Gå til innhold

Systemet mister skjermkort


Fossin

Anbefalte innlegg

Skjermkortet mitt er litt kranglete for tiden. Jeg vet ikke om det er hardware eller software som er problemet, men maskinen finner ikke igjen skjermkortet om jeg har hatt ute stikkontakten. Da får jeg "No signal" på standardinngangen på skjermen, og den bytter til onboard. I Enhetsbehandling står skjermkortet som frakoblet. Hittil har eneste løsning vært å installere driver på nytt og restarte PC'en. Da funker som oftest allting fint igjen.

 

Ellers fungerer PC'en akkurat som den skal.

 

Specs:

ASRock Z97M OC Formula

AMD R9 290

Windows 10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker foreløpig bare DVI.

Ikke så lett å flytte om på kortene da jeg har vannkjøling i et relativt trangt kabinett...

 

Et annet problem, som muligens kan ha en sammenheng: Sikringen PC'en går på er relativt omfattende og tar det meste av leiligheten (med unntak av bad og kjøkken). Jeg kan dra så mye strøm jeg vil fra PC'en uten problemer, men igjen om man tar ut stikkontakten og setter den inn igjen går sikringa og vil ikke på igjen før jeg har tatt ut det aller meste fra kontaktene. Jeg vet det ofte blir en "surge" idet man setter i kontakten, men det kan da ikke være større enn om jeg belaster PC'en fult?

Lenke til kommentar

Bruker du fortsatt Mist 1000W som strømforsyning?

Da bør du i det minste sjekke Revisjonen på den , personlig hadde jeg kastet den og byttet den ut med noe langt bedre da det er svært tvilsom byggekvalitet på den.

 

(1.3 kan holde men selv da er dette en gammel psu som bør byttes asap ) .

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...