trellian Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Hei, er det noen som har hatt noen erfaring med multimediamontering.no, som selger ferdig chippede x-box? Lenke til kommentar
Coney Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Hei. Syns de er altfor dyre. Burde ikke kostet noe særlig mye mer enn 3000,- inkl. 120GB HD. Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Helt enig, det var litt for dyrt. Jeg betalte 3500kr for en helt ny, ferdig modifisert xbox med 120GB hd for ca 1 år siden. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Jeg har sendt forespørsel til dem om hvor mye dem skal ha for å kun sette inn chip og harddisk (hvis jeg kjølper harddisk selv) Men det står at de har vinterferie til 7/12, så får vel ikke svar før noen dager etter det.. Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 visst det er samme folka som har eller hadde multimediaimport.no og alle de der jalla sidene så er de utrolig useriøs..! prøvde bestille noe ps2 chip fra de før, fikk en som ikke funka.. retur'n gikk aldri i orden. ga opp til slutt. tror det er de samme.. er fra bergen de her og.. høres ut som samme folka... Lenke til kommentar
Kakemann Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Sendte X-boxen min til dem (fra Oslo) for modding. Fikk den tilbake fiks ferdig på ca. en uke. Ikke noe å si på det. En kompis av meg i Bergen fikk moddet sin på dagen. Noe overpriset kanskje, men levering og hastighet er det ikke noe å si på. Lenke til kommentar
trellian Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Kanskje billigere å kjøpe en x-box selv å få den moddet.. vet dere om noen billigere alternativer da? Lenke til kommentar
Kakemann Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Joker/Crusaders er kanskje et alternativ? Da får du kanskje porto i tillegg. Spørs jo hvor i landet du bor - om du har mulighet til å levere/hente den. Der står iallefall priser på alt, så kan du jo regne på om du vil kjøpe en harddisk et annet sted og få satt inn. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Joker/Crusaders er kanskje et alternativ? Disse virker meget lovende. Jeg sendte dem en mail og fikk svar enormt fort: Heisann, vel, vi på labben her var de første i norge til å klare å modifisere xboxer - samt at vi utvikler mange av de programmene / metodene som blir brukt i modifiserte xboxene over hele verden. Vi kan det vi gjør, og er store (og eneste) på xbox reparering på feilmodda xboxer. Prisforskjellen ligger nok i at dem behøver enten å kjøpe noe elektronikk for hver modifisering, eller at dem ødelegger mange xboxer når dem modder. Vi har ikke klart å ødelegge noe som vi ikke har klart å reparert på sparket uansett. Resultatet på moddinga blir den samme seff, siden det er biosen som avgjør det - ikke metodene bak modifiseringen. Send inn xbox og harddisk så lapper jeg det sammen, lodder litt og gir deg en garanti på kjøpet =) si i fra om / når du ønsker å få dette gjort - så skal jeg sørge for at du hverken kommer til å angre eller bli misfornøyd. -richard Lenke til kommentar
Coney Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Pris kommer selvfølgelig an på hva slags chip de bruker. Men du kan jo modifisere xboxen uten bruk av chip. Og da blir det jo mye rimeligere. Og den fungerer like greit. Sjekk forøvrig xbox.madael.com Lenke til kommentar
trellian Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Hva er egentlig forskjellen på å modifisere en x-box, og å chippe den? Kan man utføre de samme oppgavene på en x-box som ikke er chippet (se divX, sikkerhetskopiere spill, overføre filer fra pc o.l?) Hva kan du eventuelt gjøre med en chippet x-box som man ikke gjøre med en modifisert en? Takk for all hjelp så langt! Lenke til kommentar
Coney Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Kan gjøre stort sett det samme. Med chip kan du ha mulighet til å koble deg til xbox-live. Altså spille mot andre online. Dette fordi du kan koble ut chip med en knapp. Noe du ikke får gjort med en som er moddet uten chip. Og da ikke koblet deg mot xbox-live. Men det finnes løsninger som gjør at du kan spille onine med en som er moddet eller har chip koblet på. Du finner nok svar på det meste du lurer på herXbox.madael.com som jeg linket til i et tidligere innlegg. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 En modchip er bare en bios som blir puttet over den orginale biosen. Siden en Xbox ikke har noe beskyttelse på dette så har man også mulig til å flashe orginalbiosen (Takk M$ ) Når man gjør dette, så blir maskinen AKKURAT det samme som om man skulle hatt en modchip. Det eneste som ikke funker er det Coney nevner om XBox Live. Det stemmer at XBox-Live ikke funker på flashet TSOPer (Som er den "Orginale" Biosen til Xboxen) men har man en versjon 1.0 eller 1.1 har man muligheter til å kunne dele biosen i 2, siden den er 1M stor. Nyere versjoner etter dette har bare en 256k bios, og har desverre ikke mulighet til dette. Det beste alternativet er http://www.xbconnect.com som gjør at man kan spille på nettet med en modifisert bios, samt pirat versjon av spillet! Med andre ord: DET ER IKKE NOE GRUNN TIL Å HA EN MODCHIP! Vi hos http://xbox.madael.com har moddet flere boxer med å flashe orginal biosen, enn å sette inn modchip siden dette er en mindre jobb og koster mindre. Er tvilen borte?! Chip boksen din som julegave i år. God jul & godt nytt år! Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 (endret) Multimediamontering vil ikke oppgi hvilke disker de bruker. Se mailen jeg har sendt med de: Det er helt greit, no hard feelingsJ Ib -----Opprinnelig melding----- Fra: Sendt: 10. desember 2003 06:50 Til: Multimedia Montering Emne: SV: X-Box Det er dårlig altså. Du ber meg jo praktisk talt gå til konkurentene dine. Det er en type disker som jeg har dårlig erfaring med, og denne typen vil jeg ikke ha i min X-Box. Og når du ikke vil si hvilken disk du putter i min X-Box, så vil jeg ikke at du skal montere noen i i det hele tatt. Robert -----Opprinnelig melding----- Fra: Multimedia Montering [mailto:[email protected]] Sendt: 9. desember 2003 17:36 Til: Emne: SV: X-Box Hei Skal jo gjerne ha litt jobb med dette selv vet duJ Ib -----Opprinnelig melding----- Fra: Sendt: 9. desember 2003 07:13 Til: Multimedia Montering Emne: SV: X-Box Ja, men du vil ikke si hvilken type disker du bruker? -----Opprinnelig melding----- Fra: Multimedia Montering [mailto:[email protected]] Sendt: 8. desember 2003 15:59 Til: Emne: SV: X-Box Hei Mine disker er okay jaJ Ib -----Opprinnelig melding----- Fra: Sendt: 8. desember 2003 07:11 Til: Multimedia Montering Emne: SV: X-Box Neivel? hvilke disker er det du bruker da? Og har de støtte for live? -----Opprinnelig melding----- Fra: Multimedia Montering [mailto:[email protected]] Sendt: 5. desember 2003 15:40 Til: Emne: SV: X-Box Hei, hadde travelt;) Nei, ikke alle disker kan brukes hvis du skal ha oppsett for Live og jeg vet ikke hvilke som kan og ikke kan..men ellers er det vanlig 3.5” Ide. Ib -----Opprinnelig melding----- Fra: Sendt: 5. desember 2003 07:28 Til: Multimedia Montering Emne: SV: X-Box Ja, men du svarte ikke på mitt spørsmål. Kan alle typer IDE disker brukes? -----Opprinnelig melding----- Fra: Multimedia Montering [mailto:[email protected]] Sendt: 3. desember 2003 22:02 Til: Emne: SV: X-Box Hei Jeg har vært på en ukes ferie, derfor dette sene svar. Hvis du selv kommer med disk så blir det 1100,- men da må jeg ha spilleren et par timer så jeg får lagt inn all programvare, har tidligst tid i helgen som kommer.. Mvh Ib Endret 11. desember 2003 av Robkvi Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Vel... noe skal de da leve av? Men han burde nok sagt dette i første mail. Jeg synes at han aldri hadde noen frekk tone hvertfall Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Ingen frekk tone nei. Men poenget er at han burde jo kunne fortelle meg hva slags type disker de bruker? Jeg har jo ikke tenkt å sette inn disken uansett. Akkurat som når du leverer inn bilen for å bytte dempere, men mekanikeren vil ikke fortelle deg hvilken type han skal sette på. - Hadde du godtatt det? Lenke til kommentar
drseafood Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Jeg har handlet med Ib som du har skrevet ut hele mail-historikken til. Han er meget bra til å chippe Xbox`er, skjønner godt at han ikke bryr seg så mye om det du skriver da du høres ut som en liten grinegutt. Han tok min på dagen og anbefalte meg å kjøpe min egen xbox da jeg da fikk med 2 kontrollere og spill selv om han hadde inne. Og han bruker lang tid på å lære deg opp i alle mulighetene du har med den nye Xboxen. Jeg har sendt han 4 nye jobber etter min tur og tre kamerater før meg har chippet sin, alle uten EN klage! Håper du tørker den rennende nesen din og får deg den spesielle harddisken du MÅ ha! Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 hehe, får ta et godt bergensk uttrykk til innlegget over. " Gått'a banen!" At du ikke skjønner hva jeg mener er for meg helt gresk. Jeg har verken snørrete nese eller griner særlig mye. Når han krever så mye penger for disken, så burde jeg jo få vite hva det er jeg betaler for? Jeg har aldri sagt noe om at han ikke er flink til å chippe boxer eller at han ikke tar seg tid til kundene sine. Ha en God Jul Doktor Fiskemat. Lenke til kommentar
drseafood Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Det med at han var flink til å chippe og tar seg god tid til kundene var ikke ment til deg, det var ment til han som startet denne topicen da han spurte om erfaringer av denne bedriften. Og jeg skjønner fortsatt ikke hva du må sånn desperat vite hva disk som blir satt inn når du får vite at det er en bra disk som fungerer med Live, og at du får garanti på jobben og delene av han bør vel gå som "go` fisk" for din del? Jeg har hvertfall ikke hatt noe problem med min xbox på jobben deres eller disken de satte inn. Det eneste jeg trengte å bli fortalt er at de setter inn en 5400 rpm IDE disk siden den genererer mindre varme og støy. DrSeafood Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 www.hammar.no tar 350 for montering av chip og 300 for montering av HD. LEgger du med penger når du sender inn tingene så får du gratis frakt tilbake. Du får også 1 års garanti på arbeidet her hos dem. www.keycard.no tar 500 for montering av chip og hd, men + frakt tilbake. Det sies at en bør holde seg unna, da de ikke er de beste på dette området. http://www.modifisering.net/ her finner du nok den billigste løsningen. Alle jeg har snakket med anbefaler ham på det varmeste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå