Gå til innhold

Opera -> problemer med bakgrunnsbilde i tabell

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg driver å lager en liten info-side om min kjære far og prøver å få den til å se bra ut i flere nettlesere. Har bare et lite problem. Helt nederst på siden så er det en tabell med et lite bilde i bakgrunnen. Tabellen skal være 19 px høy, dette funker i IE, men ikke i Opera hvor den blir mye høyere av en eller annen grunn. Bruker css. Kan noen hjelpe meg? :roll:

Siden: www.saxlund.org.uk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Funker dårlig hos meg as well, IE6.0.

Etter det jeg kan se i koden har du ikke definert den til å være 19px høy.

Har definert størrelsen i css-fila -> http://www.saxlund.org.uk/stil.css

table.bunn {width: 571px;
           height: 18px;
           background-image: url('bilder/bunn.jpg');
           border-top: 0px;
           border-left: 0px;
           border-right: 0px;
           padding: 6px;
           vertical-align: bottom}

Prøvde å sette den til 18 for å se om den krympet, men neida...

Lenke til kommentar

Nå må du gi deg enden :dribble: (haha artig smilie)

Det er noe som heter vertical-align i CSS ja. Men bruken av den er kanskje litt hmm merkelig, for den funker ikke på alle elementer :cry:

Men til trådstarter, syntes siden virket ganske bra designmessig. Men den bunnen virket noe rar (Mozilla/Firebird). Her dukker opp den bunnsaken (med trekantgreier på venstre og høyre) to ganger.

Så likte jeg ikke at på menyen at cursor ikke var typisk lenke/hand cursor.

Endret av FuLu
Lenke til kommentar

Var ikke menyen typisk handcursor? Snodig, hos meg så er den i alle fall det både i opera og IE. Siden jeg bruker tabeller, så "tvinger" musa til å endre type og endrer farge i celle samtidig som jeg har en "onClick"-event for å lage en link. Utrolig at den bunnen blir så rar. Har brukt samme teknikk på toppen. Har du noen forslag på en annen bunn kanskje?

Forøvrig ville jeg personlig kjørt siden i skriftstørrelse 10, men siden det blir litt vanskelig å lese for den eldre garde med stadig svekkende syn, måtte jeg neste kjøre str 12.

Endret av Neo
Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke tar feil, så må det være cursor: pointer; Hand funker ikke i mozilla og er heller ikke en del av W3C CSS'en ;)

Det med bunnen.. regner med det er table.bunn og den background saken som styrer det? I såfall, prøv dette:

background-image: url('bilder/bunn.jpg') no-repeat bottom left;

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...