Andysowhatgg Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Jeg prøver å komme frem til et ord jeg har glemt. Jeg er ute etter en følelse eller følelses tilstand. Et ord som forklarer den erkjennelsen, når du får en innsikt inn i noe og du forstår noe. Litt som "åpenbaring" uten gud innblandet i definisjonen. En kraftig tankevekker, eller en form for kopernikansk vending i hodet ditt. Noe du har prøvd å forstå, og du endelig oppnår forståelsen følelsen. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 (endret) Glede? Ellers anbefale en titt i Rogets Thesaurus, ingenting kan måle seg med den for å løse ditt "problem". Tror ikke der eksisterer noe tilsvarende på norsk, men hvem vet? Endret 23. september 2016 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Alv V Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 [Dyp] innsikt. Oversanselig. Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 Innlysende, Revelasjon, Tilsynelatende Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 (endret) Åpenbaring er vel det som beskriver det best. Det behøver slettes ikke være religiøst betinget. Det artige med denne tråden er at vi leter etter ordet som beskriver følelsen du kommer til å ha når du/vi finner ordet. Endret 24. september 2016 av RRhoads 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Jeg prøver å komme frem til et ord jeg har glemt. Jeg er ute etter en følelse eller følelses tilstand. Et ord som forklarer den erkjennelsen, når du får en innsikt inn i noe og du forstår noe. Litt som "åpenbaring" uten gud innblandet i definisjonen. En kraftig tankevekker, eller en form for kopernikansk vending i hodet ditt. Noe du har prøvd å forstå, og du endelig oppnår forståelsen følelsen. beyond knowing Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå