steinjarle Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 Og du får stort sett det du betaler for.SAMLETEST: Rådvill nå som minijack-inngangen er borte? Vi har testet trådløse øreplugger Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 Jeg ville holdt meg vekke fra Jaybirds, mine Jaybirds holdt i 6 mnd. før de sluttet å virke. Har prøvd i over en mnd å få hjelp fra Jaybirds uten hell. Kundeservicen er ikke eksisterende. Bare gå på facebook siden deres for å se. 1 Lenke til kommentar
iNorway Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 (endret) Har hittil ikke brukt et trådløst headset som er like bra som de fleste med tråd. Og jeg er det som kalles audiophile, hører fryktelig godt forskjell. Enig meed PoWerFeeD, jaybirds sine slutter å fungere etter kort tid.Samme med Jabra sitt treningsheadset. Lyden er såkalt ok fordi når du springer/jogger/trener aktivt kommer lyden mer som bakgrunnsstøy. De var ikke gode for min del. Endret 24. september 2016 av iNorway 4 Lenke til kommentar
tommgamm Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 Noen spesiell grunn til at BOSE sine trådløse sportheadesett ikke er med? De er vel direkte konkurrent til flere på listen og har fått god kritikk jevnt over flere steder hos andre nettaviser osv. Skulle gjerne vist hvor de ligger på denne listen. 5 Lenke til kommentar
bakalaka Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 Har hittil ikke brukt et trådløst headset som er like bra som de fleste med tråd. Og jeg er det som kalles audiophile, hører fryktelig godt forskjell. Enig meed PoWerFeeD, jaybirds sine slutter å fungere etter kort tid. Samme med Jabra sitt treningsheadset. Lyden er såkalt ok fordi når du springer/jogger/trener aktivt kommer lyden mer som bakgrunnsstøy. De var ikke gode for min del. Hva med Sony h. Ear in mdr ex750bt? Hi-res støtte har de også. 1 Lenke til kommentar
Kviklunsj Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 Synes nye trådløse Apple earbuds burde vært inkludert i testen 3 Lenke til kommentar
Claus3000 Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 Hadde Jabra tidligere. De tok kveld etter under et år, så jeg solgte dem da jeg fikk nye i bytte. Lyden var bra nok for meg, men pulsmålingen var nærmest som en gimmick og regne. Veldig mange rare å upålitelige målinger, så jeg har nå gått tilbake til pulsbelte. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 Så 7 av 8 av disse trådløse headsettene gjør at man vandrer rundt som en døv i trafikken? 2 Lenke til kommentar
Espp Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 Rar vinkling spør du meg. Ingen av disse kan konkurrere med motparter i samme prisklasse med kabel, så jo: man må betale i dyre dommer for god (trådløs) lyd. Akseptabel lyd trenger ikke å være god. 3 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 Hvordan i alle dager er dette ikke dyre dommer? 7 Lenke til kommentar
Psykonaut Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 (endret) Kjøpte en Bluetooth hodetelefon-forsterker for å plugge kablede hodetelefoner i (Liker ikke å være fysisk lenket fast i telefonen). Den begynner å hakke fem meter unna telefonen som sender lyden. Om det er støy rundt så hakker den selv om den ligger klin intill telefonen. Men har også et par Jaybird X2 plugger, der kan jeg gå rundt i hele leiligheten uten noe problem.Hadde de med på fly og gikk på do. Glemte at jeg hadde de på. Musikken spilte fortsatt selv om telefonen lå igjen i setet midt i flyet og jeg satt inne på doen bakerst.Mulig det er Bluetooth 4.0 som gjør at hodetelefon-forsterkeren hakker. Er mye strømsparingsfunksjoner der som konstant regulerer senderstyrke. Jaybird X2 har gammel BT 2.1Foretrekker bedre rekkevidde og null hakking over bedre batteritid. Hakking er så utrolig irriterende. Men igjen BT 4.0 skal visst ha litt bedre lydkvalitet (At det er bedre på papiret er som kjent alt som teller). ----------------------------------------------------- Tips: Er lett å la slike trådløse plugger gå tomme og la de ligge med tomt batteri. Det er døden for batteriet. Slå de av når du hører "low battery" lyden og lad de opp igjen så fort du kan. Jeg kjører de også ned litt etter lading for å ikke ha de liggende fullt oppladet. Det er også ille for batteriet. Man må tross alt gjøre litt innsats selv, siden produsenten har laget produktet nettopp så batteriet skal begynne å irritere deg med dårlig kapasitet etterhvert.Å legge inn elektronikk for å gi lenger levetid ville bare ødelagt for "rett ut av boksen"-opplevelsen siden det gir mindre batteritid til å begynne med, som jo er basisen for anmeldelser og førsteinntrykk. Derfor tyner de heller batteriet maksimalt. Dette gjelder for alle dingser. Endret 24. september 2016 av Psykonaut Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 Synes det kunne vært flere Bluetooth adaptere med minijack som Sony SBH20. Kombinert med gode, kablene hodetelefoner får man bedre trådløs lyd til en billigere penge enn mange i denne testen tilbyr. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 Synes nye trådløse Apple earbuds burde vært inkludert i testen Er det AirPods du snakker om? De skulle egentlig være med, men så ble de mistet et sted på veien... Eller kanskje det har noe med "Tilgjengelig fra slutten av oktober" å gjøre... 4 Lenke til kommentar
iNorway Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 (endret) Hva med Sony h. Ear in mdr ex750bt? Hi-res støtte har de også. De har jeg ikke prøvd, men har og egentlig gitt opp på trådløse headset. Har ingenting mot tråd, og betaler da mye mindre for et godt headset med god lyd. Heller det en å betale ekstremt mye mer for dårlig lyd. Endret 24. september 2016 av iNorway 2 Lenke til kommentar
Kviklunsj Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 Synes nye trådløse Apple earbuds burde vært inkludert i testen Er det AirPods du snakker om? De skulle egentlig være med, men så ble de mistet et sted på veien... Eller kanskje det har noe med "Tilgjengelig fra slutten av oktober" å gjøre... Ja, burde vel sjekket slippdato før jeg kommenterte det Lenke til kommentar
bakalaka Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Hva med Sony h. Ear in mdr ex750bt? Hi-res støtte har de også. De har jeg ikke prøvd, men har og egentlig gitt opp på trådløse headset. Har ingenting mot tråd, og betaler da mye mindre for et godt headset med god lyd. Heller det en å betale ekstremt mye mer for dårlig lyd. Jeg har en del trådløse headsett etterhvert, og må si jeg ble veldig positivt overrasket over lydkvaliten dette gav. Som med annet BT så er ikke rekkevidden så god, men har du telefonen i lomma går det stort sett veldig fint å spille på "høyoppløselig" nivå. Har også kjøpt et par hi-res lydfiler og testet det opp imot det ( har også telefon som støtter det) og det var en sann fryd. Lenke til kommentar
Yamarin415 Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Nå får man bygget om / koblet til M-Fidelity HF3 til Sony SBH70. Ville det vært en god ide lydmessig? eller vil du miste en del av lydkvaliteten over trådløst? Lenke til kommentar
steinjarle Skrevet 26. september 2016 Forfatter Del Skrevet 26. september 2016 Noen spesiell grunn til at BOSE sine trådløse sportheadesett ikke er med? De er vel direkte konkurrent til flere på listen og har fått god kritikk jevnt over flere steder hos andre nettaviser osv. Skulle gjerne vist hvor de ligger på denne listen. Hei! Vi prøvde å få tak i Boses nye headset i tide til denne testen, men Bose har så langt ikke klart å levere. Vi vil teste dem og oppdatere så fort vi får dem inn. - Stein Jarle Olsen Tek.no 1 Lenke til kommentar
steinjarle Skrevet 26. september 2016 Forfatter Del Skrevet 26. september 2016 Synes nye trådløse Apple earbuds burde vært inkludert i testen Er det AirPods du snakker om? De skulle egentlig være med, men så ble de mistet et sted på veien... Eller kanskje det har noe med "Tilgjengelig fra slutten av oktober" å gjøre... Ja, burde vel sjekket slippdato før jeg kommenterte det Riktig, vi har ikke fått dem inn enda. Vi kommer med test av både AirPods og Samsungs Gear IconX (og flere andre) så fort vi har dem i hus. - Stein Jarle Olsen Tek.no Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 Har hittil ikke brukt et trådløst headset som er like bra som de fleste med tråd. Og jeg er det som kalles audiophile, hører fryktelig godt forskjell. Enig meed PoWerFeeD, jaybirds sine slutter å fungere etter kort tid. Samme med Jabra sitt treningsheadset. Lyden er såkalt ok fordi når du springer/jogger/trener aktivt kommer lyden mer som bakgrunnsstøy. De var ikke gode for min del. Gir Bluetooth høy nok bitrate for en audiofil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå