Gå til innhold

Problemer med cpu

hansa123

Anbefalte innlegg

Hentet i dag min nye Amd Athlon xp 2800 + prosessor på posten. Kom hjem satt cpuen i, kjørte opp systemet og hva ser jeg . CPuen er klokket til 1250 mhz i dxdiag, sjekket i Infoview og der var det også 1250 . Restartet og sjekket bios . Også der var den 1250. Kan ikke endre den der . Lurer på hva som er grunnen til dette . Noen som vet hva som er galt og kan hjelpe meg ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere fortalte ham jo det uansett med en gang, så det er nok ganske klart hva som var problemet... hehe...

CPU'en din står nok til 100x12,5. Riktig innstilling er 166 x 12,5, men du kan også forsiktig øke FSB opp mot 200 og over... F.eks 200 x 10,5 skal være mulig, men mye er også avhengig av RAM'en din.

Lenke til kommentar
Dere fortalte ham jo det uansett med en gang, så det er nok ganske klart hva som var problemet... hehe...

CPU'en din står nok til 100x12,5. Riktig innstilling er 166 x 12,5, men du kan også forsiktig øke FSB opp mot 200 og over... F.eks 200 x 10,5 skal være mulig, men mye er også avhengig av RAM'en din.

Hvis du øker FSB så klokker du også RAM brikkene dinne.

Endret av Godrick
Lenke til kommentar

Hvis du øker FSB så klokker du også RAM brikkene dinne.

eh... ja... det gjør man... (???)

skjønte ikke kommentaren...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...