Gå til innhold

Troskapsed på grunnloven


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei vel, men da er det jo greit. Hvi du ikke kan avlegge ed på grunnloven, så har du ikke noe i Norge å gjøre.  enkelt og greit. Personlig har jeg grunnloven, originalversjon, hengende i nøttetre-ramme på rommet mitt!

Grunnloven har 112 paragrafer. Den tar opp 12 sider i Norges lover. Må være en sinnsykt stor ramme du har. Har vel nesten gått med et helt nøttetre for å lage den.

Endret av Peterman
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Folk oppvokst i Norge, eller av norske foreldre får "norsk-opplæring" gjennom dette, og trenger ikke avlegge ed.

 

Folk som kommer inn i landet helt fjern til alt som er norsk må da gjøre dette. Syns ikke det er så rart å spørre om.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor du blander inn det der med en ed... når det er opplæring og innføring du snakker om hele tida.

 

Som jeg sa tidligere: gode muligheter for at det å starte med å stemple innvandrere som kriminelle vil gjøre noen av dem nettopp det. Og da har vi skutt oss selv i foten.

Lenke til kommentar

Greit nok at du mener at innvandrere skal lære seg norsk historie, lover, normer og tradisjoner, men som andre har nevnt er ett par ganger så ser jeg ikke noe vits i å ta en ed på den norske grunnloven. Er du kriminell så driter du vel i en ed eller to. Da har det ikke noe si om du er muslim, kristen, hindu eller noe annet. Jeg lurer på om du i dete hele tatt har snakket med noen innvandrere. Hvordan var de? prøvde de å rane deg med en gang de så deg? Jeg har jobbet med en del innvandrer på fiskemottak og de jobbet like så hardt som de norske som var der. Greie og hjelpsomme. De var muslimer, hindu osv. Fin liten blanding. Å ta penger for å ta imot innvandrere er det dummeste jeg har hørt. Scenario: Norge er under angrep fra de slemme, onde muslimene. Muslimene tar over makta i Norge og vi normenn blir tyranisert, toturert og strippet for all verdi og verdighet. Du og familien har ikke noe penger. Kun akuratt til å bli smuglet ut av landet til USA. Der møter du amerikanere som først vil ha 20$ per stk av dere, noe dere ikke har. og de vil at dere skal lære den amerikanske historien bedre enn amerikanere selv og "alle" amerikanere mener at nordmenn er noen kriminelle latsekker som går først til sosial kontoret når dere har klart å komme dere inn i landet. Hvordan hadde du opplevdt denne situasjonen? Har du noen ganger prøvdt å sette deg i andres menneskers situasjon? Faren min jobbet sammen med en Tamil engang. Han brukte å finne denne tamilen gråtende i ett mørkt kott på jobb nesten hver dag pga av alt det han har opplevdt i sitt hjemland. Som jeg forstår det så hadde du vel ville bare kastet han rett ut av landet etter som han ikke gjorde jobben sin. Faren min og han arbeidskollegaer hjalp denne mannen til å lære seg å sveise. Faren min sa at han har aldri sett en som var så takknemelig at noen som var helt ukjente for han hjelpe han. Han gråt hver gang de kom med mat eller noe annet for å hjelpe han og hans familie. Du sier at de som er fattige ikke har noe her i landet å gjøre? Det er ikke alle som har blitt født med sølvskje oppi ræva vettu. Det er faktisk mange flere som har fått en forjævlig start her i livet. Kom ikke her å si at innvandrere ikke har noe i Norge å gjøre pga at de er fattige. Selv er jeg for hjelp til selv help. Hjelp dem i det landet de bor i, så fremt det er mulig. "Gi en mann fisk så er han mett i en dag. Lær mannen å fiske så går han mett hver dag" Men det er ikke alltid at vi kan hjelpe dem som er i nød i det landet de kommer ifra. Personlig så synes jeg at du har en veldig enkelt syn på mennesker når jeg leser innleggene dine på denne tråden og på andre tråden. Rik=snille, sunne mennesker, jobba hardt for pengene. Fattig=kriminelle latsabber som ikke gidder å jobbe for pengene.

 

Men vi må ikke dømme JoachimR for hardt for de syns punktene han har. Har har jo aldri vært i en økonomisk krise eller opplevdt at foreldrene hans har vært arbeidsledig. Eller at familien måtte flykte fra en terrorstat. Han ser verden fra sitt stå sted hvor alt er svart og hvitt. Ingen nyanser. Hvis USA tvinger innvandrere til å ta en ED så må vel Norge også gjøre det. USA tar da aldri feil

 

Edit: Steike det ble langt :D

Endret av Radhoo
Lenke til kommentar
Jeg kom til å tenke på noe, om Norge ble sosialistisk kunne vi ha tilsvarende prosesser, med kakser som måtte overgi alle luksusgoder, og sverge troskap til sosialismen, og DIGERT kor som sang Internasjonalen :D

Det er i slike øyeblikk jeg blir litt skremt over hvor militant tosidet Politikkforumet ofte er. Enten er man stalinist med sovietiske emblemer som avatar, eller så er man trangsynt erketypisk Unge Høyre-medlem... :p

Til alvoret; jeg tror ærlig ikke talt på deg Joackim. Seriøst. Innleggene dine bærer ikke preg av noe særlig annet enn å gjenta andres argumenter som du har fått presset inn i hodet ditt, uten særlig raffinement eller presisjon. De faller på sin egen urimlighet og det at de ikke egentlig tåler kritikk. Det skremmer meg egentlig litt hvis du virkelig er 17 år og fremdeles har såpass snever tankegang; og jeg tror det er et godt eksempel på hvorfor du er som du er når foreldrene dine tømmer kaffeposer pga. styrereformen i landet kaffen ble laget og når du hevder å ha orginalen av grunnloven på veggen din. Det skremmer meg veldig når individet (et ord unge høyre er veldig glad i, viktig å få med seg for din egen del.) drukner i nasjonalfølelse og svoren ed til en ideologi... Dette er en tendens som går igjen blant mange på politikkforumer, men jeg tror du er den mest ekstreme jeg har sett (muligens med unntak av vigridmedlemmer jeg har snakket med på irc), som Onkel sier, uten evne til å innse noe som helst.

 

Enten er du en eller annen sosialist som har altfor mye fritid og har brukt tiden din på å leke provokasjonsherre. Eller så er du virkelig den du utgir deg for å være, et tapt individ som så mange andre. Virkelig, jeg vil ha svar. It's just all black and white, eh?

Patriotisme er ikke en god ting i større doser enn den vi får på 17. mai, nasjonalsosialismen er ennå ikke død blandt de mest ivrige flaggerene på nasjonaldagen vår. Troskapsed? Hah, å praktisere dette kun blant innvandrere er dobbeltmoral, og hvis vi hadde måttet sverge troskapsed vi "innfødte" tror jeg at jeg hadde fått enda mindre respekt for den stakkarslige autoriteten som prøver å leke regjering her i Norge. Jeg forstår enda ikke hvorfor jeg skal kunne sverge på en grunnlov til et land som tidvis oppfører seg stikk i strid med slik jeg mener at det burde (noe som selvsagt er en umulighet, da alle er individer her?).

 

 

Det første man skal lære her i verden hvis man skal finne seg selv er at hvis noen prøver å hindre deg i å like noe, så ligger det antagelig i deres beste interesser at du ikke får innsikt i det. Derfor, stol ikke på noen når man samler data. Kildekritikk er en pokkers fin bil.

Lenke til kommentar

Hehe,

 

skal fatte meg i korthet, er trett.

 

jeg er elv villig til å sverge på å hedre mitt fedreland, eller USA. Dette vet jeg når jeg kommer til USA. Kommer jeg til US med fly, er imigrasjonasagviftene allerede betalt, No problem?.

 

Vet du hva som har stått om oss i DN? Om "skulte formuer" og husene våre? Nei. Jeg synes ikke dette er spesielt hyggelig, og påstår dermed at jeg har opplevd hvordan en presset situasjon føles.

 

Vi vil ikke ha inn innvandre som drar rett til sosialkontoret når de blir statsborgere! Derfor slipper vi dem ikke inn i landet, så blir ikke det noe problem.

 

Den norske stat skal ikke tape på å ta imot innvandere. Man må hjelpe negerne der de er, ikke få dem hit. men man skal være forsiktig å ikke gjøre dem til mennesker med holdningen: "Røde kors gir meg penger. Jeg gidder ikke rbeide".

 

Heisann! Og god kveld til alle!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...