Alf Ivar Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 (endret) Hei Jeg trenger en passord-manager men er usikker på hvilken jeg skal velge. Mine krav eller ønsker: Må kunne logge inn både fra mobil (Lumia - Windows 10 mobile) og fra ulike PC'er (Windows 10 og Windows 7) Gratis er et pluss, men må i alle fall ikke være en abonnementsløsning En innebygget passordgenerator Jeg tenker å bruke denne dels privat for å ta vare på de vanlige passordene som epost, Facebook osv, men også i jobbsammenheng der jeg har svært mange passord å huske. I jobben behandler jeg til dels ganske personsensitiv informasjon, så det er viktig at jeg har et godt passordregime som fungerer. Jeg har sett på ulike løsninger, og den nærmeste jeg fant var en der du kun logger inn med passord - altså ikke brukernavn. Og dermed får jeg ikke tilgang til passordene på andre enheter enn der appen er installert. De jeg har sett på, men ikke helt blitt fortrolige med: 1Password Keeper LastPass KeePass Hva tenker dere? Er det noen av de jeg har sett på som kan fylle kravene og ønskene mine, eller er det andre og bedre alternativer? Takknemlig for alle tips Alf Ivar Endret 22. september 2016 av Alf Ivar Lenke til kommentar
thomit Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 Jeg bruker selv LastPass, (i et par år nå) og synes den er helt grei ... gratis for kun PC-bruk, skal du bruke den i mobil/nettbrett må det betales en årsavgift. Jeg har selv lurt litt på og bytte til Intel's True Key, men har ikke prøvd den ut ennå. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 Bruker LastPass på MAC. Ganske fornøyd. Ikke perfekt, men grei nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå