akle Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Hei. Ønsker mer belysning på kjøkken benken og har sett litt på led strips/lister slik man får billig på ebay. Har fra før et vitrine/kjøkkenskap med to halogen spotter, de er koblet til en stikkontakt som er kontrollert av en dimmer. Det jeg vill er å koble mer belysning til den samme stikkontakten og ha det kontrollert av den samme dimmeren. Lurer på om det er mulig med led strips ala det man får på ebay, eller om jeg må finne noe annet? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Du bør ikke dimme halogen og LED på samme dimmer samtidig for du ender med at halogenlampene dimmes slik de skal mens LED stripsen går fra kjempelyst til lyst mens halogenpærene dimmer helt ned. Ingen noe jeg har vært borti at kunder aksepterer i hvertfall. Lenke til kommentar
akle Skrevet 23. september 2016 Forfatter Del Skrevet 23. september 2016 Så alt må være enten halogen eller led, ikke begge deler i samme system for at det skal være brukbart? Hvis jeg har forstått rett! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Ja det stemmer det. LED er så energieffektiv at det skal omtrent ingenting for å få den til å lyse mens halogenpæra ikke gløder engang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå