Gå til innhold

Nå kommer «verdens raskeste ruter» i salg i Norge

Anbefalte innlegg

Mener å ha lest Cat6 klarer 50-30 meter på 10 gigabit.

Kjenner til lite om NBASE-T

Men mener 2.5 gigabit trenger kun duplex for å fungere (2 ledere) mens 5 gigabit krever half duplex.

Mens 10 gigabit krever 8 ledere.

Med fiber kan man bruke en kabel og bruke forskjellige bølgelende så tror fiber blir mere vanlig jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener å ha lest Cat6 klarer 50-30 meter på 10 gigabit.

Kjenner til lite om NBASE-T

Men mener 2.5 gigabit trenger kun duplex for å fungere (2 ledere) mens 5 gigabit krever half duplex.

Med fiber kan man bruke en kabel og bruke forskjellige bølgelende så tror fiber blir mere vanlig jeg.

Here we go again.

Slutt å mene ting helt vilkårlig.

> Mener å ha lest Cat6 klarer 50-30 meter på 10 gigabit.

Så les, og ha fakta, så kan du uttale deg. Hva slags verdi gir dine meninger om noe som er fakta?

> Kjenner til lite om NBASE-T

Bra, da har du noe du kan lese om!

> Men mener 2.5 gigabit trenger kun duplex for å fungere (2 ledere) mens 5 gigabit krever half duplex.

Blablabla duplex. Du tror du veit hva duplex betyr, men det gjør du helt tydelig ikke.

> Her var det plutselig noe som stemmer - Bra!

> Med fiber kan man bruke en kabel og bruke forskjellige bølgelende så tror fiber blir mere vanlig jeg.

Altså, her later det til å være snakk om host-to-switch (switch kan da være switchedelen på en ruter, trådløs eller ei)-kommunikasjon. Fiber blir nok ikke vanlig på dette strekket på veldig mange år. Og ihvertfall ikke når 2.5GbaseT og 5GbaseT blir mer utbredt på markedet. Uansett blir det feil å prate om bølgelengder her, da det aldri (les: 10-20år++) kommer til å bli vanlig med fiber med WDM-signalering mellom host-to-switch

Lenke til kommentar

Så du mener de som kjøper produkter må være Nettverk Ingeniør eller Dataingeniør?

For du leser sikkert som meg at mange lar seg lure å kjøpe Wireless AD kun fordi der høres så bra ut.

Men forstår ikke hvordan den kan gi over 1 gigabit\s trådløs hvis man har 1 gigabit\s altibox?

Viser seg senere Asus AC 87 er like bra som TP-Link AD7200.

Går for så for åpenkjøp? Ganske skitten industri vil jeg kalle det.

Nei, man må ikke være ingeniør i et relevant fagfelt, men det er nyttig å kunne litt om saken. Jeg jobber ikke i noen av fagfeltene, men vet mer enn nok til å vite at det du sier ikke gir mening.

AtW

• Liker 3
Lenke til kommentar

For du leser sikkert som meg at mange lar seg lure å kjøpe Wireless AD kun fordi der høres så bra ut.

Men forstår ikke hvordan den kan gi over 1 gigabit\s trådløs hvis man har 1 gigabit\s altibox?

Jeg har 150/150 altibox linje. Som ett eksempel kjører jeg trådløst 480 Mbps (om jeg husker tallet helt rett) likevel

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...