Redaksjonen. Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Kommer uten dieselmotor for første gang.Volkswagen lanserer helelektrisk varebil Lenke til kommentar
Tor Thorbergsen Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 ...liksom akkurat for dårlig til å kunne brukes. Med vilje? 5 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 (endret) f = VW^2. Next; VolksWagenWasser (BuBilBåt) Endret 22. september 2016 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 43 kWh? Det var ikke akkurat mye. Så derfor så er det litt interessant hva slags kjøreforhold bilet er designet for med tanke på rekkevidden. Full last opp og ned bakker som i Norge, eller half last på en pannekake-flat by i Tyskland? 2 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 (endret) 43 kWh? Det var ikke akkurat mye. Så derfor så er det litt interessant hva slags kjøreforhold bilet er designet for med tanke på rekkevidden. Full last opp og ned bakker som i Norge, eller half last på en pannekake-flat by i Tyskland? Rikelig til lokal distribusjon, og så er det lunsj. Lasting og lossing tar og tid. Med potensiale som snekkerbil med kjøring av sag, lading av småverktøy og trykkluft. Og vel så viktig, ståhøgde for direktører. Med luxus interiør pakke, nettverk og 2 stk 30" OLED skjermer. Er jo hyllevare hos Knaus, og kan vere i markedet lenge før Tusla 3. Endret 22. september 2016 av Halvor Sølvberg- the MOV 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 43 kWh? Det var ikke akkurat mye. Så derfor så er det litt interessant hva slags kjøreforhold bilet er designet for med tanke på rekkevidden. Full last opp og ned bakker som i Norge, eller half last på en pannekake-flat by i Tyskland? Jeg fatter ikke hva de holder på med, lage biler som er tilnærmet ubrukelige når en kan lasse på med trippelt kapasitet om ikke mer. Og maks 40 kW hurtiglading? Virker som de gjør bilene dårlige med vilje, men de ønsker vell heller å selge en med diesel motor. 6 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 43 kWh? Det var ikke akkurat mye. Så derfor så er det litt interessant hva slags kjøreforhold bilet er designet for med tanke på rekkevidden. Full last opp og ned bakker som i Norge, eller half last på en pannekake-flat by i Tyskland? For ein elbil er forbruket meir eller mindre det same om det går opp og ned eller flatt. Energien han brukar ekstra på å komme opp, får han att når han når han køyrer ned att. Det er sjølvsagt ein fordel om han har full last på veg ned og køyrer tom opp att. :-) 1 Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 (endret) Samme type, men med nødvendig rekkevidde. ( Selv om rekkevidden betyr lite når "ladetiden" er 4 minutter.) " Den 175-liters hydrogentanken kan fylles på mindre enn fire minutter og gir en total rekkevidde på 422 km" http://www.carscoops.com/2016/09/hyundais-hydrogen-powered-h350-fcv.html Endret 22. september 2016 av Fri diskusjon og kunnskap Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Samme type, men med nødvendig rekkevidde. ( Selv om rekkevidden betyr lite når "ladetiden" er 5 minutter.) http://www.carscoops.com/2016/09/hyundais-hydrogen-powered-h350-fcv.html Bare synd det ikke er noen plass å "lade". I tillegg til at det er en konsept bil. 2 Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Samme type, men med nødvendig rekkevidde. ( Selv om rekkevidden betyr lite når "ladetiden" er 5 minutter.) http://www.carscoops.com/2016/09/hyundais-hydrogen-powered-h350-fcv.html Bare synd det ikke er noen plass å "lade". I tillegg til at det er en konsept bil. Nei, som andre transport-verktøy må fyllestasjoner og verktøyet gå hånd i hånd. Dette er ikke noe nytt. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Og når er denne i butikken? Frem til da, vaporware. Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Eg ser ikkje det heilt store problemet med rekkjevidda for ein bil som er tenkt brukt til varetransport i byar. Mykje stopp og gå, men ikkje mange km kvar dag. Han kan fint lade over natta på ein vanleg 16A-kurs, og hurtiglade i lunchpausa om ikkje det er nok. Om han har ein fast base som utgangspunkt for alle turar, til dømes eit lager i bye, kan han òg hurtiglade der under lasting. 1 Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Eg ser ikkje det heilt store problemet med rekkjevidda for ein bil som er tenkt brukt til varetransport i byar. Mykje stopp og gå, men ikkje mange km kvar dag. Han kan fint lade over natta på ein vanleg 16A-kurs, og hurtiglade i lunchpausa om ikkje det er nok. Om han har ein fast base som utgangspunkt for alle turar, til dømes eit lager i bye, kan han òg hurtiglade der under lasting. Ja, en fin bybil. Så kunne vi snart få forbud mot forurensede varetransport i byer og tettsteder der den lokale forurensningen ødelegger mest. ( Og for varetransport både i og utenfor byene, kunne vi bruke Hydrogen-elektriske.) 1 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Eg ser ikkje det heilt store problemet med rekkjevidda for ein bil som er tenkt brukt til varetransport i byar. Mykje stopp og gå, men ikkje mange km kvar dag. Han kan fint lade over natta på ein vanleg 16A-kurs, og hurtiglade i lunchpausa om ikkje det er nok. Om han har ein fast base som utgangspunkt for alle turar, til dømes eit lager i bye, kan han òg hurtiglade der under lasting.Ja, en fin bybil. Så kunne vi snart få forbud mot forurensede varetransport i byer og tettsteder der den lokale forurensningen ødelegger mest.( Og for varetransport både i og utenfor byene, kunne vi bruke Hydrogen-elektriske.) Nah, det skal vere plass til varene òg. Med unnatak av Hyundai, som lanserte ein minibuss med 400 km rekkjevidde, trur ikkje eg det var nokon som lanserte noko med hydrogen på denne messa. Tyskarane har helt slutta å snakke om hydrogen. Dei har brent for mange pengar på feilslåtte hydrogenprosjekt, samstundes som dei ser at batteri fungerer i dag og vert betre for kvart år som går. Fleire presenterte elektriske planar, men dei var mindre konkrete. M.a. Daimler og MAN. Daimler har m.a. ein semi-autonom 26-tonnar som dei seier skal vere klar i 2018: http://www.automotiveworld.com/news-releases/daimler-commercial-vehicles-urban-traffic-future-autonomous-electric-connected/ http://media.daimler.com/marsMediaSite/en/instance/ko.xhtml?oid=13760710 2 Lenke til kommentar
Odd Solberg Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 43kw batteri? 20 mils rekkevidde når den er tom og kjører i 50kmh? Maksfart på 80kmh?40KWH semi-hurtiglading? Hvorfor planlegger ikke VW en kommende 11KW modell med maksfart på 55kmh og rekkevidde på 4 til 5 mil? Da hadde jo bilen blitt billigere i tillegg til å egne seg enda bedre til ultralokal gårdsplass kjøring. Hvorfor ikke lage en modell som bruker lett tilgjengelige AA batterier også, oppladbare AA batterier selvsagt? Hva skulle vi gjort uten VW? 4 Lenke til kommentar
G Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Sløvt å ikke nevne prislapp. 2 millioner kroner? 2 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 (endret) Sløvt å ikke nevne prislapp. 2 millioner kroner? Tja. Hvor mye dyrere er en varebil før toll i forhold til en Golf. Blir samme forholdet + litt til om dei er først.Blir jo bare et nytt sluttdrev med kapsling som er forskjellen. Da blir det ca 150 000 for Golfen + 100 000 for batterier + 100 000 for stor varebil/ ekstra blikk plater. Og til Tesla frikene er det bare en ting å si; ring Musken å be na pent om å få opp farten på modellutvalget. Levering om 2 år hva er det, klimakrisen er nu ! Endret 23. september 2016 av Halvor Sølvberg- the MOV 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 43 kWh? Det var ikke akkurat mye. Så derfor så er det litt interessant hva slags kjøreforhold bilet er designet for med tanke på rekkevidden. Full last opp og ned bakker som i Norge, eller half last på en pannekake-flat by i Tyskland? Jeg fatter ikke hva de holder på med, lage biler som er tilnærmet ubrukelige når en kan lasse på med trippelt kapasitet om ikke mer. Og maks 40 kW hurtiglading? Virker som de gjør bilene dårlige med vilje, men de ønsker vell heller å selge en med diesel motor. VW gjør det de alltid gjør, nemlig å ikke lage biler som kommer i direkte konkurranse med fossilbilene deres, som jo er deres hovedgeskjeft. Klart de prøver å skjerme hovedgeskjeften sin. Framsynte? Nope... Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 (endret) 43 kWh? Det var ikke akkurat mye. Så derfor så er det litt interessant hva slags kjøreforhold bilet er designet for med tanke på rekkevidden. Full last opp og ned bakker som i Norge, eller half last på en pannekake-flat by i Tyskland? Jeg fatter ikke hva de holder på med, lage biler som er tilnærmet ubrukelige når en kan lasse på med trippelt kapasitet om ikke mer. Og maks 40 kW hurtiglading? Virker som de gjør bilene dårlige med vilje, men de ønsker vell heller å selge en med diesel motor. VW gjør det de alltid gjør, nemlig å ikke lage biler som kommer i direkte konkurranse med fossilbilene deres, som jo er deres hovedgeskjeft. Klart de prøver å skjerme hovedgeskjeften sin. Framsynte? Nope... Bra fremsynt at dei som kan bruke en varebil med kort rekkevidde får solgt sin gamle til en god pris. "er slik next version taktikk"Er jo bare å legge 150 000 til på bordet så får Du dobbelt batteri, og - 300 kg nyttelast. Endret 23. september 2016 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå