Gå til innhold

3Dof sykkelsimulator rigg?


V-S 86

Anbefalte innlegg

Sitter å leker litt med tanken om å bygge en liten simulator rigg for sykler. Mekanisk okse for sykkel om en vil. Litt mer moro enn dagens innendørs spinningsykler.
Tanken er at en setter på sykkelen sin på riggen like lett som en bytter hjul.
Noen trykkaensorer inn i bremsen og en er good to go.
En kan lene seg, svinge og kanskje også hoppe dersom det lar seg gjøre med sensorer på platformen. Sykkelen holder seg stabil enten ved simulert gyro, skikkelig gyro eller kraftig gummibånd (noe lignende terracoda syklene)
Har det blitt gjort før?
Nærmeste jeg har sett er riceabove, men er det ikke bedre å kunne bruke en ordentlige sykkelramme? :) Hva tror dere?
Her er en liten skisse av hvordan jeg tenkte den kunne se ut: https://instagram.com/p/BKsFq5Fg1JT/

Vurderer kanskje å kun ha bevegelse i basen for å kunne lene sykkelen ved bruk av avanserte sensorer.

Det vil også være muligheter for å bytte ut topp modulen til f.eks flymodul eller bilmodul

post-414013-152203.gif

post-414013-152203_thumb.gif

Endret av V-S 86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som jeg sa i første post: '"Nærmeste jeg har sett er riceabove " (som er den du linker til) . Kom over den for en stund tilbake når jeg googlet etter om det fantes fra før av . Jeg har også testet den ;) Litt stiv pris på 60-70 lapper da:)

Forskjellen med min er at det er snakk om en rigg hvor en kan sette hvilken som helst terrensykkel/downhill på. Like lett som det er å bytte hjul.

Komersielt produkt, DIY prosjekt eller kun forbli på papiret får tiden vise:)

 

Edit: jeg som skrev/husket feil ! :) ikke riceabove men Ebove fra Activetainment, eller riseebove som de heter på instagram https://instagram.com/p/BGZa8l4lXuv/

Endret av V-S 86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...