Niram Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 (endret) Hei, Kjøpte nylig en ultrawide 29" ips skjerm brukt. Når jeg tok den i bruk oppdaget jeg et lite felt midt på skjermen med lilla prikker. Hva tror dere? De er forøvrig bare synlig på sort skjerm, så og si aldri ellers. Bildet er zoomet inn, området er ca 1x0,5cm. Obs, bildet ble rotert også Endret 24. september 2016 av Niram Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 Det er vel helst problemer med låste pixler (ser ut som noen røde og noen blå). Disse vil som regel "forsvinne" når du får mer action på skjermen og flytter deg litt fra. Jeg ville ikke brydd meg nevneverdig om dette. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 24. september 2016 Forfatter Del Skrevet 24. september 2016 (endret) Hmm. Ok. Forsvinne som i at jeg ikke legger merke til de etterhvert? Er bare så sykt irriterende når man har sett det.. midt på skjermen, litt opp. Pixlene ser forsåvidt jeg og, men litt mer skeptisk på det lilla feltet.. Endret 24. september 2016 av Niram Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 TV-selskaper pleier å legge på en rimelig stor logo. Hvor ofte forsvinner ikke den når du konsentrerer deg om det som skjer på skjermen ? Med mindre du konsekvent bryr deg om dette vil det ha null betydning etterhvert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 http://www.jscreenfix.com/ Verdt et forsøk? Lenke til kommentar
Niram Skrevet 24. september 2016 Forfatter Del Skrevet 24. september 2016 Testa den så vidt nå, men takk for tipset! Skal kjøre den lenger når jeg har litt mer tid Stikke på jobb en tur i kveld.. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 Funker ikke den kan det være verdt å prøve og massere området forsiktig. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 24. september 2016 Forfatter Del Skrevet 24. september 2016 Skal prøve det også. Bittert altså, strøken skjerm ellers :/ Hadde ikke brydd meg så mye om det var ute til en av sidene, men dette er omtrent midt på skjermen.. Bare litt ned fra toppen.. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 Hadde et lignende merke på en laptop en gang. Etterhvert var det helt filtrert bort mentalt. Lenke til kommentar
blinc Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 Har samme problemet på en av skjermene mine. Trykkskade. Og det har aldri forsvunnet. Ikke hjulpet med alskens metoder. Men på den positive siden er det lite synlig når skjermen viser lysere farger. Så min skjerm iallefall er fullt brukbar. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 (endret) Trykkskade pleier å være mer smudgy, men pikselfeil er stort sett enkelte piksler og ikke områder. Endret 24. september 2016 av BadCat Lenke til kommentar
Niram Skrevet 25. september 2016 Forfatter Del Skrevet 25. september 2016 Så du synes det ser ut som trykkskade badcat? Snakket med selger, og han viste meg et bilde han tok før sending - hvor det ser OK ut. Noen som evt har erfaring med Posten i slike tilfeller? Ble sendt med norgespakke.. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Har en gammel skjerm på jobben med trykkskade. Der er det tydelig merke i plastpanelet før panelet. Der er det kun hvitt, vel og merke. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 25. september 2016 Forfatter Del Skrevet 25. september 2016 Det er det jeg ikke får helt til å stemme med denne og. Her er det nemlig ikke noe tydelig merke i beskyttelseslaget. Det er bare den lilla flekken sammen med alle lilla prikkene/pixlene. Får vel bare leve med det, selv om det er litt surt. Har prøvd å massere de i dag, uten hell. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 Det virker litt som det er skade p.g.a trykk mot stedet, da vil det ikke hjelpe å massere. Massering pleier å hjelpe ganske godt på låste pixler, men ikke på stor mekanisk skade. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå