Countryman Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Har en lukket FB-gruppe som etterhvert vil få oppimot 1000 medlemmer/kolleger. Her tenkte jeg å ha en link til et google-doc som inneholder påmeldingslister for div. aktiviteter - dvs at alle som da får tilgang til doc har mulighet til å gjøre edits i det. Spørsmålet er om det er trygt å gjøre dette? tenker da på internett-security issues med min google konto. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Å dele dokumentet er sikkert nok, det er vel like sannsynlig at noen kan misbruke det som at de hacker G og stjeler passord. Men det må jo være slik at bare de folka får tilgang sånn at ingen tilfeldige brått tuller til listene. 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 22. september 2016 Forfatter Del Skrevet 22. september 2016 Skjønner, men det var godt å høre, for en slik løsning ville vært fryktelig optimal fremfor å ha listene ute på jobben. Da må jeg ut dit hveer dag for å sjekke de. Det vil alltid være mulig at linken kommer på avveie. Og at noen ønsker å lage til noe tull. Men nå har jeg god erfaring med å dele slike docs (med enkeltpersoner) tidligere, og det er veldig enkelt å se HVEM som har surra det til. Det er også veldig enkelt å hente opp tidligere versjoner av doc`et slik at ting blir riktig igjen. FB-gruppa vil også være lukket + jeg må tillate eventuelle nye medlemmer å få være med - som en liten sikkerhetsgreie i det minste. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 hva med å lage en påmeldingsskjema istedenfor? https://www.google.com/forms/about/ 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 22. september 2016 Forfatter Del Skrevet 22. september 2016 (endret) hva med å lage en påmeldingsskjema istedenfor? https://www.google.com/forms/about/ Absolutt - denne visste jeg ikke om Skal sjekke det ut og se om det er mulig å lage konstruere de slik jeg vil ha de. Tipper det lar seg gjøre. Edit: Jeg er avhengig av å bruke "tables" i div. former. Etter å ha googlet litt forstår jeg at jeg nok ikke vil få til dette i forms. Men, forms er veldig fine som templates til akkurat det de er ment for, så jeg vil få bruk for de i andre situasjoner da jeg jobber mye med delinger av div. docs. Endret 22. september 2016 av Countryman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå