Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har i de siste ukene hatt èn og samme drøm som har gjentatt seg nesten hver natt, og opp til flere ganger hver natt. Jeg ser et lite barn falle ut av vinduet i en skyskraper. (Slik som Erik Claptons lille gutt). Jeg ser av og til resultatet etter møtet med bakken, men stortsett våkner jeg i angst i det han faller ut av vinduet.

Jeg har også en del opplevelser av å falle, eller føler at jeg faller i det jeg sovner. (Vet at dette er nokså vanlig, men dette er ikke vanlig hos meg.)

Noen forslag på den grusomme drømmen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror den forklaringen hører hjemme under "helse" og ikke "religion, filosofi og livssyn". Det er nok ikke noe magisk tegn fra oven eller fremsyn eller noe slikt, men drømmer kan absolutt være legemet som prøver å fortelle deg noe. Av og til kan man bli kloke på dem, men oftest ikke.

Det er jo en utrivelig drøm, dette, så den gjenspeiler kanskje noe i ditt våkne liv som du trenger å ta kontroll over?

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

DA har jeg et legeme som ikke forteller meg noe, da jeg aldri husker noe jeg har drømt... Det vil si, de gangene jeg har hatt feber (3-4 ganger de siste førti årene...) så husker jeg noe vagt, ellers husker jeg aldri en drøm... :) Jeg bråvåkner heller aldri fordi jeg "faller" (gjorde det i min ungdom noen ganger, men da var jeg full når jeg sovnet..)...

Kan faktisk ikke komme på en eneste ting jeg har drømt... Så enten så drømmer jeg ikke eller så syntes min bevissthet at dette er søppel den ikke orker eller gidder å bruke tid og krefter til å huske på hva drømmen gikk ut på... 

For jeg drømmer ikke engang erotiske drømmer, har aldri voknet av å ligge i "telt"...  :)

Lenke til kommentar

Jeg tror den forklaringen hører hjemme under "helse" og ikke "religion, filosofi og livssyn". Det er nok ikke noe magisk tegn fra oven eller fremsyn eller noe slikt, men drømmer kan absolutt være legemet som prøver å fortelle deg noe. Av og til kan man bli kloke på dem, men oftest ikke.

Det er jo en utrivelig drøm, dette, så den gjenspeiler kanskje noe i ditt våkne liv som du trenger å ta kontroll over?

Sikkert riktig at den skulle vært under helse og ikke under filosofi... Og det er helt sikkert mye i mitt våkne liv som jeg bør ta kontroll over. Men hva vil den vise meg - retning?

Lenke til kommentar

DA har jeg et legeme som ikke forteller meg noe, da jeg aldri husker noe jeg har drømt... Det vil si, de gangene jeg har hatt feber (3-4 ganger de siste førti årene...) så husker jeg noe vagt, ellers husker jeg aldri en drøm... :) Jeg bråvåkner heller aldri fordi jeg "faller" (gjorde det i min ungdom noen ganger, men da var jeg full når jeg sovnet..)...

Kan faktisk ikke komme på en eneste ting jeg har drømt... Så enten så drømmer jeg ikke eller så syntes min bevissthet at dette er søppel den ikke orker eller gidder å bruke tid og krefter til å huske på hva drømmen gikk ut på... 

For jeg drømmer ikke engang erotiske drømmer, har aldri voknet av å ligge i "telt"...   :)

Det hørtes nesten trist ut... (Godt å slippe mareritt, men ikke en gang våte drømmer???)

Lenke til kommentar

Det kommer nok mest av at du sover godt. Når man husker drømmer er det som regel fordi man våkner midt i dem.

Var sammen med ei dama som kavet fælt om natta fordi hun drømte mye... Snakket, skrek og ropte, for ikke å snakke om jamret seg og jeg ble flere ganger vekket av at hun slang en arm eller en hånd i ansiktet på meg, jeg fikk til og med et blått øye en natt da hun dyttet albuen i øyet på meg... (Fikk et langt talende blikk av min mor dagen etter, hun trodde et øyeblikk at hun mishandlet meg  :)  )

Allikevel klaget hun på at jeg snorket fra tid til annen.. he he. Så jeg er faktisk glad for at jeg ikke husker noe jeg...

Lenke til kommentar

Det kommer nok mest av at du sover godt. Når man husker drømmer er det som regel fordi man våkner midt i dem.

Var sammen med ei dama som kavet fælt om natta fordi hun drømte mye... Snakket, skrek og ropte, for ikke å snakke om jamret seg og jeg ble flere ganger vekket av at hun slang en arm eller en hånd i ansiktet på meg, jeg fikk til og med et blått øye en natt da hun dyttet albuen i øyet på meg... (Fikk et langt talende blikk av min mor dagen etter, hun trodde et øyeblikk at hun mishandlet meg :) )

Allikevel klaget hun på at jeg snorket fra tid til annen.. he he. Så jeg er faktisk glad for at jeg ikke husker noe jeg...

Lenke til kommentar

Jeg har i de siste ukene hatt èn og samme drøm som har gjentatt seg nesten hver natt, og opp til flere ganger hver natt. Jeg ser et lite barn falle ut av vinduet i en skyskraper. (Slik som Erik Claptons lille gutt). Jeg ser av og til resultatet etter møtet med bakken, men stortsett våkner jeg i angst i det han faller ut av vinduet.

Jeg har også en del opplevelser av å falle, eller føler at jeg faller i det jeg sovner. (Vet at dette er nokså vanlig, men dette er ikke vanlig hos meg.)

Prat med din fastlege om drømmer som gjentar seg. Nyere forskning har vist at kroppen kan gi "status rapporter" til hjernen gjennom drømmer. Flere "typiske" drømmer er faktisk rett og slett symptomer på sykdom..

Lenke til kommentar

Det naturlige her blir jo å spør om du har barn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...