ksvens1 Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Heisann. Klarte å knuse skjermen på jobb i går på min Motorola nexus. Har forsikring gjennom telenor på mitt simkort. Fikk beskjed å melde skaden til Gjensidige. Noen som har erfaring med dette, løser det seg enkelt og greit eller er det bare bryderi? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 (endret) Vet ikke hvordan gjenside er, men vet gjennom komplett\elkjøp burde dette gå greit, du lever mobilen må tegne ny forsikring hvis du fremdeles vil ha det. Så gjenside burde ikke være vanskelig på så små beløp ellers bytter du levrandør. Ofte større beløp som bil\hus er ofte forskingselskapene vanskelige. Men ofte mindre i egenandel. Endret 22. september 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 22. september 2016 Forfatter Del Skrevet 22. september 2016 Tenkte de kanskje ønsker at jeg sender mobilen i posten for bytte av skjerm (glass) eller om de velger å erstatte hele mobilen. Ikke godt å si Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Om det blir byttet skjerm eller bytte av telefon kan ingen svare på før en tekniker har sett på telefonen. Meld skade og få instruks fra Gjensidige eller Telenor på hvor telefonen skal sendes eller leveres inn. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Bytter garantert display om det kun er det som er problemet. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Da jeg jobbet hos Elkjøp (serviceavdelingen) hadde vi flere forsikringskunder innom med telefonene sine (ikke de med forsikring fra oss), vi ga de kostnadsfritt overslag på hva det kostet å få telefonen reparert (vi skulle vel egentlig ta betalt for den servicen, men gjorde det gratis i forsøk på å få nye kunder).. Registerte inn Telefonen med imei nummer og serienummer.. Beskrev skaden og en minimum pris på reprasjon av telefon hos ett serviceverksted... Så signerte vi og stemplet dokumentet så kunden hadde noe å vise frem til forsikringselskapet sitt... I ditt tilfellet siden det er en Motorola Nexus og om den koster mindre en 3000,- kroner så mener jeg å huske at skjermbytte er faktisk dyrere en telefonen.. Så du vil trolig bare få utbetalt nyprisen av telefonen på konto fra forsikringsselskapet eller tilsendt en ny telefon fra Telenor.. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 Da jeg jobbet hos Elkjøp (serviceavdelingen) hadde vi flere forsikringskunder innom med telefonene sine (ikke de med forsikring fra oss), vi ga de kostnadsfritt overslag på hva det kostet å få telefonen reparert (vi skulle vel egentlig ta betalt for den servicen, men gjorde det gratis i forsøk på å få nye kunder).. Registerte inn Telefonen med imei nummer og serienummer.. Beskrev skaden og en minimum pris på reprasjon av telefon hos ett serviceverksted... Så signerte vi og stemplet dokumentet så kunden hadde noe å vise frem til forsikringselskapet sitt... Merkelig praksis, da det er forsikkringselskapet som betaler kunden for prisoverslaget. Er ikke noe kunden selv må ut med (kun legge ut til de får pengene tilbake). Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 (endret) Da jeg jobbet hos Elkjøp (serviceavdelingen) hadde vi flere forsikringskunder innom med telefonene sine (ikke de med forsikring fra oss), vi ga de kostnadsfritt overslag på hva det kostet å få telefonen reparert (vi skulle vel egentlig ta betalt for den servicen, men gjorde det gratis i forsøk på å få nye kunder).. Registerte inn Telefonen med imei nummer og serienummer.. Beskrev skaden og en minimum pris på reprasjon av telefon hos ett serviceverksted... Så signerte vi og stemplet dokumentet så kunden hadde noe å vise frem til forsikringselskapet sitt... Merkelig praksis, da det er forsikkringselskapet som betaler kunden for prisoverslaget. Er ikke noe kunden selv må ut med (kun legge ut til de får pengene tilbake). Om vi tok betalt kunne jo de sikkert få det tilbake fra forsikringselskapet også.... Og det var jo ikke sikkert det ble en bankers forsikringssak Endret 30. september 2016 av Krozmar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå