Xi13 Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 (endret) Ellers så er det et kjent triks på litt dyrere forsterkere å oppgi at effekten i 8 ohm er mindre enn den egentlig er. Dermed kan det se ut som effekten dobles i 4 ohm, mens det egentlig ikke er tilfelle. Ellers så er ikke Electrocompaniet så flinke til å oppgi riktig effekt de heller. ECI 3 er foreksempel oppgitt til 2x70 watt. Men har bare blitt målt til 2x55 watt i en del tester. Endret 1. desember 2003 av Whoppass Cheese Lenke til kommentar
The President Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 Okay..... så da driter vi i hva produsentene skriver på forsterkerene sine.... Er det noen som har noen linker til folk som tester hifi utstyr? Lenke til kommentar
mozz Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 (endret) Jeg fikk et morsomt reklameblad i posten her om dagen fra en lokal forhandler. På førstesiden var det bilde av 5 små surround høyttalere + en liten basskasse til pc. Med stor skrift sto det: 5000 WATT!!! Trodde ikke mine egne øyne jeg Ikke nok med det, herligheten kosta ikke mer en tusenlappen heller Hadde jeg ikke visst bedre så virker jo dette som et skikkelig heftig annlegg til en god pris. Jeg bladde gjennom blekka og inni der var det 2 mindre systemer på 3000 og 1000 watt! Høyttalerene var ikke større enn en halvkilo gulost. Det er greit å legge på noen watt altså men det får da være måte på. Dette må vel være ulovlig? Det er rett og slett et forsøk på å lure folk. Endret 1. desember 2003 av mozz Lenke til kommentar
-JallaMann- Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Bare for å støtte opp rundt dette om at enkelte forsterkere er bedre enn andre... Hadde selv en gang i tida en NAD forsterker som var oppgitt til 2x25W RMS. Denne spilte fletta av mange forsterkere som hadde det dobbelte i effekt. Vet ikke hvordan det er nå, men NAD hadde kraftige strømforsyninger før. Regner med at dette ikke er noe de har slutta med :> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå