Redaksjonen. Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Vegvesenets HentMEG-app kostet 45,5 mill. Nå skrinlegges prosjektet 1 Lenke til kommentar
frodenerd Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 45 millioner. Da regner jeg med at bare en bitteliten brøkdel har gått til utviklerne. Med et riktig sammensatt team, så burde det være mulig å lage en god sosial samkjøringsapp for under 2 millioner kroner. 6 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Tror nok de har brukt penger på mer enn bare et stykke programvare. Kommer ikke som et sjokk da ingen vil dele seteplass og når Uber har blitt en ting. Det skal mer til enn en god tanke for å få befolkningens hjelp. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Tror nok de har brukt penger på mer enn bare et stykke programvare. Kommer ikke som et sjokk da ingen vil dele seteplass og når Uber har blitt en ting. Det skal mer til enn en god tanke for å få befolkningens hjelp. Noen økonomiske incentinver kanskje? Feks dyrere bompenger når man er en i bilen? AtW Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 (endret) Nja, det vil bli altfor skjevt og gå utover mange som ikke har mulighet til litt samkjøring. En egen vei for samkjørere som er raskere og uten kø hadde nok funka bra. Umulige ting er ofte en god løsning Edit; Forsto at du bare prøvde å "tulle", haha... Endret 25. september 2016 av SlikGårNoDagan Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Tror nok de har brukt penger på mer enn bare et stykke programvare. Kommer ikke som et sjokk da ingen vil dele seteplass og når Uber har blitt en ting. Det skal mer til enn en god tanke for å få befolkningens hjelp. Nettopp! det er det hippi-folket ikke helt tar inn over seg. Folk flest orker ikke tanken på å måtte dele bil med fremmede. Det er jo en av de store gevinstene ved å kjøre selv, en får være i fred. Heller 20 min i fred i rushen enn 10 minutter sammen med kokko-hippien. Lenke til kommentar
delxzen Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Tror nok de har brukt penger på mer enn bare et stykke programvare. Kommer ikke som et sjokk da ingen vil dele seteplass og når Uber har blitt en ting. Det skal mer til enn en god tanke for å få befolkningens hjelp. Nettopp! det er det hippi-folket ikke helt tar inn over seg. Folk flest orker ikke tanken på å måtte dele bil med fremmede. Det er jo en av de store gevinstene ved å kjøre selv, en får være i fred. Heller 20 min i fred i rushen enn 10 minutter sammen med kokko-hippien. Kommentaren din er vel Ikke så langt unna den berømte spikeren. Kanskje noen kroner burde vært investert i et kurs i grunnleggende psykologi og menneskelig adferd?. 4 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Nja, det vil bli altfor skjevt og gå utover mange som ikke har mulighet til litt samkjøring. En egen vei for samkjørere som er raskere og uten kø hadde nok funka bra. Umulige ting er ofte en god løsning Edit; Forsto at du bare prøvde å "tulle", haha... Nei, jeg forsøker ikke å tulle, å kjøre alene er ressurskrevende, og det er antakelig ikke dumt å "straffe" det. AtW 6 Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 hva i allverden er det som skjer .... 45 millioner for en app? uferdig? 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 hva i allverden er det som skjer .... 45 millioner for en app? uferdig? Det offentlige i Norge vet du. Pengesløsingen, inkompetansen og ineffektiviteten kjenner ingen grenser. Hadde det vært en privat bedrift ville de vært konkurs for lenge, lenge siden. 4 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 hva i allverden er det som skjer .... 45 millioner for en app? uferdig? Det offentlige i Norge vet du. Pengesløsingen, inkompetansen og ineffektiviteten kjenner ingen grenser. Hadde det vært en privat bedrift ville de vært konkurs for lenge, lenge siden. De har vel antakelig leid noen til å lage appen, kanskje fra det private tilogmed? AtW 3 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Nja, det vil bli altfor skjevt og gå utover mange som ikke har mulighet til litt samkjøring. En egen vei for samkjørere som er raskere og uten kø hadde nok funka bra. Umulige ting er ofte en god løsning Edit; Forsto at du bare prøvde å "tulle", haha... Nei, jeg forsøker ikke å tulle, å kjøre alene er ressurskrevende, og det er antakelig ikke dumt å "straffe" det. AtW Jeg er nå 100% sikker på at du er seriøs, slik du alltid er 1 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Jeg har sett forslag om en modell for Oslo der man tar f.eks 200 kroner i bompenger pr. bil og så trekker fra en stor sum pr. person som er med i bilen sånn at en helt full bil slipper gratis igjennom. Vanskelig å få til i praksis, men en veldig god idé. 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734 Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Alle disse offentlige it prosjektene son skrinlegges, feiler, overskrider budsjetter er ikke annet enn en måte å overføre offentlige penger i private hender på. Det handler ikke om inkompetanse, selv om gjerne liker p vinkle det dit hen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Bare for å se det store bildet: hva har det kostet å utvikle vipps-appen? Jeg vet (tror) at de ikke kan sammenliknes, men det kunne være artig å vite. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Jeg har sett forslag om en modell for Oslo der man tar f.eks 200 kroner i bompenger pr. bil og så trekker fra en stor sum pr. person som er med i bilen sånn at en helt full bil slipper gratis igjennom. Vanskelig å få til i praksis, men en veldig god idé. Ikke bare umulig å få til i praksis, men også helt på jordet. Har du prøvd å levere barna i barnehage før jobb uten bil? Lykke til! Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Ikke bare umulig å få til i praksis, men også helt på jordet. Har du prøvd å levere barna i barnehage før jobb uten bil? Lykke til! Gjør det faktisk daglig. 4 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Jeg har sett forslag om en modell for Oslo der man tar f.eks 200 kroner i bompenger pr. bil og så trekker fra en stor sum pr. person som er med i bilen sånn at en helt full bil slipper gratis igjennom. Vanskelig å få til i praksis, men en veldig god idé. Ikke bare umulig å få til i praksis, men også helt på jordet. Har du prøvd å levere barna i barnehage før jobb uten bil? Lykke til! Dustete påstander om "umulighet" for bare innlegg til å framstå som mindre seriøse. AtW 1 Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Samkjøring er jo ikke dumt det. I andre land har de tiltak som at hvis du er flere i bilen, får du kjøre i "fast-lane". Og parkere nærmere inngangen. 5 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 «Fast-lane»: Sambruksfelt (2+) er ikke kun forbeholdt det store utland. Du finner masse av det i Norge; iallefall her i Bergen har vi mye av det (ca like mye som normale kollektivfelt). Totalt sett kan byen dog ikke skryte av så mange kilometer med enten kollektivfelt eller sambruksfelt. De fleste strekninger mangler tilrettelegging for kollektiv/samkjøring..! 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå