Gå til innhold

CPU temp økte etter testing av RAM!

Betroz

Anbefalte innlegg

Holdt på å teste 4 Corsair TwinX3200LL brikker for å se hvem som klokker høyest. Disse Corsair brikkene er jo ikke de beste til å overklokke, men de er ikke stabile på DDR428 @ 2.85v engang! Iallefall ikke på mitt Asus P4C800-Deluxe kort.

Vel så satte jeg alt til standard i BIOS igjen og sjekka CPU temp og volt verdier med Asus PC Probe. Før lå CPU på 33 grader idle og 47-50 load. Nå ligger den på 43 grader idle og 52 load... Må også nevne at +3.3V railen går opp og ned, og er aldri stabil på 3.3V. Den er nede i 2.8V under load! Dette har jeg visst lenge. Har bestilt en 480W Antec TruePower. (PS : har en P4 3.0 HT)

Skade på hovedkortet mitt som gjør at CPU tempen har steget? Eller tror dere dette blir fixet når jeg får min nye Antec 480W PSU?

Setter pris på hjelp dere :blush:

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høgreklikk oppgavelinjen (nederst på skjermen), velg Oppgavebehandling og Prosesser se om noe står og tar CPU-kraft. Normalt på tomgang skal Ledig systemprosess ha 99%.

Ehhh.... og alle viftene går, og romtemp er normal?

Har du beveget CPU under arbeidet slik at du må ha på ny kjølepasta? :ermm:

Tror ikke PSU hjelper

"Før lå CPU på 33 grader idle og 47-50 load" jeg syns det var lavt, har du vært underklokka ??

Syns temperaturene du har nå virker mer normalt, uten at jeg vet hva system du har.

Lenke til kommentar
Men løsningen var enkel : Resatte CMOS bare og vips så ligger CPU på normalt igjen!

Merklige saker det der.... har hørt om det før. Virker nesten som CMOS henger...Skulle tro at det er OK å resette verdiene manuellt. Ved ditt tilfelle,...ehh..kan du ha oversett noe? og i så fall hva? Vanskelig å vite, for da hadde du fixet det uten å resette.... :dontgetit:

(hehe..enkel nå,,; spør og svarer selv :green: )

Lenke til kommentar
Nå vet ikke jeg hva slags cpu du har, men 33 grader idle virker veldig lavt... min 3 GHz ligger på 40-42 grader idle med en Zalman CNPS7000-Cu når kabinettempen er på ca. 25 grader.

I skrivende stund ligger min P4 3.0 HT på 35 grader C. Når jeg ikke bruker PC'n er den på 33 grader ja. Har da en Swiftech MCX4000B monster ribbe og en 80mm Papst vifte på 26dB. Kabinettet har ên 120mm Papst vifte som suger ut. Lite støy, men bra kjøling nok.

Jeg burde ha testet å resette CMOS før jeg spurte etter hjelp her, men jeg kom ikke på ideen før etterpå...sorry :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...