Gå til innhold

Nye hobby! Trenger hjelp med valg av reciver

Anbefalte innlegg

Hei :) jeg er helt nye i det gamet her :D

Tenkte og starte med og kjøpe hjerte :)
Sånn at jeg kan bygge meg opp over med tiden.

Jeg har egentlig lyst på en forforsterker, men prisen på de er jo helt syke. Så da prøver jeg og finne en reciver med pre.out til 5000-9000kr

Fant den her: http://www.surround.no/hjemmekino/hjemmekinoreceiver/yamaha-rx-a860-hjemmekinoreciever-sort.html

Hva tror dere om den ? Veit egentlig ikke hva jeg skal se etter men.

Endret av knutarn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den Yamahaen er noe de prøver å bli kvitt, da ingen som kjøper forforsterkere i den klassen mer vil kjøpe den. Den støtter ikke Dolby Atmos eller DTS X, noe som jeg aldri kommer til å kunne leve uten igjen. (Presence kanalene den har er ikke det samme)

Utenom det så er det en bra forforsterker.

Hvis du følger litt med på Soundgarden, så har de nettopp hatt Marantz SR7010 på tilbud, og den kommer nok snart på tilbud igjen, da Marantz snart kommer med 7011 modellen. 7010 er en meget god forsterker, og har alt man trenger, inkludert 11.2 mulighet med Atmos og DTS X. Den har også 9 innebygde effekttrinn, slik at man kan bruke den til å drive bakkanaler, og kjøre effekt på frontene for en billigere inngangsbillett til ekstra god lyd.

Lenke til kommentar

Den Yamahaen er noe de prøver å bli kvitt, da ingen som kjøper forforsterkere i den klassen mer vil kjøpe den. Den støtter ikke Dolby Atmos eller DTS X, noe som jeg aldri kommer til å kunne leve uten igjen. (Presence kanalene den har er ikke det samme)

Utenom det så er det en bra forforsterker.

Hvis du følger litt med på Soundgarden, så har de nettopp hatt Marantz SR7010 på tilbud, og den kommer nok snart på tilbud igjen, da Marantz snart kommer med 7011 modellen. 7010 er en meget god forsterker, og har alt man trenger, inkludert 11.2 mulighet med Atmos og DTS X. Den har også 9 innebygde effekttrinn, slik at man kan bruke den til å drive bakkanaler, og kjøre effekt på frontene for en billigere inngangsbillett til ekstra god lyd.

Ser ut som jeg gikk for: Yamaha CX-A5100 :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vær oppmerksom på at dersom man bare har én kilde er forforsterker ofte ikke nødvendig. Jeg har koblet pc direkte til effektforsterker med godt :-)

Det kommer helt an på oppsettet. Har man Atmos så er det ingen PCer som jeg vet om som har dette innebygd med nok utganger.

Har heller aldri fått god nok stereo til surround omgjøring på PC som jeg får det til via min forsterker.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vær oppmerksom på at dersom man bare har én kilde er forforsterker ofte ikke nødvendig. Jeg har koblet pc direkte til effektforsterker med godt :-)

Det kommer helt an på oppsettet. Har man Atmos så er det ingen PCer som jeg vet om som har dette innebygd med nok utganger.

Har heller aldri fått god nok stereo til surround omgjøring på PC som jeg får det til via min forsterker.

Sender vel bare lyden digital med optisk eller hdmi?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...