Gå til innhold

Innebygget anlegg, hvordan streame?

aklla

Anbefalte innlegg

Jeg har innebygget anlegg i taket hjemme, det er ikke så krafig, men det er nå greit for å høre på musikk og slikt til daglig.

Men, pr nå har jeg ingenting koblet til høyttalerene, er usikker på hva jeg kan ha.

Det eneste det trenger å gjøre er egentlig å kunne streame fra mobil og nettbrett, enten via wifi eller via BT.

Har sett på Sonos, men ser ut som de kun har en sak til 3500, noe som blir for dyrt og antagelig overkill.

Chromecast audio hadde fungert, men trenger noe som gir mer effekt, og det er ikke minijac men er helt uten plugg.

F.eks en svak forsterker og chromecast audio kunne fungert, men det må da finne noe slikt i en i en til en fornuftig pris...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se om du finner en Nad D3020 på brukten. Da burde du havne rundt 2-2500 og en del muligheter i boksen. Kvalitet som holder til mer enn bare takhøyttalere og således mer fleksibel i forhold til hva du kan trenge etter hvert.

Rimeligere enn dette så blir det lotto-trekning på ebay.

Lenke til kommentar

Hva med f.eks https://www.teknikmagasinet.no/produkter/lyd-o-bilde/lyd-o-videooverforing0/lyd/the-vamp ?

En Nad D3020 så bra ut den, men veldig overkill. Jeg må ha 2 også, så da kommer man opp i 4-5k, pluss en 600 i chromecast...

Den ebay-saken så grei ut den, men er generell litt skeptisk til ebay og den var uten kabinett. Den på teknikmagasinet så mer "skikkelig" ut om du skjønner, men er ikke sikker på hva jeg lander på :)

Lenke til kommentar

Jeg har innebygget anlegg i taket hjemme, det er ikke så krafig, men det er nå greit for å høre på musikk og slikt til daglig.

Men, pr nå har jeg ingenting koblet til høyttalerene, er usikker på hva jeg kan ha.

Det eneste det trenger å gjøre er egentlig å kunne streame fra mobil og nettbrett, enten via wifi eller via BT.

Har sett på Sonos, men ser ut som de kun har en sak til 3500, noe som blir for dyrt og antagelig overkill.

Chromecast audio hadde fungert, men trenger noe som gir mer effekt, og det er ikke minijac men er helt uten plugg.

F.eks en svak forsterker og chromecast audio kunne fungert, men det må da finne noe slikt i en i en til en fornuftig pris...

Sonosen til 3500,- er Connect, og vil ikke ha funket, du må opp på Amp versjonen som koster 5000,-

på Ebay så finner du mange forskjellige enkle forsterkere som også har kabinett. Men beste løsning vil uansett være å finne noe brukt her hjemme, og Chromecast audio eller en BT mottaker

Lenke til kommentar

Hva med en miniforsterker med Bluetooth? dinside.no hadde omtale av en i fjor, ser ut til at de nyeste variantene har BT3.0+

Kjøper du fra utlandet trenger du et strømadapter i tillegg men til prisen (selv kjøpt i Norge) er det kanskje en investering verdt å vurdere?

http://www.dinside.no/data/bluetooth-forsterker-til-et-par-hundrelapper/61059258

Edit: Norsk selger: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=60200473

Endret av NoBo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...