Gå til innhold

Bredbånd via kabeltv, fritt valg av leverandør? Eidsiva er ubrukelige

Anbefalte innlegg

Jeg har kabel som det har vært eidsiva og get-tv på før, men det virker som om dette er veldig vanskelig for de, er vel 1,5 måned siden jeg tok kontakt med de første gangen. Etter en god halvtime i kø var det "rett rundt hjørnet", for ca 3 uker siden var det innen una, for 1,5 måned siden var det "snart". Løgn alt sammen. Stod på vent i fem minutter i dag mens han sjekket det ut og at det er "rett rundt hjørnet" hørte jeg på han var ren løgn, tror ikke de har satt igang bestillingen min engang.

Men, ettersom eidsiva ikke vil ha kunder så tenkte jeg at jeg kanskje skulle finne meg noen andre, men jeg har verken fiber(sendte forespørsel for en 3 uker siden til eidsiva, som spør etter interessenter her jeg bor men så klart ingen tilbakemelding) eller brukbart nett via telefonlinjen, så jeg er litt stuck med coax.

Men, hvem kan levere her? Er det kun eidsiva som kan levere eller?

CD minst like dårlige som eidsiva, men sist jeg bestillte noe der fikk de det i det minste til sånn halvveis ihvertfall selv om det tok ett par måneder å få det slik det skulle være.

Er det helt slutt på å yte den minste lille "service" i den bransjen lengre? Og når jeg sier service tenker jeg på ting som oppsigelse og å bli kunde, begge deler er etter min erfaring veldig vanskelig for de å få til. Skulle tro de i det minste prøvde litt på å få kunder som vil ha de.

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja hvis det er eidsiva eller Get\ eller canaldigital er du låst til den levrandøren.

Vi håper i 2020 det blir mere valg av levrandører slik staten eier mere fiber.

Men inntill da vil neppe levrandørene leie ut fiberen slik det skal bli flere muligheter.

Jeg ser det som god ting at det er vanskelig å tegne avtale med Get\Canaldigital og eidsiva disse levrandørene har veldig stive priser. Ofte må du betale ut bindingstiden.

Sjekk muligheten for bayonette\homenet hvis mulig da de har bedre priser.

Eidsiva mener jeg er Get levrandør.

På lik måte telenor er datter selskap til canal digital.

Tror vi kan si 100% sikkert service hos internetlevrandørene er langt dårligere en dette forumet.

Større sansynlighet for hjelp her.

http://www.digi.no/artikler/vil-la-tradlost-gigabit-bredband-ri-pa-kraftlinjene-over-lange-avstander/358441

Har riktig nok mere tro på dette en docsis 3.1

Men hvis ingen av disse levrandørene oppgrader hastighetene mot 2020 er kanskje koblingsalget bør prioriters mere? Da internetlevrandørene ikke har noe grunn for binde oss til en levrandør.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det er da ikke bra at jeg i praksis må kjempe mot de for å bli kunde selv om prisene er stive, så lenge de i praksis har monopol her. Der er jo ikke hjelp i form av support jeg trenger for der kan man bare gi opp, men hjelp i form av at de sender meg utstyret jeg trenger for å bli kunde hos de, og får en faktura. Skal vedde på at de får til det siste men ikke det første.

Sansynligheten er større for hjelp om jeg går å roper i skogen enn om jeg tar kontakt med de, i skogen er det ihvertfall en teoretisk mulighet for hjelp.

Eidsiva og canal digital er totalt ubrukelige begge to.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva å vurdere mobil bredbånd kanskje siste utvei?

Da det er usikkert om get\canaldigital vil ta linljeie hvis man vil kun ha internett.

Usikkert hvis du kunne tegne ny avtale nå må du betale brudgebyr hvis du senere ønsker kun internett.

Men det lureste er nok å vente til vi vet noe mere.

Ellers vet jeg canaldigital har mange misfornøyde kunder nå på grunn av dekoder problemene med ukesakriv og spolings funksjon

http://www.side3.no/teknologi/kjempegode-og-darlige-nyheter-til-canal-digital-kunder/3423262790.html

Lenke til kommentar

De har nå klart å få sendt dekoder og modem, hadde nett i ca 8 timer før de tilaynelatende koblet ut linja inn til meg.

Så da er det vel ett par nye uker med masing, om de i det hele tatt klarer den bragden det tilsynelatende må være å videreføre en eksisterende linje til ny eier.

Hadde det ikke vært for at de i praksis har monopol i områder hadde de vært konkurs for lenge siden, det minste man kan forvente av en internettleverandør er jo at de faktisk klarer å levere internett. Er som å bestille biff på steakhouse og etter 8 timers venting serverer de ett eple i tro om at det er en biff...

Vurderer mobilt bredbånd ja, så har jeg ihvertfall nett hjemme de månedene det tar for Eidsiva å funne ut hvordan de kan klare å levere internett, om de klarer det noen gang.

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært for at de i praksis har monopol i områder hadde de vært konkurs for lenge siden, det minste man kan forvente av en internettleverandør er jo at de faktisk klarer å levere internett. Er som å bestille biff på steakhouse og etter 8 timers venting serverer de ett eple i tro om at det er en biff...

Ja selv føler jeg det samme, hadde aldri tegnet avtale med canaldigital\telenor slik det er idag.

Men får man fiber til borettslag pris er det ikke så ikke, bare homenet kan gi dobbelt hastighet til samme pris uten tv avtale.

Selv har jeg spurt høyre som lover 100 mbit bredbånd til alle.

De bekrefter staten aldri vil eie fibermarkedet, så beste vi kan håpe etterhvert er telenor\canaldigital må leie fiberen sin til andre levrandører slik vi slipper å bytte utstyret kun fordi disse selvskapene melker kundene for så høy pris som mulig.

Vi kan ikke bytte mediaconverteren selv fordi det kan gå ut over alle kundene i et området hvis feil skjer.

Så gleder meg til den gang NKOM får begrenset internetlevrandørens frekkheter kun fordi de har mulighet å gi dårlig behandling når de slipper unna med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...