Gå til innhold

Denne Skodaen er kjappere enn Teslas villeste Model S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror de mikser litt med tallene her. Skal det være 0-60 mph kanskje? Det tilsvarer 0-100kmt. Syntes også det var rart at en BMW 3-serie med 45kwt skulle gå 300km og at en Mercedes Sprinter trengte mer enn dobbelt så stort batteri for å åppnå der samme. Men klarer de å få 300km på et batteri med 45kwt på en så stor bil som BMW 3-serie så er det veldig bra!
 

Endret av Hårek
Slettet link
Lenke til kommentar

"Den tar deg angivelig fra null til 100 kilometer i timen på 2,6 sekunder. 

Rekkevidden er ifølge Kreisel Electric mer enn 350 kilometer.

Flott.  35 mil er  bra som ytelse for de daglige kjøringene, uten at man får rekkeviddeangst og/eller blir desperat etter jakt på lade-muligheter hver dag.

Så vil det selvfølgelig i tillegg være et marked for lengre og tyngre kjøring, der kommer nok en  hybrid med Hydrogen inn. Det viktigste er at vi kan redusere noe av den skitne oljeproduksjonen, og lokal forurensning fra denne forbrenningen. ( Det er mye annet morsomt/nyttig vi kan bruke olje til.)

Men om en bil bruker 2,5 eller 10 sekunder fra 0-100 er vel bare interessant for gutte-gutter?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

"Den tar deg angivelig fra null til 100 kilometer i timen på 2,6 sekunder. 

Rekkevidden er ifølge Kreisel Electric mer enn 350 kilometer.

Flott.  35 mil er  bra som ytelse for de daglige kjøringene, uten at man får rekkeviddeangst og/eller blir desperat etter jakt på lade-muligheter hver dag.

Så vil det selvfølgelig i tillegg være et marked for lengre og tyngre kjøring, der kommer nok en  hybrid med Hydrogen inn. Det viktigste er at vi kan redusere noe av den skitne oljeproduksjonen, og lokal forurensning fra denne forbrenningen. ( Det er mye annet morsomt/nyttig vi kan bruke olje til.)

Men om en bil bruker 2,5 eller 10 sekunder fra 0-100 er vel bare interessant for gutte-gutter?

 

Pokker, skulle ikke gi deg en pluss der..

 

Det er ikke bare for gutte-gutter det er av interesse hvor kjapp bilen er.Tidene under 3 sekunder er ikke så interessante, men de under 10 og ned til 3 er. Det handler om muligheten for å kjøre effektivt og trygt.

Lenke til kommentar

Tror dere bør rette teksten...

Kreisel: "FROM 0 TO 60 KPH IN 2.6 SECONDS"

Model s P100D: 0-60 mph in 2.6seconds with rolling start

 

For all del det er ganske raskt, men de har så vidt kommet halvveis så 0-100 e nok rundt 3.5s

 

For øvrig er det ganske merkelig at de bare tilbyr 22kw lading, skal elbil bli lukrativt kan man ikke stå å lade i 1-3timer for å kjøre videre

  • Liker 4
Lenke til kommentar

LG-Chem lager battericeller og leverer komplett drivlinje til Chevrolet Bolt og Opel Ampera E Samme som Kreisel med andre ord bortsett fra at de lager cellene selv. Og fremdeles er det mange som ikke tror fremtiden er elektrisk?

 

Ja, og nå har de, i følge artikkelen en BMV stasjonsvogn som demobil..kanskje med tilhengerfeste også??

Det viser at de kan hvis de vil, lage annet enn biler som ser ut som det hvert øyeblikk kan tyte ut 15 rare fyrer med rare hatter, rød nese og store sko!! Samt at bilen får mer plass og er mer enn en dårlig erstatning for lokalbussen, til en vettug pris :-)

Lenke til kommentar

Flaut for TU.

Snart er det eneste positive igjen med TU er at de legger med masse linker, slik at leserne lett kan finne hva som burde ha stått i artikkelen.

Ikke fullt så flaut som denne, men fortsatt ganske flaut:

 

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/funny-tesla-cars-with-solar-roofs-someone-says.77815/ (Den orginale artikkelen ble skrevet helt om innen noen timer.)

Endret av Espen Hugaas Andersen
Lenke til kommentar

Denne skoaden er langt fra "kjappere enn Teslas villeste Model S".. De oppgir 0-60km/t 

 

Tesla Oppgir 0-60mp/h med Rolling Start 

 

0-60 med såkalt rolling tart ER ikke 0-60, men noe sånt som 6-60. Det er et helt meningsløst idiotisk mål, som kun brukes for å villede og prøve å fremstille noe som bedre enn det er. Rett og slett flaut.

 

Når det er sagt er det også ganske flaut at TU blander kphm med mph, og like rask er nok neppe Skodaen, nei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er kjekt at det kommer flere elbilaktører på banen. Jeg setter også prus på at dere skriver om det. Jeg savner imidlertid en mer analyserende innfallsvinkel til artikkelen siden den står i TU. Her slenges det ut en masse påstander som jeg ved enkel hoderegning ikke får til å gå opp.

Hvordan skal en bil som yter. 170kW kunne hamle opp med en Tesla? Da må den være ekstremt lett.

Kan de produsere så mange batteripakker? Tesla bygger gigafactory for å få nok batterier.

Hvordan skal de produsere billigere batteripakker enn Tesla? De kjøper inn batterier osv. i det samme markedet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er kjekt at det kommer flere elbilaktører på banen. Jeg setter også prus på at dere skriver om det. Jeg savner imidlertid en mer analyserende innfallsvinkel til artikkelen siden den står i TU. Her slenges det ut en masse påstander som jeg ved enkel hoderegning ikke får til å gå opp.

Hvordan skal en bil som yter. 170kW kunne hamle opp med en Tesla? Da må den være ekstremt lett.

Kan de produsere så mange batteripakker? Tesla bygger gigafactory for å få nok batterier.

Hvordan skal de produsere billigere batteripakker enn Tesla? De kjøper inn batterier osv. i det samme markedet.

 

Når en Tesla, som veier et par tonn, ca en halv gang så mye som det jeg ellers vil kalle en vettug elbil, mht rekkevidde og utseende, av det som eksisterer i dag, koster tre ganger så mye, så opererer Tesla med fantastisk høye kilospriser. Men det retter seg kanskje med Model 3?

Lenke til kommentar

Kan de produsere så mange batteripakker? Tesla bygger gigafactory for å få nok batterier.

Det bør være plass for Kreisel i markedet. Når Tesla går over til å benytte 21-70-celler fra Gigafactory, så vil Panasonic ha ett overskudd av 18650-celler som de gjerne vil bli kvitt. Panasonic har faktisk i området av 7,5 GWh/år med produksjonskapasitet i Japan. Noe av dette vil fortsette å levere celler til Tesla i noe sånt som 2 år, og det kan godt hende at noe av produksjonen skiftes over til 21-70 for å fortsette å levere celler til Tesla, men det er absolutt muligheter for å klare å sikre seg innpass hos Panasonic de neste par årene.

 

Hvordan skal de produsere billigere batteripakker enn Tesla? De kjøper inn batterier osv. i det samme markedet.

De vil garantert ikke produsere billigere batteripakker enn Tesla. VI vet faktisk ikke hvor lavt Tesla har klart å komme seg i pris per kWh, men trolig er de på under 100 USD/kWh for cellene og under 150 USD/kWh på batteripakkenivå. Med Gigafactory er forventingen at de skal komme seg under 100 USD/kWh på batteripakkenivå, i 2017.

 

Det er også en stor risiko for at når Kreisel setter i gang masseproduksjon av batteripakker, så vil de få seg noen overraskelser på hvor vanskelig det er. Dette er et selskap med null erfaring innen masseproduksjon. Klarer de å komme seg under 100 USD/kWh i 2019, så all ære til de, men de vil nok måtte kjempe litt for det.

 

Men selv om de havner på 150 USD/kWh, så er det veldig bra. Og på en bil til 30.000 USD, med 60 kWh batteri, så vil forskjellen mellom 150 USD/kWh og 100 USD/kWh utgjøre 3000 USD. Snakker man om en stor produsent, f.eks VW, så vil de kanskje klare å spare inn disse 3000 USD på produksjonen av resten av bilen, i forhold til Tesla, som ikke har like mye erfaring med å produsere billige biler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...