Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Krav til støvbindene dekke på betong?

Anbefalte innlegg

Hei!

Bor i en blokk hvor de ikke har støvbundet betongdekket i garasjen. Dette medfører at det legger seg utrolig mye betongstøv oppå bilene og generelt rundt om alt. 

Er endel helsefarlige partikler i betong, lurte på om dette er lovlig? 

Håper det er noen som kan svare på dette :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Bor i en blokk hvor de ikke har støvbundet betongdekket i garasjen. Dette medfører at det legger seg utrolig mye betongstøv oppå bilene og generelt rundt om alt. 

Er endel helsefarlige partikler i betong, lurte på om dette er lovlig? 

Håper det er noen som kan svare på dette :)

Det er vel ikke ulovlig, men utrolig dumt. Og spesielt når det er biler som kjører rundt med salt som evt vil trenge gjennom porene i betongen og medføre rust i armeringen. Er gulvet helikopter behandlet hjelper det også må gjennomtrening av salt. 

Men betongstøv er ikke bra, verken for lunger eller lakk. En våt bil i garasjen, og betongstøv kan påføre lakkskader.

Vil sterkt anbefale og støvbinde det med lithurin

Lenke til kommentar

Ja er faktisk utrolig dumt. Vasker bilen ene dagen og neste er den dekket i støv. Lurer også på hvor mye betongstøv jeg puster inn når jeg går ned i garasjen. Tror dette her blir tatt veldig useriøst av borettslaget. 

Dette med sliping i porene på betongen stemmer, dette ser jeg spesielt etter garasjeporten hvor salt og vann har slitt ned porene i betongen. 

Utrolig merkelig at det er lovlig å gjøre det på denne måten i en blokk med 100 leiligheter bygget i 2013-2014.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...