Dudz0r Skrevet 26. september 2016 Forfatter Del Skrevet 26. september 2016 Aner ikke hvorfor men det ser og føles bedre ut nå ikveld enn igår, har ikke lagt merke til noen oppdatering hverken i drivere eller spill. DigitalFoundrys har blitt essensielt for tiden Lenke til kommentar
Avean Skrevet 26. september 2016 Del Skrevet 26. september 2016 Performance Problems In-Depth Analysis Denne videoen bør ALLE se som spiller dette spillet. Denne er fasiten Hæ? Henger ikke med i det hele tatt når jeg er over 100fps i 1440p med GTX 1080. Hvordan klarer dem å ikke hente mer enn 60fps med en Titan X i spillet? Bedre CPU har dem enn meg også. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. september 2016 Del Skrevet 26. september 2016 Performance Problems In-Depth Analysis https://www.youtube.com/watch?v=ofFpnArXbJ8 Denne videoen bør ALLE se som spiller dette spillet. Denne er fasiten Hæ? Henger ikke med i det hele tatt når jeg er over 100fps i 1440p med GTX 1080. Hvordan klarer dem å ikke hente mer enn 60fps med en Titan X i spillet? Bedre CPU har dem enn meg også. Vsync on sikkert Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 26. september 2016 Del Skrevet 26. september 2016 Ikke en eneste FPS høyere med SLI. Come on, Microsoft, for fucks sake. Sli holder på å dø 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 26. september 2016 Del Skrevet 26. september 2016 (endret) Sli holder på å dø Nei det gjør det ikke, forklar meg da hvorfor DX12 tilrettelegger for bruk av multi GPU løsninger på en helt ny måte som tillater blant annet VRAM stacking og bruk av forskjellige typer GPUer for å hente ekstra ut av spill? DX12 er selvfølgelig enda en ganske ung API så vi har ikke fått sett skikkelig implementering av dette enda, men det kommer nok. Ellers er multiGPU løsninger bedre nå enn det noengang har vært i seg selv med langt flere titler som skalerer stadig nærmere og nærmere 100% noe en kunne se langt etter for bare noen år siden, så forklar meg gjerne hvordan du mener på at SLI holder på å dø . Om du drar opp det at Nvidia har sluttet å offesielt støtte 3 og 4 veis SLI vil jeg gjerne stoppe deg før du sier noe, ettersom 3 og 4 veis ene og alene var i realiteten kun brukbart til benchmarking i "spill" sammenheng, så nvidia bestemte seg for å ikke inkludere støtte for dette for den vanlige konsumer, men det er fortsatt tilgjengelig for alle som ville ønske det ved at de får en software "nøkkel" med nvidia som åpner opp for dette. Om du hadde påstått at 3 og 4 veis SLI holder på å dø kunne jeg nok være enig med det men vanlig 2 veis SLI holder på ingen måte på å dø. Endret 26. september 2016 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 26. september 2016 Del Skrevet 26. september 2016 (endret) Mulig jeg tar feil. Jeg har ikke annet enn at visse kort slutter å støtte det og jeg hører veldig lite om det. Endret 26. september 2016 av Limbeck Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 Mulig jeg tar feil. Jeg har ikke annet enn at visse kort slutter å støtte det og jeg hører veldig lite om det.Du tar feil ja, men det er lov Lenke til kommentar
Dudz0r Skrevet 27. september 2016 Forfatter Del Skrevet 27. september 2016 (endret) Har det skjedd ting rundt ms lagt til av sli ? Hb bridge hjelper ? Frem til nå ca 14ms, det er samme som jeg opplever ved kabel kontra wifi til spilling. Mulig intern ms og det tilført av nettverkstilkobling oppleves annerledes men jeg har aldri fortstått hvordan sli kan bli anbefalt til kompetitiv gaming. Fryktelig kult når det skalerer fornuftig og fungerer. Hvilken youtubere med videoer rundt FH3 følger dere ? Jeg har ar12 og domesticmango på lista. Endret 27. september 2016 av Thobjo Lenke til kommentar
Crouser Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 (endret) Har det skjedd ting rundt ms lagt til av sli ? Hb bridge hjelper ? Frem til nå ca 14ms, det er samme som jeg opplever ved kabel kontra wifi til spilling. Mulig intern ms og det tilført av nettverkstilkobling oppleves annerledes men jeg har aldri fortstått hvordan sli kan bli anbefalt til kompetitiv gaming. Fryktelig kult når det skalerer fornuftig og fungerer. Hvilken youtubere med videoer rundt FH3 følger dere ? Jeg har ar12 og domesticmango på lista. Selv synes jeg ar12 er slitsomt å høre på.. mulig innholdet ellers er greit å følge med på, men jeg liker det TheSLAPTrain legger ut. Endret 27. september 2016 av Crouser Lenke til kommentar
Dudz0r Skrevet 27. september 2016 Forfatter Del Skrevet 27. september 2016 Ok, takk for tips Det var en som driftet hele kartet og fikk 250ish 000xp med 12x multiplier, husker ikke hva kanalen heter. Lenke til kommentar
Crouser Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 Noen her inne som er flink på å lage design på biler? Har et par-tre ønsker.. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 (endret) Jeg gikk til innkjøp, mest fordi jeg var nysgjerrig på hvordan spillet ville kjøre på min PC med i5 4670K og R9 390X. Vel, for det første kræsjet det hver gang jeg prøvde å komme inn i selve spillet (kom bare til hovedmenyen). Det tok en stund før jeg fant ut problemet. Logisk nok (???) kræsjet spillet hvis jeg hadde mikrofon tilkoblet PC'n... Når jeg omsider fikk spillet til å kjøre, gikk det faktisk ganske så bra. 1920x1200 oppløsning, og det meste på High (ingen AA). Greier ikke å holde 100% stabilt 60 FPS, så bør justere litt på innstillingene når jeg har bedre tid, og evt. overklokke litt. Endret 27. september 2016 av Orwandel Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 (endret) Selv synes jeg ar12 er slitsomt å høre på.. mulig innholdet ellers er greit å følge med på, men jeg liker det TheSLAPTrain legger ut.Det er dette som er synd med ar12, han er slitsom å høre på i lengden. Jeg synes han, som overraskende mange andre YouTubere, sitter å småskriker hele tiden. Foruten om dette så er det god underholdning. Jeg synes og Slaptrain er av de bedre, om ikke den beste, YouTuberen for Forza og andre bil-/motorsportspill. Både måten han filmer rattet på, generelt den litt mer laidback holdningen og toneleiet gjør at det blir en veldig positiv opplevelse og sitte å glane på. Endret 28. september 2016 av Hansien 2 Lenke til kommentar
Dudz0r Skrevet 28. september 2016 Forfatter Del Skrevet 28. september 2016 Da blir det å sjekke ut TheSlapTrain takk for tips Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 (endret) APPX kryptering - Grunnen til den dårlige ytelsen til FH3? When you download the game, it is encrypted on the fly, as it is streamed to your storage device, by EFS (Windows Encrypting File System). Though with a twist. The EFS is modified with a unique algorithm type, developed in house by Microsoft to strengthen the encryption of the as-yet-uncracked EFS. Part of this new EFS, is the key is never stored in dump-able, nor readable storage on the machine, ever (though DENUVO said that once). So, you have an uncracked encryption system made more uncrackable, and you can't even read the key. All-in-all it's like DENUVO v1. Every single game file is encrypted, including the .exe. This means you can't mod the game, use ReShades, use ENBs, set custom mouse profiles in software like Logitech, can't set keyboard profiles in similar software, can't change game config files, you can't change .xml files, and you can only use NTFS drives with NTFS Security enabled. Kilde: https://www.reddit.com/r/CrackStatus/comments/54qd11/forza_horizon_3s_drm_explained_aka_appx_security/?st=itoekf9f&sh=6ac2014c Antagelsen er at det krever mer av CPU'en å lese de krypterte filene, som fører til dårligere ytelse. Spesielt når nye elementer skal lastes inn merkes det godt, og kan føre til "hakking". Mer lesestoff: https://pretendracecars.net/2016/09/25/drm-encryption-is-destroying-forza-horizon-3/ http://www.pcinvasion.com/forza-horizon-3-pc-stuttering-drm http://www.dsogaming.com/news/halo-5-forge-and-forza-horizon-3-are-the-first-games-encrypted-with-microsofts-new-secure-encrypted-appx-format/ Endret 29. september 2016 av Orwandel Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 APPX kryptering - Grunnen til den dårlige ytelsen til FH3? When you download the game, it is encrypted on the fly, as it is streamed to your storage device, by EFS (Windows Encrypting File System). Though with a twist. The EFS is modified with a unique algorithm type, developed in house by Microsoft to strengthen the encryption of the as-yet-uncracked EFS. Part of this new EFS, is the key is never stored in dump-able, nor readable storage on the machine, ever (though DENUVO said that once). So, you have an uncracked encryption system made more uncrackable, and you can't even read the key. All-in-all it's like DENUVO v1. Every single game file is encrypted, including the .exe. This means you can't mod the game, use ReShades, use ENBs, set custom mouse profiles in software like Logitech, can't set keyboard profiles in similar software, can't change game config files, you can't change .xml files, and you can only use NTFS drives with NTFS Security enabled. Kilde: https://www.reddit.com/r/CrackStatus/comments/54qd11/forza_horizon_3s_drm_explained_aka_appx_security/?st=itoekf9f&sh=6ac2014c Antagelsen er at det krever mer av CPU'en å lese de krypterte filene, som fører til dårligere ytelse. Spesielt når nye elementer skal lastes inn merkes det godt, og kan føre til "hakking". Mer lesestoff: https://pretendracecars.net/2016/09/25/drm-encryption-is-destroying-forza-horizon-3/ http://www.pcinvasion.com/forza-horizon-3-pc-stuttering-drm http://www.dsogaming.com/news/halo-5-forge-and-forza-horizon-3-are-the-first-games-encrypted-with-microsofts-new-secure-encrypted-appx-format/ Flaks at jeg har god nok maskin for å ungå stuttering Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Lenge leve DRM Dette blir for dumt, greit nok at jeg selv har en PC som har CPU kraften til å takle denne krypteringen uten at det blir stuttering, men i PC gameing miljøet så bygges jo det fleste gaming PCer gjerne med i5 CPUer fra den normale konsumer linupen til intel da det er lite å tjene på å gå opp til en i7 eller entusiast sokkelenne til intel i gaming sammenheng. Denne typen tåpelig DRM fører da bare til unødvendig kvalme for de aller fleste, håper de innser at dette ikke fungerer å får fikset det så kjapt som mulig... Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Noen har greid å dekryptere filene, men greier ikke å starte spillet uten kryptering - filene blir korrupte når man prøver å starte spillet. Hvis de likevel finner en måte å omgå det og faktisk starte spillet, og det yter mye bedre uten krypteringen... da straffer man altså ærlige kunder, mens pirater får en versjon med bedre ytelse. Same old story... Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Nå er jo forza horizon 3 et spill som i utgangspunkte mister enormt mye om online funksjonaliteten faller bort, så jeg kan faktisk ikke fatte hva som er meningen med en slik DRM på et slikt spill uansett... Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Ja, burde ikke vært nødvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå