Gå til innhold

Oppgradering av skjermkort


Anbefalte innlegg

Hei

 

PC'en min begynner å lagge litt på de nyeste spilla (for å si det mildt).

 

AMD tbird 1400MHz

512 MB SDRAM (Apacer)

MSI turbo2 hovedkort

Aopen Geforce 3 Ti200 (klokka til Ti500)

 

Spørsmålet mitt er om det er noe vits i å oppgradere skjermkortet?

 

Vil da resten av PC'en være en flaskehals, er det nødvendig å oppgradere cpu, ram og hk i tillegg for at det skal være noe vits.

 

Hilsen en uten mye penger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja....

Knis, godt svar... Not! :thumbdown:;)

 

GF3 er nok litt for gammelt, ja, så jeg skjønner at du kunne tenke deg å oppgradere. Om resten av utstyret blir en flaskehals eller ikke kommer an på hva du skal oppgradere til. Og hva du skal oppgradere til kommer an på hvor lenge det er til du skal oppgradere cpu/hk/ram osv. Hvis du ikke har tenkt å oppgradere det andre med det første, ville jeg gått for et 9600xt. Det vil passe ganske greit sammen med resten, selv om cpu'en kunne vært noe bedre. Men hvis du skal oppgradere snart, ville jeg venta med å oppgradere skjermkortet nå, og heller sett om det ikke snart kommer noe info om neste generasjon. Det kan godt være at du finner noe som passer bra der. Om ikke annet så vil vel prisen på 9800pro bli dytta enda lenger ned. :thumbs:

Lenke til kommentar

Tenkte på noe som stod i stil til det systemet jeg har, kan dere anbefale noe?

 

Går nok for Radeon siden de fleste mener det er "best"

 

Men hvis jeg kjøper et 9800pro, vil det være for bra i forhold til resten av systemet mitt ?

 

Jeg tenkte å kjøpe en komplett ny PC når det blir aktuelt, engang i rundt 2010 :blush:

 

Edit: 9800pro er forresten for dyrt.

 

Tenkte noe i denne prisklassen

Endret av mars001
Lenke til kommentar

Kjøp heller et radeon 9600 pro kort for 200 kr mer, hvis dette er for dyrt får du uansett et 9600 np kort rimeligere en det se kortet du har sett på. Men har du råd til det kjøp pro. :thumbup:

Se prisguiden på Hardware.no og eller let litt så finner du det beste kortet til den beste prisen! :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...