wil Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 i går tok jeg det skritte å flashing min bios. har et MSI MS-6585 kort. flashinga gikk som en drøm. kunne vel ikke gått bedre. bootinga etterpå gikk å fint. men i dag fant jeg ut at jeg skulle reinstallere Windows. men da ville plutselig ikke Windows plata boote under oppstart. har prøvd det meste. satt biosen til default og alt det der. men ingenting ser ut til å funke. selve maskina ble vel ikke helt bra etter flashinga. maskina er litt ustabil egentlig. jeg fikk en ny screen når etter flashinga av bios. sånn MSI Screen. å det hender også at når jeg kommer inni menyen der jeg velger OS at det kommer et rart bilde istede for menyen. er det noe som kan ha gått galt her eller? Håper på noen tips? PS: både Windows 2000 og Windows XP booter fint. Disketter booter også fint under oppstart. har nettopp sjekka det. Lenke til kommentar
Dr_Ost Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Hvis du tror Bios-flashinga er problemet, kan du jo prøve å legge inn den gamle biosen, og sjekke om windows cd'en vil boote da. Hvis den gjør det har du jo funnet feilkilden. Det kan være maskina di fungerer bedre med en bios som ikke er den helt nyeste. Var den ustabil/problematisk med biosen du hadde i utgangspunktet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå