Kontorstol Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Hei. Er det noen fordel med å bruke Visual Studio 2015 over gratis alternativer dersom man bare skal bruke Python? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. september 2016 Del Skrevet 26. september 2016 Jeg tror det er en smule overkill. Jeg selv bruker Community utgaven av JetBrains PyCharm. Den er ypperlig til Python. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 26. september 2016 Forfatter Del Skrevet 26. september 2016 Overkill er det kanskje, men om du ser bort i fra prisen (jobben betaler om jeg ber om det)? Jeg bruker nå PyCharm community, og den fungerer stort sett greit. Lenke til kommentar
Mint0 Skrevet 26. september 2016 Del Skrevet 26. september 2016 (endret) Altså, det avhenger jo helt av ditt bruksområde. Jeg varierer mellom IDLE som følger med Python når du laster det ned, samt PyCharm. Det som er fint med IDLE er at den ikke returner noen errors underveis, kun hvis koden ikke kjører. Da får du øvd mye mer på å skrive rett. PyCharm er derimot veldig flink til å påpeke feil, for å ta noen enkle eksempler; classes som ikke står i camelCase-form eller funksjoner som har store bokstaver i seg. Nå har jeg ingen erfaring med Python i VS, men ifra min tid med C# i VS kunne jeg i allefall veldig enkelt lage GUI uten å programmere dette. Er det slik med VS Python også? Uansett, poenget mitt her er at det enkleste er ofte det beste. Jeg tror ikke du kommer til å bli en bedre programmerer av å ha et annet IDE enn eksempelvis IDLE eller PyCharm. Magien ligger i koden du skriver, ikke i programmet du bruker. Endret 26. september 2016 av Mint0 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 27. september 2016 Forfatter Del Skrevet 27. september 2016 Å skrive kode er egentlig ikke en del av jobben (ingeniør innen bioteknologi), men å lage script for å hente ut data kan være veldig nyttig. Så jeg vil egentlig gjøre det enklest mulig. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 Å skrive kode er egentlig ikke en del av jobben (ingeniør innen bioteknologi), men å lage script for å hente ut data kan være veldig nyttig. Så jeg vil egentlig gjøre det enklest mulig. Hvis du kommer til å bruke Visual Studio til andre språk, og python støtten er god nok; så vil det være en ide å bruke den. Det er alltid greit å bruke samme verktøy til flere ting, så lenge verktøyet er godt nok og egner seg til oppgaven. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå