Thlom Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 eg har ikke skylapper. I biblioteket vårt står faktisk verker av Lenin og Marx, side om side med Høyres Historie i fem bind. Kanskje en ide å lese Marx da. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Du synes vel det... Det synes ikke jeg... Den ser relativt uelest ut om jeg skal si det selv! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Var det ikke du som ikke var trangsynt? Om du intereserer deg for makroøkonomi så er jo das kapital ett must! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Jeg så en gang på Maos lille røde. Ellers har jeg ikke sett så meget på dem, men ingen har sagt at vi ikke skal ha sligt i hus i hvertfall. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 jøss, så du på maos lille røde? Kanskje en ide å ÅPNE den også? Men fremdeles, das kapital er ett must for enhver samfunnsøkonom. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Jeg bladde til og med i den jeg! Lenke til kommentar
runeb Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Ja, det gjør de. Også jeg var medlem av "nÅrske-clubben" i Montreal. Ja, vi feiret mai den 17, men i USA skal tross alt July 4 feires større. Vi hadde f.eks. ikke rakketter på mai den 17.. Så hvis du mener det er greit å feire 17. mai i USA, hvorfor er det ikke greit for innvandrere å feire sine nasjonaldager i Norge? Dette lukter dobbeltmoral lang vei. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Fett. Du likte vel det bilde av Mao på side 3? Men jeg oppfordrer deg fremdeles til å lese das kapital om du har planer om å studere økonomi. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Ja vel, jeg lover deg hervd å lese Das Kapital på originalsproget når jeg om noen år skal studere. Står neppe på pensumlisten men... Du, sa ikke jeg at feiring av mai den 17. var patetisk? Lenke til kommentar
runeb Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Du, sa ikke jeg at feiring av mai den 17. var patetisk? OK, da misforsto jeg deg litt. Uansett var hovedpoenget mitt at nordmenn (inkludert deg) gjør akkurat det samme som du kritiserer innvandrerne for. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_hor...nd/3307675.html Tilfeldig - neppe. Jeg begynner å miste troen på at innvandrere er like snille som nordmenn. Dette skyldes ikke dårlig opplæring i norsk, integrering, frp eller rompehårene til mister bondevik. http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article159617.ece Gjør meg enda mer trist: http://pub.tv2.no/nettavisen/dagensbilde/article159502.ece Apropo 17.mai her; har en lite historie fra 17.mai iår. En innvandrerfamilie var med å gikk i 17.mai toget. De hadde en barnepark med unger, med hvert sitt norske flagg. Samtlige dro flagget langs bakken, da ingen turde å si ifra at det er ufint å pirke i bakken med flagget i frykt for å bli uthengt av rasist av "anti-rasistene". Jeg gikk like bak innvandrerfamilien og så et skremmende syn til: Faren kjøpte en gassballong til barne i barnevognet. Dette barnet var vel rundt 3 år. Men alle de andre gledet seg over ballongen, begynte innavndrergutten å slå med knyttet neve på ballongen (!), forøvrig en Daffy Duck eller noe. Det er forskremmende at gutten brukte en slik agrsiv knytteneve, og slo å bet denne ballongen. Begynner seriøst å lure på om kulturen deres fostrer voldsmenn helt fra de er små. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Det jeg også synes er grovt er forskjellen man kan se på Barnetoget i Oslo 17. mai. Hvis noen har det tatt opp, se først på Tveita Skole. Hvordan går barna kledd? Halvparten har sagge-bukser og caps. Se deretter på Midstuen Skole. Her har alle jentene bunader og guttene dress (eller bunad..) Hvordan holder de flagget? "Tveitianerne" bruker det ulikt, putter det i skoen, ruller det, krøller det sammen etc. "midtstuingene" holder flagget høt opp, og alle vinker ekstra når de går forbi Grand. Jeg bor ikke på midstuen, men jeg synes det er synd at noen ikke repsekterer nasjonaldagen vår, uavhengig av bosted. Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 kor mykje koster en dress eller bunad ? både absolutt og relativt. hvor høyt opp i næringskjeden slår sannsynligheten for bunadskjøp inn. hvorfor skal urbane mennesker gå i bondeklær ? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Fordi vi snakker om nasjonaldagen. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 HAHAHAHAHHAA!!! Morsom du Jeg har faktisk gått på midtstuen, og.. du tar FEIL! Midstuenfolka stillte i toget og kjørte full fa'en, riktignok pent kledd. Men det å fly rundt i toget å kaste (brukt) snus på folk og bygninger og synge nasjonalsangen feil gjengitt (les: litt på kanten-tekster) er IKKE å ha respekt for nasjonaldagen... (EID?) Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Så fint da. slik det så ut for med på Grand Hotel gikk de på Midstuen med mye mer respekt enn de fra Tveita. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 (endret) Slik det så ut for meg, som gikk midt i toget, midt i gjengen fra midtstuen, slasket de seg rundt hele veien. Ikke kom å si at du vet dette bedre en meg. Endret 28. november 2003 av HalTan Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 så vi skal altså gå i bondeklær fordi det er nasjonaldagen - er det for å markere at vi alle er bønder ? Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Sant... Det er synd med disse flaggene, er vel noe med at de som i større grad er født med sølvskje i munn er litt mer fornøyd med sammfunnet som det er... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Det norske samfunnet er bygget på bønder. Ja. Dersom du heller vil gå i smoking eller du er jente å går i en finere kjole, greit for meg. Men saggebukser hører ikke hjemme... Tviler ikke på det HalTan sier, men det la ikke jeg merke til, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå