Redaksjonen. Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Det gir den lille batteriprodusenten mye oppmerksomhet.Denne Skodaen er kjappere enn Teslas villeste Model S Lenke til kommentar
CFD Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Denne skoaden er langt fra "kjappere enn Teslas villeste Model S".. De oppgir 0-60km/t Tesla Oppgir 0-60mp/h med Rolling Start 8 Lenke til kommentar
Kjetil Sandal Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 tesla er 2,47 0-100 og denne skoda er vistnok 2,6 sek 0-100, så da er den kjappere. Tesla kommer med Roadster neste år som skal klare 0-100 på under 2 sek. blir spennende. 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Denne skoaden er langt fra "kjappere enn Teslas villeste Model S".. De oppgir 0-60km/t Tesla Oppgir 0-60mp/h med Rolling Start Ja, der bommet TU. Den ombyggede Skoda Yetien gjør 0-60 km/t på 2,6 sekunder, mens Model S P100D gjør 0-60 km/t på noe sånt som 1,6 sekunder. 3 Lenke til kommentar
Øyvind Lunde Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 LG-Chem lager battericeller og leverer komplett drivlinje til Chevrolet Bolt og Opel Ampera E Samme som Kreisel med andre ord bortsett fra at de lager cellene selv. Og fremdeles er det mange som ikke tror fremtiden er elektrisk? 2 Lenke til kommentar
Lasse Edvardsen Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 (endret) Tror de mikser litt med tallene her. Skal det være 0-60 mph kanskje? Det tilsvarer 0-100kmt. Syntes også det var rart at en BMW 3-serie med 45kwt skulle gå 300km og at en Mercedes Sprinter trengte mer enn dobbelt så stort batteri for å åppnå der samme. Men klarer de å få 300km på et batteri med 45kwt på en så stor bil som BMW 3-serie så er det veldig bra! Endret 7. oktober 2016 av Hårek Slettet link Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 "Den tar deg angivelig fra null til 100 kilometer i timen på 2,6 sekunder. Rekkevidden er ifølge Kreisel Electric mer enn 350 kilometer. Flott. 35 mil er bra som ytelse for de daglige kjøringene, uten at man får rekkeviddeangst og/eller blir desperat etter jakt på lade-muligheter hver dag. Så vil det selvfølgelig i tillegg være et marked for lengre og tyngre kjøring, der kommer nok en hybrid med Hydrogen inn. Det viktigste er at vi kan redusere noe av den skitne oljeproduksjonen, og lokal forurensning fra denne forbrenningen. ( Det er mye annet morsomt/nyttig vi kan bruke olje til.) Men om en bil bruker 2,5 eller 10 sekunder fra 0-100 er vel bare interessant for gutte-gutter? 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 "Den tar deg angivelig fra null til 100 kilometer i timen på 2,6 sekunder. Rekkevidden er ifølge Kreisel Electric mer enn 350 kilometer. Flott. 35 mil er bra som ytelse for de daglige kjøringene, uten at man får rekkeviddeangst og/eller blir desperat etter jakt på lade-muligheter hver dag. Så vil det selvfølgelig i tillegg være et marked for lengre og tyngre kjøring, der kommer nok en hybrid med Hydrogen inn. Det viktigste er at vi kan redusere noe av den skitne oljeproduksjonen, og lokal forurensning fra denne forbrenningen. ( Det er mye annet morsomt/nyttig vi kan bruke olje til.) Men om en bil bruker 2,5 eller 10 sekunder fra 0-100 er vel bare interessant for gutte-gutter? Pokker, skulle ikke gi deg en pluss der.. Det er ikke bare for gutte-gutter det er av interesse hvor kjapp bilen er.Tidene under 3 sekunder er ikke så interessante, men de under 10 og ned til 3 er. Det handler om muligheten for å kjøre effektivt og trygt. Lenke til kommentar
mathiash98 Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Tror dere bør rette teksten... Kreisel: "FROM 0 TO 60 KPH IN 2.6 SECONDS" Model s P100D: 0-60 mph in 2.6seconds with rolling start For all del det er ganske raskt, men de har så vidt kommet halvveis så 0-100 e nok rundt 3.5s For øvrig er det ganske merkelig at de bare tilbyr 22kw lading, skal elbil bli lukrativt kan man ikke stå å lade i 1-3timer for å kjøre videre 4 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 De har laget en prototype/ombygd versjon, uten noen av de kompromissene som er nødvendige når du skal lage en bil som skal masseproduseres, også blir det presentert som en Skoda som er raskere enn en Tesla? Nytt lavmål på Tek.no's overskrifter. 6 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Denne saken er intet annet enn en flause. Hva skjedde med at dere skulle sjekke kildene deres, her er det bare copy paste som gjelder. 4 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 (endret) Flaut for TU å blande fakta på denne måten. Snart er det eneste positive igjen med TU er at de legger med masse linker, slik at leserne lett kan finne hva som burde ha stått i artikkelen. Endret 25. september 2016 av Frobe 3 Lenke til kommentar
UMF9FR2A Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Det nevnes kapasitet som tilsvarer omtrent 20000 biler. Er det i året, måmeden, kvartalet eller timen? 2 Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 LG-Chem lager battericeller og leverer komplett drivlinje til Chevrolet Bolt og Opel Ampera E Samme som Kreisel med andre ord bortsett fra at de lager cellene selv. Og fremdeles er det mange som ikke tror fremtiden er elektrisk? Ja, og nå har de, i følge artikkelen en BMV stasjonsvogn som demobil..kanskje med tilhengerfeste også?? Det viser at de kan hvis de vil, lage annet enn biler som ser ut som det hvert øyeblikk kan tyte ut 15 rare fyrer med rare hatter, rød nese og store sko!! Samt at bilen får mer plass og er mer enn en dårlig erstatning for lokalbussen, til en vettug pris :-) Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 (endret) Flaut for TU. Snart er det eneste positive igjen med TU er at de legger med masse linker, slik at leserne lett kan finne hva som burde ha stått i artikkelen. Ikke fullt så flaut som denne, men fortsatt ganske flaut: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/funny-tesla-cars-with-solar-roofs-someone-says.77815/ (Den orginale artikkelen ble skrevet helt om innen noen timer.) Endret 25. september 2016 av Espen Hugaas Andersen Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Det nevnes kapasitet som tilsvarer omtrent 20000 biler. Er det i året, måmeden, kvartalet eller timen?Ser ikke hvor det står 20.000, men det står 100.000 i løpet av to år. Altså 50.000 per år. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Denne skoaden er langt fra "kjappere enn Teslas villeste Model S".. De oppgir 0-60km/t Tesla Oppgir 0-60mp/h med Rolling Start 0-60 med såkalt rolling tart ER ikke 0-60, men noe sånt som 6-60. Det er et helt meningsløst idiotisk mål, som kun brukes for å villede og prøve å fremstille noe som bedre enn det er. Rett og slett flaut. Når det er sagt er det også ganske flaut at TU blander kphm med mph, og like rask er nok neppe Skodaen, nei. 2 Lenke til kommentar
Bjørn J Gundersen Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Det er kjekt at det kommer flere elbilaktører på banen. Jeg setter også prus på at dere skriver om det. Jeg savner imidlertid en mer analyserende innfallsvinkel til artikkelen siden den står i TU. Her slenges det ut en masse påstander som jeg ved enkel hoderegning ikke får til å gå opp. Hvordan skal en bil som yter. 170kW kunne hamle opp med en Tesla? Da må den være ekstremt lett. Kan de produsere så mange batteripakker? Tesla bygger gigafactory for å få nok batterier. Hvordan skal de produsere billigere batteripakker enn Tesla? De kjøper inn batterier osv. i det samme markedet. 3 Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Det er kjekt at det kommer flere elbilaktører på banen. Jeg setter også prus på at dere skriver om det. Jeg savner imidlertid en mer analyserende innfallsvinkel til artikkelen siden den står i TU. Her slenges det ut en masse påstander som jeg ved enkel hoderegning ikke får til å gå opp. Hvordan skal en bil som yter. 170kW kunne hamle opp med en Tesla? Da må den være ekstremt lett. Kan de produsere så mange batteripakker? Tesla bygger gigafactory for å få nok batterier. Hvordan skal de produsere billigere batteripakker enn Tesla? De kjøper inn batterier osv. i det samme markedet. Når en Tesla, som veier et par tonn, ca en halv gang så mye som det jeg ellers vil kalle en vettug elbil, mht rekkevidde og utseende, av det som eksisterer i dag, koster tre ganger så mye, så opererer Tesla med fantastisk høye kilospriser. Men det retter seg kanskje med Model 3? Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Kan de produsere så mange batteripakker? Tesla bygger gigafactory for å få nok batterier.Det bør være plass for Kreisel i markedet. Når Tesla går over til å benytte 21-70-celler fra Gigafactory, så vil Panasonic ha ett overskudd av 18650-celler som de gjerne vil bli kvitt. Panasonic har faktisk i området av 7,5 GWh/år med produksjonskapasitet i Japan. Noe av dette vil fortsette å levere celler til Tesla i noe sånt som 2 år, og det kan godt hende at noe av produksjonen skiftes over til 21-70 for å fortsette å levere celler til Tesla, men det er absolutt muligheter for å klare å sikre seg innpass hos Panasonic de neste par årene. Hvordan skal de produsere billigere batteripakker enn Tesla? De kjøper inn batterier osv. i det samme markedet.De vil garantert ikke produsere billigere batteripakker enn Tesla. VI vet faktisk ikke hvor lavt Tesla har klart å komme seg i pris per kWh, men trolig er de på under 100 USD/kWh for cellene og under 150 USD/kWh på batteripakkenivå. Med Gigafactory er forventingen at de skal komme seg under 100 USD/kWh på batteripakkenivå, i 2017. Det er også en stor risiko for at når Kreisel setter i gang masseproduksjon av batteripakker, så vil de få seg noen overraskelser på hvor vanskelig det er. Dette er et selskap med null erfaring innen masseproduksjon. Klarer de å komme seg under 100 USD/kWh i 2019, så all ære til de, men de vil nok måtte kjempe litt for det. Men selv om de havner på 150 USD/kWh, så er det veldig bra. Og på en bil til 30.000 USD, med 60 kWh batteri, så vil forskjellen mellom 150 USD/kWh og 100 USD/kWh utgjøre 3000 USD. Snakker man om en stor produsent, f.eks VW, så vil de kanskje klare å spare inn disse 3000 USD på produksjonen av resten av bilen, i forhold til Tesla, som ikke har like mye erfaring med å produsere billige biler. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå