kjetiaha Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Hei! Akkurat kjøpt TRV33 og veldig fornøyd med det. Men, når kamera står i standby lagger den en "summende" lyd (vet ikke hvordan jeg skal beskrive det bedre). Den er ikke spesielt høy, men litt irriterende. Lurer bare på om dette er vanlig for dette kameraet? Forøvrig, for en som en som er helt nybegynner ifht til DV kamera må jeg bare si at denne siden er ganske så genial Lenke til kommentar
sarc Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 (endret) Det er nok heilt normalt for dei fleste videokamera. Lyden kjem frå drivverket til tapen, og blir plukka opp av den interne mikrofonen. Kan vere ganske så sjenerande i stille opptak. Sjekk dette, og bestem deg for om lydnivået er akseptabelt for deg. Alternativet er å kjøpe ein ekstern mikrofon. Endret 27. november 2003 av sarc Lenke til kommentar
kjetiaha Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 Jeg er klar over at drivverket til kasetten avgir litt lyd. Den lyden eller "summingen" som jeg referer til er en litt høyere og mer høyfrekvent summing som kommer når kamera står i standby, altså når man ikke filmer. Lurer bare på om det er andre med TRV 33 som erfart dette, eller om dette er spesielt for kameraet mitt? Lenke til kommentar
sarc Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) Det er den same høgfrekvente summinga eg refererer til også. Ta ut kassetten, og kameraet er heilt stille. Har akkurat kjøpt meg ein Sony ECM-MSD1 mikrofon som fungerer utmerka! All summing er vekke, og betre kvalitet på lyden. Endret 8. desember 2003 av sarc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå