Gå til innhold

Andre pro-Amerikanske er enige med meg og uenig med politikerne og fascistene

zeebra

Anbefalte innlegg

Medlemmer av USA sitt militær synes USA bør fokusere mer hjemme og slutte med det fascistiske aktivitetene i andre land.

http://www.militarytimes.com/articles/after-15-years-of-war-americas-military-has-about-had-it-with-nation-building

Som sagt. Jeg er pro-Amerikansk og ønsker USA det beste, heller enn det verste. Det som skjer nå er det verste for USA og ting blir stadig verre. Flere land i ruin, flere problemer, mer ustabilitet, mer terror osv.

Løsningene på dette er ikke å innvandere og ødelegge andre land, drepe folks familier, legge land i ruin og ødelegge livene til titalls millioner mennesker. De virkelige patriotene er de som sier nei til "patriot act" som er i ferd med å ødelegge USA sitt fundament og omgjøre USA fra et bra land til en global plage.

Jeg og mange andre er imot dennne aktiviteten og synes det er bedre for USA om de slutter med slik, og leder med eksempel heller enn vold og diktat. USA må tilbake til sine kjerneverdier og knuse søppelet som har blitt påtvunget nasjonen med George W Bush og i ettertid. Å være ondskapens imperium er ingen løsning for USA, ingen fremgang, det er mange steg tilbake.

En av de mest lovende utsagnene i artikkelen som gjør at det finnes håp for USA er når det nevnes:

We need to get out of foreign affairs and focus on our own country,” said Duane Hulbert, a 26-year-old Air Force staff sergeant, who responded to the survey. “We need to build jobs around clean, renewable energy sources. We need to leave coal and oil behind. It’s time to focus on how to protect this one world we live on. If we destroy it there is no going back.

Her har du en ekte patriot som både bryr seg om sitt eget land og verden generelt. Det er slike folk USA trenger.

USA trenger ikke disse anti-kristlige massemorderer, maktsøkende fascister som ønsker globale diktat og USA tyranni, som idag styrer USA.

Dessverre så er det ikke alle som er like pro-Amerikanske som meg og disse folkene i det Amerikanske militæret fra undersøkelsen. Selv i Norge er det masse folk som støtter ondskapen som foregår og bruker løgn, uredelighet og manipulasjon i å rettferdiggjøre sine vrangforestillinger om USA. Disse anti-Amerikanske drittsekkene som støtter det som foregår i USA, og USA sitt forfall. Faen ta dem. Hva er det de egentlig forsøker å gjøre? Legge både USA og Europa i ruin?

Det finnes iallefall håp for USA enda. Noen av de som bryr seg aller mest om landet ønsker også en bedre retning for USA. Nemlig de militære.

Det gjør meg litt mer optimistisk på at USA kan endre retning og peke mot en mer positiv fremtid og en mer positiv rolle i verden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forsvarer ikke Kinesisk sensur, jeg bare sier jeg forstår hvorfor det er slik. Jeg forsår også hvorfor Nord Korea er militaristisk, utvikler atomvåpen og har blitt et rent forsvarsfort.

Fascisme finnes, og hvis du leser deg litt opp om fascisme som både samlebegrep og det mer spesifikke som Mussolini mente, vil du nok se at det passer utmerket godt i forhold til dagens USA.

Jeg er ikke særlig optimistisk om at folk våkner opp til realiteten om USA så lenge de sitter med USA solbriller på og svelger USA propaganda rått. Så lenge vi ikke har skikkelig demokrati og så lenge mediene våre er del av en propagandasirkel, finnes det lite håp om at våre samfunn ikke vil bli en del av USA sin globale fascisme. Litt håp er det jo. Noen er ute og protesterer mot TTIP avtalen, som vil låse Europa opp mot Amerikansk fascisme permanent. Dessverre er det få som gidder å protestere mot alle krigene idag. De ser jo at det er håpløst å protestere mot tyranner, og at krigene vil fortsette uansett, og de er nok klar over at en stor andel av folket er bedøvet med krigspropaganda, der de sitter med USA solbrillene og forsvarer tredje verdenskrig, hvor "vi" er de som idag sitter med rollen som søker verdensdominans og spredelse av vårt tyranni over andre samfunn.

Men men, kanskje du har rett. Jeg bør vel ikke bruke så sterke ord om tyrannene, landsforræderne og de grusomme som idag styrer våre samfunn. De fortjener ingenting, de er usle kryp som ikke fortjener et snev av energi, utenom når folket reiser seg opp, forkaster de og krever et folkestyre.

Endret av Hårek
Fjerner sitat av innlegg som bryter Retningslinjene
Lenke til kommentar

Fra SNL om fascisme:

"Fascisme, politiske ideologier som legger sterk vekt på nasjonens betydning og enhet, på et autoritært, førerbasert og diktatorisk styre innad, samt en imperialistisk holdning utad."

Jeg kan til en viss grad se den første, men det gjelder en haug med andre land, også - Kina og Russland inkludert. Nummer 2 er bare tull i USA, og passer langt bedre på de to siste kandidatene. Hvorvidt USA er imperialistisk er høyst diskutabelt. Sakser igjen fra SNL, om imperialisme:

"Imperialisme er en politikk som føres av en stat når den underlegger seg, eller forsøker å underlegge seg, andre stater og samfunn og former dem i sitt eget samfunnsbilde, ofte med religiøs eller ideologisk inspirasjon. Imperialisme betegner også ulike politiske tankeretninger, idéer eller teorier om det samme."

Kina ivrer etter å legge under seg et par sandbanker det er tilsomt om de har noen rett til, og Russland vs Krim er velkjent. Faktum er at ut fra disse kriteriene er både Russland og Kina i større grad både imperialister og fascister enn det USA er. Nå deltar jo også Russland i denne demokratiseringsprosessen i Syria via sine tokt, så det er ikke noe USA-prosjekt alene. I den grad det kan kalles imperialisme å fjerne disse for å innføre demokrati er samtlige deltagende land medskyldige, og ikke bare en part. Man har alle muligheter til å si nei til USA om det er slik at det er de alene som har presset dette frem, eller la dem styre det hele alene. Dette har ikke skjedd.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vel. Kina er jo ikke imperialistiske. At de er det er jeg uenig med deg i. Russland er heller ikke imperialistiske, men de er nasjonalistiske, militaristiske og fokuserer på nasjonen som du sier. De er mer autoritære enn USA, selv om USA tar igjen tapt terreng og Russland blir litt mindre autoritært med tiden.

Jeg vil ikke si at Kina er autoritært. Det er faktisk en folkerepublikk og er sterkt basert på læren til Konfusius. Kina er pragmatiske og mer generøse i forhold til andre nasjoner enn det USA og Russland er. Kina er ikke så egoistiske som Russland og USA.

Om USA er imperalistiske eller ikke synes jeg ikke engang er en diskusjon, det virker da soleklart at de er det.

Jeg vil si Russland er mer bøllete enn imperialistisk. Det i Georgia hadde ingenting med imperialisme å gjøre, mens f.eks Iraq hadde det, hvis man følger definisjonen du har henvist til.

I bunn og grunn, trass i hva du tror, driter jeg egentlig litt i USA, så lenge de er et positivt samfunn. Det som bryr meg mest er USA sin forferdelige innflytelse i Europa og grep over våre samfunn. Jeg er mest opptatt av at vi skal være sterke og uavhengige, og jeg tror det vil føre til en bedre verden. Det er ikke bare fordi USA gjør anti-Amerikanske ting og blir et verre samfunn jeg er kritisk til USA, det er mest av alt fordi USA holder Europa tilbake og fordi jeg anser den viktigste kampen for frihet i den tidlige del av dette århundret er Europeisk løsrivelse fra USA og uavhengighet for Europa, styrking av Europeiske verdier og samfunn og Europeisk utenrikspolitikk (menneskerett, internasjonal lov etc) fremfor Amerikansk som en viktig del av det.

Så enn hvor pro-Amerikansk jeg sier jeg er, så er jeg enda mer pro-Europeisk, og det er vel der hovedtrykket ligger i forhold til min USA kritikk. Det andre er litt underordnet det. Uten Europeisk støtte kan USA ikke uten videre drive med ødeleggende imperialistiske aktiviteter i andre land.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Og denne tråden er et godt eksempel på hvordan vi kan surre begrepet "fascisme" rundt absolutt alt man ønsker å stemple som fascisme. Ikke fordi det faktisk er fascisme som blir praktisert, men fordi ordets ladede verdi. 

Skal vi diskutere om USA er fascistisk, eller ei, eller skal vi diskutere det USA faktisk ér?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Og denne tråden er et godt eksempel på hvordan vi kan surre begrepet "fascisme" rundt absolutt alt man ønsker å stemple som fascisme. Ikke fordi det faktisk er fascisme som blir praktisert, men fordi ordets ladede verdi. 

Skal vi diskutere om USA er fascistisk, eller ei, eller skal vi diskutere det USA faktisk ér?

Jeg sier ikke at hele USA er fascistisk, eller at flertallet av folket er det. Tvert imot tror jeg flertallet av folket ikke er fascistisk, et ganske stort flertall. Det som er fascistisk er USA sitt skrekkelige regime. Om det er en eller samme person, eller om det er flere personer som oppfører seg som en og samme person, så er ikke det særlig relevant.

Å se Obama som president i USA er som å se Bush ta 8 år til. Utrolig nok. Det var ingen som hadde trodd en president kunne bli verre enn Bush, men Obama viste seg å være en fortsettelse. Dynastidronningen Hillary Clinton blir det samme som 8 år til med George Bush. Å velge Trump er å bryte med Bush styret av USA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...