sofokles Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Smoking er et aftenantrekk Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 (endret) Mulig dine blinde kapitalistøyne bare så idealpatrioter... Men HalTan vet dette litt bedre enn han burde Endret 28. november 2003 av Den Røde Tsar Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Og saggebukser må jo ses som en støtte til USA Er det ikke flott å få norsk støtte på norges nasjonaldag så vet ikke jeg. Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Ærlig talt, Joachim! 1. Du står på siden av 17-mai-toget, kanskje tilogmed ikke del av mengden en gang (Grand Hotell høres ut som avstand for meg) og påstår at du har et grunnlag for å uttale deg om generelle forskjeller mellom øst- og vestkant, respekt og oppførsel, nordmenn og innvandrere? 2. Jeg tolket deg sånn i sted at du faktisk hadde satt deg inn i hva motparten står for, og prøvd å se den interne logikken! Så sier du at du "tilogmed" har bladd i den? At det flott at dere ikke har restriksjoner mot å ha den i huset deres? Og at det skal bety at du ikke er trangsynt? Igjen, sorry. Men det høres ut som om du lever veldig beskyttet, ser en liten (priviligiert) del av verden, gjør bare et forsøk på å forstå den delen, og godkjenner eller forkaster fakta, ikke utfra en vurdering om det ligger noe der eller ikke, men utfra om de smigrer eller skjeller ut din egen bakgrunn. I så fall: flaks for deg at du ble født av akkurat DE foreldrene. Godt jobba! For perspektiv på dem som IKKE ble det, prøv følgende: bo på østkanten, minimum to år. Klar deg selv, uten jobb du får av kontakter eller bidrag fra mor og far. Få venner som har vokst opp der. Bli kjent med en innvandrergjeng ("gjeng" som i gruppe av venner), utifra hvem de ER og hva de GJØR, det er faktisk samme teknikk som med nordmenn: det er bare å forkaste duster, drittsekker og kriminelle. Mange gjenstår. DA skal jeg anerkjenne vidsyn. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Jeg går på en skole hvor alle støtter USa, og alle er fordømte rasister, men ingen går fint i toget og hedrer Norge! Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Hmm, hvilken er det, bør noteres for massakre etter revolusjonen.., Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Hehe. Jeg har lest til kapitell 4 i Stupide White Men AmE versjon. Jeg har forsøkt å innse hva han tenker på, men klarte det ikke, og ga meg. Maos lille røde er ikke akkurat "spennende" litteratur, og jeg har av den grunn ikke setyt grundig i den. Jeg synes det ser ustelt ut i Øst. Derfor er ikke det noe sted jeg ønsker å bo. Gjeng er overhodet ikke positivt. Hvilke "gjenger" driver med ulovligheter? Jo, Innvandrergjengene. Nei takk. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 (endret) Hmm, hvilken er det, bør noteres for massakre etter revolusjonen.., Endret 28. november 2003 av jarmo Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 (endret) Jokke: Fnis... OK, spøk til side. Det er en helt genial karikatur av en bortskjemt karakter du har konstruert her, du tar helt på kornet de fordommene som noen har når de mener folk kan bli så rike at de mister kontakten med virkeligheten. Jeg lurte faktisk en stund på om du mente det. Men kanskje litt mye av det gode, da. Endel av de holdningene har jo ikke eksistert siden 1800-tallet, eller på urealistiske filmer. Men du må ha brukt gode historiske referanser. Hatten av for en MASSE autentiske trekk! Men hvem er du EGENTLIG? Edit: typo Endret 28. november 2003 av Onkel Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Har faktisk lurt på det samme selv, Onkel. Men jeg begynner å tro at tullingen er ekte. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Er, han er et troll... genial karakter, men bare hvis du ikke mener det, hvis du mener det, tau er billig, skogen er full av trær... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Ekte som bare det jeg! Kjenner flere som er fullstendig enig med meg. Kanskje jeg skal få noe til å komme til forumet her? Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Gjør det... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Spørs om de tør å gå inn på "nerdeforum", men det er lov å prøve seg! Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 ja, tenker meg at vennene dine ikke har karakterstyrke til det... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Mulig det. Men denne tråden ble ikke startet for dette. On-topic "folkens"! Lenke til kommentar
runeb Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Ja! La oss komme oss tilbake til topic! Så, Joachim, mener du at bare innvandrere skal avlegge en slik ed? Jeg syns det virker slik av innlegget ditt. Det syns i alle fall jeg vil være feil. Gjelder det alle som kommer til landet, eller bare de som blir her permanent og/eller blir statsborgere. Når det gjelder en slik ed ser jeg flere problemer med det. Det vil være mot manges religion å sverge en slik ed. F.eks. er det sikkert mange kristne som ikke vil akseptere å sverge troskap til en lov som tillater abort. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 (endret) De som skal være i Norge i over et år, bør avlegge ed og en test i norsk sprog og historie. Ikke turister. Grunnloven. Der står ingenting om abort der, det jeg vet. Endret 28. november 2003 av JoachimR Lenke til kommentar
runeb Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 OK, så det skal bare gjelde grunnloven. Jeg har ikke oversikten over hva som står der og hva som står andre steder, men det finnes sikkert ting der også som en del vil ha problemer med å akseptere. Du har forresten ikke sagt om du mener det også skal gjelde personer som er født og oppvokst i Norge. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 De som er født og oppvokst i Norge skal slippe. Barn kan også slippe, jeg setter grensen ved 12 år jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå