rsun Skrevet 26. september 2016 Del Skrevet 26. september 2016 Den dukker ikke opp verken i enhets- eller diskbehandling. Og jeg har prøvd alle disse tipsene her: http://www.troublefixers.org/windows/fix-cddvd-drive-not-detected-or-working-in-windows-10/624/?doing_wp_cron=1474879827.5182919502258300781250 På forhånd takk for hjelp. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 26. september 2016 Del Skrevet 26. september 2016 Den dukker ikke opp verken i enhets- eller diskbehandling. Dette skjedde meg på lørdag. Men etter en omstart av PC'en var den tilbake igjen. Vet du om DVD-spilleren får strøm? Reagerer den når du trykker på open/close-knapen? Hvis ikke, så kan det hende strømkabelen er løsnet. Eller datakabelen. Er dette en bærbar eller stasjonær PC? Lenke til kommentar
rsun Skrevet 26. september 2016 Forfatter Del Skrevet 26. september 2016 Den dukker ikke opp verken i enhets- eller diskbehandling. Dette skjedde meg på lørdag. Men etter en omstart av PC'en var den tilbake igjen. Vet du om DVD-spilleren får strøm? Reagerer den når du trykker på open/close-knapen? Hvis ikke, så kan det hende strømkabelen er løsnet. Eller datakabelen. Er dette en bærbar eller stasjonær PC? Jeg har restartet mange ganger uten hell. Den dukker opp i Bios. Den reagerer på open/close, og dvd/cd spinner rundt når jeg setter den i. Jeg har prøvd flere dvd'er. Stasjonær pc Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 26. september 2016 Del Skrevet 26. september 2016 Dukker den opp i BIOS, så er både strøm- og datakabel i orden. Da har jeg ingen flere tips, bortsett fra å google videre ... Et trekk som ser ut til å gå igjen er at ulike typer av 3. parts software kan forårsake problemet, og at en løsning er å avinstallere denne softwaren. (Evt. oppdatere til nyeste versjon.) Jeg vet ikke om du kommer i denne kategorien. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 26. september 2016 Del Skrevet 26. september 2016 Forsøk en annen SATA port. Onkelen min hadde det problemet en gang, sto i noen SATA porter som var fargelagt i en spesiell farge. Hadde ikke sjangs til å få den opp etter oppgradering til Win10. Sjekk at det ikke er noe slikt? 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 Onkelen min hadde det problemet en gang, sto i noen SATA porter som var fargelagt i en spesiell farge. Hadde ikke sjangs til å få den opp etter oppgradering til Win10. Good point. Det kan i så fall hende at det mangler en SATA-driver for de portene der DVD-spilleren ikke virker. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 Noen sata host adaptere støtter ikke fullt ut optiske atapi i ahci modus. http://club.myce.com/f87/optical-drives-sata-raid-controller-324336/ Har man jmicron,marvell,etc kan f.eks disse settes i ide mode og brukes kun til optiske odd atapi enheter. Så har man også dette: http://www.bleepingcomputer.com/forums/t/587779/win-10-no-dvd-drive-fix/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå