Inge Rognmo Skrevet 26. september 2016 Del Skrevet 26. september 2016 Hvem er ansvarlig for at barn bruker setebelte i f.eks. skolebussen? I buss som i bil (forskriftsteksten sier "motorvogn", som omfatter begge deler, og alle andre motordrevne kjøretøy), så er sjåføren ansvarlig for at personer under 15 år (som også er strafferettslig lavalder; jeg formoder at det henger sammen...) er sikret. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 26. september 2016 Del Skrevet 26. september 2016 I teorien ja, men i praksis drives det som et selskap som suger store mengder penger fra alle uten å gi spesielt mye tilbake. Jeg er 50 år. I løpet av livet har jeg fått dette fra Staten: 16 år gratis skole 8 uker full lønn ved sykdom 5 store og små operasjoner inkludert 20 sykehusdøgn 10 måneder full lønn ved fødselspermisjon Et ukjent beløp i medisiner mot kronisk sykdom gjennom 30 år. Disse har igjen sørget for å holde meg i 100% jobb. Så bra for deg at du nyter godt av tvangsinndrevne midler. Jeg har fått: "Gratis" skole 1 subsidiert legetime Hadde det gått an å melde seg ut av fellesskapet hadde jeg glatt gjort det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå