alfabeta Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Hei Har kjøpt en billig Acer tablet med Windows 10 som jeg har tenkt å bruke til å styre et kamera som skal stå ute i en boks og ta timelaps over et helt år. Problemet er at jeg ikke får tablet'en til å kjøre over mange dager i strekk uten at den restarter pga oppdateringer eller lignende. Innstillingene jeg har skrudd av ser ut til å skru seg på igjen automatisk etter en stund, selv om jeg har skrudd av alt jeg kan finne i systeminstillingene som kan være relatert til dette. I tillegg har jeg installert Spybot Anti-Beacon som skal stoppe alt av bakgrunnstrafikk opp mot Microsoft, men sliter fremdeles med å få tablet'en til å kjøre stabilt over flere dager i strekk. Jeg har gjort dette tidligere på en normal PC med Windows 7 over et helt år uten problemer. Er Windows 10 rett og slett blitt for ukontrollerbart til å fungere som en "server"? Mvh Christoffer Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Hvis den kjører Windows 10 versjon 1607 (Anniversary Update), så tror jeg ikke det går an å forhindre slike restarter. Det gikk an med versjon 1511, men etter MS kom med den hersens versjon 1607, er mye blitt umulig å styre selv. Du kan jo prøve å gå tilbake til versjon 1511 hvis du har versjon 1607. Selv har jeg gjort det på hoved PC'en min, likte ikke å miste den "kontrollen" man hadde tidligere med Anniversary Update. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 26. september 2016 Del Skrevet 26. september 2016 Nå er vel aldri hjemmeversjoner av Windows vært noe til "server", men Windows 7 er nok det sikreste valget foruten Linux/Ubuntu som blir foreslått. Tror ikke du vil påkoste deg en windows server lisens Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 26. september 2016 Del Skrevet 26. september 2016 Maybe this will help: https://techjourney.net/permanently-disable-prevent-automatic-restart-of-windows-update-in-windows-10/ Lenke til kommentar
alfabeta Skrevet 4. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2016 Maybe this will help: https://techjourney.net/permanently-disable-prevent-automatic-restart-of-windows-update-in-windows-10/ Står og tester nå, men kan se ut som dette funker, takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå