KnutValentino Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 (endret) For omtrent 3 år siden så startet jeg opp med Venlafaxin. Dosen var fram til for ca. ett år siden 375 mg hver morgen. Men på grunn av flere bivirkninger som oppstod etter ca, 2.5 år (Apati/Likegyldighet, Konstant svette, Angst og Uro, Svimmelhet ved oppreisning, Generell Utmattelse og generelt sett mange av de samme symptomene og plagene som man ofte finner hos personer med ME, men i mindre grad) så bestemte jeg meg for omtrent 1 år siden å trappe ned. hvor det det endelige målet er å slutte med å ta det. Men dessverre, etter at jeg til slutt nådde en daglig dose på ca. 40-50 mg for 1-2 måneder siden så har jeg også fått veldig godt kjenne på abstinensen som Venlafaxinen har å by på. Inkludert konstant trøtthet, hjertebank (spesielt om kveldene), angst og uro, bakteriefobi, sterk irritasjon som på det verste blir til raseri og et nærmest rent hat mot alt, alle og ingen, problemer med å få sovet inn og problemer med tidlige oppvåkninger. Så mitt spørsmål til dere, spesielt dere som har vært på Venlafaxin/Efexor selv: Hva er deres beste tips til kosttilskudd, mineraler, vitaminer, medisiner og lignende når det kommer til å dempe og/eller forkorte abstinensprosessen? Hvordan er det med samtidig bruk av Non-benzodiazepiner og Benzodiazepiner når man opplever SNRI abstinens? Vil dette kunne forlenge varigheten at abstinensene? Hva med samtidig bruk av Tyrosin og Tryptofan for SNRI abstinens? Noen av dere som har erfaring med dette? Dere som selv har vært satt på dette medikamentet; Hvor lenge varte vanligvis abstinensene i deres tilfelle? Og hvor lenge hadde du vært satt på det før du bestemte deg for å trappe ned/slutte med å ta det? Endret 24. september 2016 av KnutValentino Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 Legen min ville sette meg på det, men etter å ha lest tonnevis med erfaringer som dine så lot jeg vær. Det er rett og slett et farlig stoff i altfor mange tilfeller. Det jeg fant ut av var at folk åpnet kapslene og reduserte inntaket med 1 og 1 "kule" hver 3-4 dager eller noe slik. Jeg har som sagt ikke erfaringer med det selv, men det var mange gode tips for å slutte men det var også en del som bare måtte bite tenna sammen og takle bivirkningene. Noen skrev også at det tok flere måneder før ting ble bra. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Spørs om du kutter dosen for fort Jeg kuttet ut Venlafaxin som skrevet over, ved å telle kuler Har begynt på noe nytt, men som alt annet så er det bivirkninger og ingen effekt så kutter nok ut det også Lenke til kommentar
KnutValentino Skrevet 25. september 2016 Forfatter Del Skrevet 25. september 2016 (endret) Spørs om du kutter dosen for fort Jeg kuttet ut Venlafaxin som skrevet over, ved å telle kuler Har begynt på noe nytt, men som alt annet så er det bivirkninger og ingen effekt så kutter nok ut det også Nei, jeg kutter nok dosen relativt sakte, iallefall de siste 2-3 månedene. Etter mine estimater så kutter jeg sannsynligvis noe mellom 5-10 mg, evt. 15 mg en gang i måneden. Tidligere så var det snakk om 10-30 mg hver 2. uke. Dessverre så ville det å telle kuler tatt altfor lang tid. Men en milligramsvekt er noe jeg vurderer å gå til innkjøp av i den nærmeste framtiden. Utenom det så kan telling av kuler bli aktuelt når det ikke er mer enn 10-20 mg igjen. Endret 29. september 2016 av KnutValentino Lenke til kommentar
runerunner Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 Ett kjipt medikament å gå på. Har selv brukt det i 6-7 år. For min del, så hadde jeg en daglig dose på 225 mg. Nedtrappingen har eg holdt på med i over ett år nå. Første etappe var å direkte fra 225 til 150, åltså å kutte ut 75 mg tabbisen, og det gikk overaskende greit. Gikk på den dosen i 2-3 måneder. Så gikk jeg på 1x75 mg + 1x37,5 mg, i nye 2-3 måneder osv Problemene startet da jeg kun satt igjen med 37,5 mg. Prøvde først med å øke antall timer mellom hver dose, men fikk store ubehag. En slags nummenhet i ansikt. Pluss kanskje det værste for di rundt meg......utrolig irretabel. Men som di andre innleggene her. Det endte med å åpne kapsler og telle kuler. Dette fungerte, men er seff tidkrevende. Jeg kjøpte meg en billig 0,000g vekt på Aliexpress til knappe 100 lappen, samt kapsler fra samme plass, i og med at tomkapsler på apotek koster skjorta. Har nå holdt på i snart ett år med nedtrapping og er pr dags dato nedi 20 mg. Ting tar tid, men motivasjonen er der. Håper noen drar nytte av mine erfaringer. Mvh Rune Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 Trenger ikke bruke kasplene da det fint går an å svelge bare kulene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå