AnonymDiskusjon Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Jeg har etter å ha vært i et forhold en tid blitt singel igjen. Før jeg havnet inn i forholdet hadde jeg en del kontakt med en jente som en gang var dama til en kamerat, men etter at forholdet mitt var et faktum døde kontakten helt ut og vi har egentlig ikke hatt kontakt bortsett fra ved kanskje to-tre anledninger iløpet av de siste 4 årene. Så tok jeg kontakt med henne for vel en uke siden og besøkte henne. Da jeg besøkte henne virket det som hun var interessert i mer, uten at jeg er helt sikker på det. Hun spurte og gravde om alt og ingen ting. Vi tullet litt og snakket om "gamle dager" og hva som har skjedd i mellomtiden. Rett før jeg dro sier hun noe slik som "jeg har lyst å dra ut neste helg, det er kommet så mye nye folk til byen, men når jeg har fri (hun har et barn) så vil ikke venninnene mine bli med ut og når jeg ikke har fri vil dem ha meg med". Og videre at hun trodde hun skulle få ordnet med barnevakt til helgen i samme setning som hun lurte på om jeg har fri (har også et barn). Så i starten av uken tok hun kontakt med meg og lurte på hva jeg drev med på snap, med en selfie og mye kløft. Var lagt meg, så jeg svarte morgenen etter og vi hadde en liten samtale. Etter det har det vært litt stille og jeg har ikke giddet å "mase". Uansett. I mitt hode tenker jeg at hun absolutt blir med på noe i helgen hvis jeg spør og hun faktisk får barnepass. Men det som fucker med hodet mitt er om hun ser på meg som en god venn slik vi var før eller at noe har forandret seg. How will I know? Anonymous poster hash: 18349...674 Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Ved å gå ut sammen og se om det er noe kjemi? 2 Lenke til kommentar
Kablam Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Kjemi er ikke noe man ser etter, det er noe man velger å skape. F.eks. vil jeg oppføre meg helt annerledes når det gjelder å skape kjemi, med en attraktiv mann, og med min egen bestefar. Om du skjønner.Men jeg synes denne dama virker interessert. Hun kontakter deg jo en del. Men er du egentlig interessert i henne, eller prøver du bare å ta det første & beste du kommer over nå som du har blitt nylig singel? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Kjemi er ikke noe man ser etter, det er noe man velger å skape. At du gjør deg attraktiv ovenfor menn du selv synes er attraktive, er ikke det samme som personlig kjemi, sorry. Ei dame kan være heit som rakkern og også heit på grøten, men det betyr ikke at vi har personlig kjemi 1 Lenke til kommentar
Kablam Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Kjemi er ikke noe man ser etter, det er noe man velger å skape. At du gjør deg attraktiv ovenfor menn du selv synes er attraktive, er ikke det samme som personlig kjemi, sorry. Ei dame kan være heit som rakkern og også heit på grøten, men det betyr ikke at vi har personlig kjemi Du har rett i at man ikke alltid lykkes med å skape kjemien! Man kan jo være sosialt inkompetent eller uheldig med personlighetsmatch, eller bare nervøs som faen og ikke få til noenting, og tryne totalt på humor. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 How will I know? Det du skriver er så tynnt at det er litt tullete av deg å spekulere på nåværende tidspunkt. Dere skal en tur ut og da finner du nok ut veldig mye mer. Kom med en oppdatering etter "daten" så kan nok folk hjelpe til litt bedre Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Kjemi er ikke noe man ser etter, det er noe man velger å skape. At du gjør deg attraktiv ovenfor menn du selv synes er attraktive, er ikke det samme som personlig kjemi, sorry. Ei dame kan være heit som rakkern og også heit på grøten, men det betyr ikke at vi har personlig kjemi Du har rett i at man ikke alltid lykkes med å skape kjemien! Man kan jo være sosialt inkompetent eller uheldig med personlighetsmatch, eller bare nervøs som faen og ikke få til noenting, og tryne totalt på humor. kjemi handler kun om personlighetsmatch, det er selve definisjonen på det. Så du har litt rett 1 Lenke til kommentar
Kablam Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 (endret) kjemi handler kun om personlighetsmatch, det er selve definisjonen på det. Så du har litt rett Jeg er helt uenig i at det kun handler om det. Jeg har personlighetsmatch med mange av mine mannlige og kvinnlige venner, men ingen kjemi etter min definisjon av kjemi. Ingen seksuell kjemi eller kjærestemateriale-kjemi. Den jeg har størst personlighetsmatch med er min beste venninne, men vi har ikke kjemi. Hvis det kun hadde handlet om personlighetsmatch, kunne man jo kuttet ut ordet kjemi og brukt ordet personlighetsmatch. Endret 22. september 2016 av Kablam Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 (endret) kjemi handler kun om personlighetsmatch, det er selve definisjonen på det. Så du har litt rett Jeg er helt uenig i at det kun handler om det. Jeg har personlighetsmatch med mange av mine mannlige og kvinnlige venner, men ingen kjemi etter min definisjon av kjemi. Ingen seksuell kjemi eller kjærestemateriale-kjemi. Den jeg har størst personlighetsmatch med er min beste venninne, men vi har ikke kjemi. Hvis det kun hadde handlet om personlighetsmatch, kunne man jo kuttet ut ordet kjemi og brukt ordet personlighetsmatch. Seksuell attraksjon er noe annet enn kjemi vil jeg påstå, ellers så har jeg påfallende mye kjemi med diverse sexy berømtheter. Jeg vil anta at man anvender ordet kjemi framfor personlighetsmatch, fordi det er et allminnelig norsk ord og dessuten er en god del kortere. Endret 22. september 2016 av Aiven Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 (endret) Det er forskjellige former av det vi kaller "kjemi". Det er viktig å ha god kjemi med en venn ellers så passer man ikke sammen som venner. Samma med kjærester etc. Alt av forhold har en eller annen form for kjemi. Så dere har rett og feil begge to. Ellers så har begge rett da det ikke er noen klar definisjon på hva kjemi inkluderer og handler om, hvertfall ikke som jeg har sett. Endret 22. september 2016 av SlikGårNoDagan Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 (endret) Seksuell attraksjon er noe annet enn kjemi vil jeg påstå, ellers så har jeg påfallende mye kjemi med diverse sexy berømtheter. Jeg vil tro at det helst skal være gjensidig for at det skal kvalifisere som kjemi. Hvis du fortsatt har kjemi med diverse sexy berømtheter, med det tatt i betraktningen, så... vel, fint for deg! (Vil vel uansett måtte si meg enig i at kjemi ikke nødvendigvis tilsvarer gjensidig seksuell attraksjon.) Edit: @TS: Hvis du ikke vil havne i vennesonen så vil jeg anbefale deg å ikke plassere deg selv i vennesonen ved egen fri vilje. (Det er alltid artig med folk som behandler noen som en venn, for så å klage over at de blir behandlet som en venn tilbake.) Endret 22. september 2016 av Imlekk Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. september 2016 Forfatter Del Skrevet 22. september 2016 Fant ut av hele situasjonen. Er nok allerede i vennesonen. Inviterte henne med på bowling i helgen, men det kom en haug med unnskyldninger for at det ikke var noe bra. Hun var dårlig osv. osv. Så svarte jeg bare at jeg kunne lære henne noen triks. Da fikk jeg tilbake at hun hadde tenkt seg på byen hvis noen ble med. Ser hvor det der ender, hun vil ha noen å drikke med før hun drar på sjekkern. Det får bli noen andre enn meg. Anonymous poster hash: 18349...674 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Seksuell attraksjon er noe annet enn kjemi vil jeg påstå, ellers så har jeg påfallende mye kjemi med diverse sexy berømtheter.Jeg vil tro at det helst skal være gjensidig for at det skal kvalifisere som kjemi. Hvis du fortsatt har kjemi med diverse sexy berømtheter, med det tatt i betraktningen, så... vel, fint for deg!(Vil vel uansett måtte si meg enig i at kjemi ikke nødvendigvis tilsvarer gjensidig seksuell attraksjon.)Edit: @TS: Hvis du ikke vil havne i vennesonen så vil jeg anbefale deg å ikke plassere deg selv i vennesonen ved egen fri vilje. (Det er alltid artig med folk som behandler noen som en venn, for så å klage over at de blir behandlet som en venn tilbake.) Jeg er enig, godt sett Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Kjemi er ikke noe man ser etter, det er noe man velger å skape. F.eks. vil jeg oppføre meg helt annerledes når det gjelder å skape kjemi, med en attraktiv mann, og med min egen bestefar. Om du skjønner. Men jeg synes denne dama virker interessert. Hun kontakter deg jo en del. Men er du egentlig interessert i henne, eller prøver du bare å ta det første & beste du kommer over nå som du har blitt nylig singel? Ble litt frem og tilbake i forhold til definisjon på hva kjemi er i tråden ser jeg. Bruker et eksempel for å illustrere hva jeg mente. Når jeg møtte samboer for første gang merket begge to at det var "kjemi" mellom oss. Vi snakket i timesvis og begge to var tiltrukket av hverandre uten at man oppførte seg noe annerledes enn man ville gjort til vanlig. Det er veldig uvanlig at noen av oss bruker timesvis sammen med andre mennesker så det at vi fant hverandre var ganske utrolig. Nettdating ftw. 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Emne henger ikke på grep med teksten. Forsåvidt kan det virke som det er like greit å få seg nen nye kvinnelige bekjentskaper. Lykke til. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 Vennesonen eksisterer kun for 'snille' gutter. For usjenerte menn i kontakt med sin seksuelle natur eksisterer den ikke. Derfor må du slutte å være en 'snill' gutt. Du vil fortsatt bli rikelig 'avvist' og det vil være mange jenter som ikke vil ha deg, men det skjer da av andre grunner enn at du var en snill og forsiktig gutt som ventet på at hun skulle gi deg grønt lys til å ta initiativ. Stå på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå