge veldig bra på undersiden av broen. 14: Strengt og fint komponert. Strenge og fine linjer også. 15: Begynner å bli sent med innhøstning nå, fare for snø når som helst. Fungerer bra med selektiv fokus på gulrøttene, slik at bakgrunnen spiller annenfiolin. Vi aner dog at det er der gulrøttene kommer fra. Takk for utfyllende kommentar. Setter pris på dette Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 16: Traktorene har lagt på seg litt gjennom årenes løp, såpass er sikkert. Det hyper-hi-tech innhøstningsutstyret hadde nok blitt et nummer for stort for den gamle garde. Morsomt og illustrerende bilde. 17: Lekre fargetoner, og (selvfølgelig) godt komponert. Bladene i fokus i tillegg dekorert med regndråper. Ingen nødløsning i mitt vokabular. 18: Du hadde ikke klart å få et godt utsnitt i landskapsformat uten å kutte i toppen. Ikke så godt for meg å se hvordan dette hadde artet seg i portrettformat. Flott sort/hvit konvertering, og bruk av fokus. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 Favoritten siden jeg sist var innom er nok ´Skjære´, selv om det ikke var den jeg første la merke til. Og så fint å se at lillebrortraktor har fått følge av bestefar, morsomt bilde. Mye fint ellers også. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 23. oktober 2016 Del Skrevet 23. oktober 2016 Mange gode bilder på kort tid! Vanskelig å velge favoritter når det er så mange jeg liker, men tror det er 10., 13. og 18. Oktober. Fine motiv, komposisjoner og lys. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 30. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2016 Litt sløv med å oppdatere tråden, men har vært litt for opptatt. Nå kommer en liten oppdatering. 20.oktober . Løv på benk Resultatet ble ikke helt som jeg hadde tenkt, men leverer et bilde til festen, Oktoberfest 2016 (20 of 1).jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr 23.oktober. Dekkskiftstid igjen. Fikk frem været ganske bra. PA230010.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr Var også opptatt med et Hemnes-skap denne dagen. PA230013.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr 24.oktober. Kapp brygge. Antydning til blå himmel i det fjerne. PA240015.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr 16: Traktorene har lagt på seg litt gjennom årenes løp, såpass er sikkert. Det hyper-hi-tech innhøstningsutstyret hadde nok blitt et nummer for stort for den gamle garde. Morsomt og illustrerende bilde. 17: Lekre fargetoner, og (selvfølgelig) godt komponert. Bladene i fokus i tillegg dekorert med regndråper. Ingen nødløsning i mitt vokabular. 18: Du hadde ikke klart å få et godt utsnitt i landskapsformat uten å kutte i toppen. Ikke så godt for meg å se hvordan dette hadde artet seg i portrettformat. Flott sort/hvit konvertering, og bruk av fokus. Takk for kommentar. Enig i dine betraktninger Favoritten siden jeg sist var innom er nok ´Skjære´, selv om det ikke var den jeg første la merke til. Og så fint å se at lillebrortraktor har fått følge av bestefar, morsomt bilde. Mye fint ellers også. Takk for kommentaren. Mange gode bilder på kort tid! Vanskelig å velge favoritter når det er så mange jeg liker, men tror det er 10., 13. og 18. Oktober. Fine motiv, komposisjoner og lys. Takk for kommentaren. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Der kom det flere bilder ja, det siste var en perle, fin komp og masse små detaljer. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 Mange flotte bilder her - en fin Oktober-fest på deg. 5.Oktober var ett av blinkskuddene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå