Crouser Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Muligens et dumt spørsmål, men er det mulig å oppskalere til 4K innhold på en skjerm som i utgangspunktet støtter max 1080p? Vil jeg se noen som helst forskjell? I dette tilfellet er det snakk om spill dersom det skulle ha noe å si. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Nei, du må ha en skjerm som fysisk (i antall bildepunkter) støtter 4k for å få 4k. En 1080p-skjerm har kun 25% av antallet bildepunkter som en 4k/UHD-skjerm har. Er ikke dette rimelig opplagt? Lenke til kommentar
Crouser Skrevet 23. september 2016 Forfatter Del Skrevet 23. september 2016 Nei, du må ha en skjerm som fysisk (i antall bildepunkter) støtter 4k for å få 4k. En 1080p-skjerm har kun 25% av antallet bildepunkter som en 4k/UHD-skjerm har. Er ikke dette rimelig opplagt? Joda, nettopp derfor jeg starter med at det muligens var et dumt spørsmål. Men takk for svar uansett Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 På TVen nei, men Nvidia har mulighet på sine nyeste skjermkort (970 og nyere så vidt jeg husker), så har de en modus som rendrer bildene i 4K, og nedskalerer til oppløsningen man har satt. Dette for å skape jevnere konturer osv så vidt jeg husker. Men det krever nok mer av maskin varen, og vil vel gi færre fps, så det er ikke alltid anbefalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå