PlatinumFlyer Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 (endret) Har de ikke penger, har de ingen ting i Norge å gjøre. Spør du meg, så skulle man ikke slippe inn fattige innvandere. Vi vet jo hvor det første stedet de rar til er: Sosialkontoret... 500 kroner er mitt forslag til avgift, i tillegg til kanskje 10 000 kroner på bok. Jeg tror det rent symbolsk har en verdi med en slik sermoni. Da kan man faktisk si at du "har sverget på å følge loven" om de skulle gjøre de vanlige lovbruddene. Å bryte en ed kan vel ikke muslimer gjøre? Kanskje vi skulle bruke Koranen også? Endret 27. november 2003 av JoachimR Lenke til kommentar
OuO Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Begynner å skjønne hvorfor du ble utestengt. Har menneskelige verdier noen betydning for deg? Skal man bry seg mer om penger enn om mennesker? Så hvis noen er i livsfare skal man ikke slippe dem inn fordi 1 tiendel av dem kommer til å gå på sosialen? Si meg, jeg har skjønnt det slik at du og din familie er ganske rike, har du noen gang tenk på det at du har et utrolig godt utgangspunkt? Det kunne lik gjerne vært deg som var lutfattig og måtte flykte fra landet ditt. For meg virker det som om du har en total mangel på empati. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Dere brukte netopp argumentet omk at en sermoni koster for mye. Jeg synes man heller skal bry seg om utgifter til sosialhjelp til folk som aldri har betalt et rødt øre i skatt til Norge. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Ro deg ned nå, se på dette som en_siste_advarsel. Lenke til kommentar
OuO Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Jeg brukte det argumentet fordi jeg synes pengene var bortkastet, sosialhjelp de de som sliter synes jeg faktisk ikke er bortkastede penger. Hadde de virkelig hjulpet hadde jeg ikke hatt noe i mot å betale de pengene i skatt! Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 (endret) Ro deg ned nå, se på dette som en_siste_advarsel. Det er litt uklart hvem den var rettet mot... (?) EDIT: *juble* Endret 27. november 2003 av HalTan Lenke til kommentar
adawen Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Den var rettet mot JoachimR. Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 (endret) Tråden utarter som vanlig, og før den stenges vil jeg si hvorfor jeg i prinsippet var enig i det Joachim skrev i sitt første innleg. I Norge har innvandringsdebatten rast i mange år nå. Temperaturen og støynivået er høyt. En ting som partene på begge sider i debatten kan sies å være enig i er at integreringen av de som tross alt får innvilget asyl, opphold e.l. ikke fungerer godt nok. Nå er det slik at du ikke får statsborgerskap med en gang - du må faktisk vente en del år - 6 om jeg ikke husker feil. I prinsippet synes jeg det ville være greit om de som skal bo i Norge får en innføring i hvordan det norske samfunn fungerer, historie, rettigheter og plikter, kulturelle koder, etc. kort sagt at man går et kurs. Som avslutning av kurset vil en høytidelighet skape en følelse av tilknytning og forpliktelse og så får man sitt diplom og kan være stolt av at man har ervervet en basiskunnskap som vil være nyttig for en selv og i møtet med naboen og samfunnet forøvrig. I prinsippet er det ikke noe annet enn hva borgerlige konfirmanter undervises i (bortsett fra problematikken rundt det å være ungdom). Multinasjonale selskaper har forstått hvor viktig slike problemstillinger er. De merker det på pungen hvis de ansatte på utenlandsoppdrag ikke forstår hvordan de skal forholde seg til miljøet de er bosatt i. Defor er det vanlig at utenlandske eksperter i Norge, feks innen oljeindustrien, får slik kursing av sin arbeidsgiver. Endret 27. november 2003 av sofokles Lenke til kommentar
OuO Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 At innvandrere skulle fått et kurs i om det norske samfunn, historie ol. hadde ikke gjort meg noe.Men her er det snakk om en ed uten noe bak, det ser jeg ikke poenget i.Iallfall ikke hvis det hindrer folk i livsfare å slippe inn i Norge. Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Som sagt, en ed kan du sverge når du får sttsborgerskap. Statsborgerskap har du søkt om og når du får det har du vært i Norge - på trygg grunn - i minst 6 år. Du mister ikke dine rettigheter til beskyttelse mot forfølgelse om du nekter å avlegge en ed. Lenke til kommentar
OuO Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Om du avlegger en ed når du har bodd i Norge i seks år er ikke stort bedre. Skal da slutte å klage på at folk ikke har penger til å avlegge denne eden, men om du etter seks år ikke på noen måte har inntregrert deg på noen måte i det norske samfunnet tror jeg en ed vil hjelpe sånn omtrent ingenting. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Synes Jokke nevnte muslimer jeg... Kan ikke kristne gjøre kriminelle handlinger? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Nei det er komplett UMULIG.... .... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Levende ord begår forbrytelser mot menneskeheten! Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Jeg forholder meg kun til det aller, aller, aller første innlegget - resten er stort set sludder og off topic. Dessuten sa han ikke muslimer men muslinger som er et kjent derogativ brukt av folk med overdreven skrekk for Islam og underutviklet sans for respekt. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Å, en Lamer mener du? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Jeg skal nå endre ordet musling. I feel sorry! Levende ord gjør sikkert forbrytelser de ja, og sikkert andre kristne og (hitler f.eks...) Men et faktum er det at flere muslimer enn kristene i Norge stjeler og driver med andre ulovligheter. Hilsen Joachim... Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Det er en egen tråd for meningsløse og utyttige fakta under offtopic > annet Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 fakta? Om han hadde lagt på en % så hadde han kanskje hatt rett, men flere i antall? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Unnskyld, ja, jeg tenkte andelsvis. Men desverre fant jeg ikke den statistikken jeg tenkte på, og ville derfor ikke oppgi prosent. Jeg burde selvsagt skrevet dette med en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå