Gå til innhold

DIN og PMPO til RMS?


Anbefalte innlegg

Ellers så er det et kjent triks på litt dyrere forsterkere å oppgi at effekten i 8 ohm er mindre enn den egentlig er. Dermed kan det se ut som effekten dobles i 4 ohm, mens det egentlig ikke er tilfelle.

 

Ellers så er ikke Electrocompaniet så flinke til å oppgi riktig effekt de heller. ECI 3 er foreksempel oppgitt til 2x70 watt. Men har bare blitt målt til 2x55 watt i en del tester.

Endret av Whoppass Cheese
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk et morsomt reklameblad i posten her om dagen fra en lokal forhandler. På førstesiden var det bilde av 5 små surround høyttalere + en liten basskasse til pc.

Med stor skrift sto det: 5000 WATT!!! Trodde ikke mine egne øyne jeg :scared:

Ikke nok med det, herligheten kosta ikke mer en tusenlappen heller :thumbup: Hadde jeg ikke visst bedre så virker jo dette som et skikkelig heftig annlegg til en god pris.

Jeg bladde gjennom blekka og inni der var det 2 mindre systemer på 3000 og 1000 watt! Høyttalerene var ikke større enn en halvkilo gulost. Det er greit å legge på noen watt altså men det får da være måte på. Dette må vel være ulovlig? Det er rett og slett et forsøk på å lure folk.

Endret av mozz
Lenke til kommentar

Bare for å støtte opp rundt dette om at enkelte forsterkere er bedre enn andre... Hadde selv en gang i tida en NAD forsterker som var oppgitt til 2x25W RMS. Denne spilte fletta av mange forsterkere som hadde det dobbelte i effekt. Vet ikke hvordan det er nå, men NAD hadde kraftige strømforsyninger før. Regner med at dette ikke er noe de har slutta med :>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...