Gå til innhold

Rollespill


Anbefalte innlegg

Mine favoritter er vel

 

1. Diablo II

2. Morrowind

3. SWG

 

Morrowind var fet i begynnelsen men grunnen til at jeg sluttet og spille det var fordi at det ikke var noen mulighet for multiplayer på det :thumbdown: , ikke lan en gang, :scared: det var bare litt kjipt og spille alene hele tiden...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er godt noen er enig, hva er det du spiller da?

Innenfor spill er jeg stort sett altetende.

Men de siste årene har jeg spillt mer og mer rollespill. Holder for tiden på med Icewind dale 2 og Newerwinter Nights. Har også FF 7,8 på PS og spiller disse når jeg kjeder meg.

Skal skaffe meg Gothic 2 og Kotor. Gothic høres for meg ut som det er bedre enn Morrowind, siden innbyggerne i spillet faktisk har sine egne liv. I morrowind ble det rett og slett for kjipt når alle sto på samme plass hver dag. Savnet også mer værforandringer. Tenk å stå opp en dag og sette øynene på et snødekket landskap. Håper på at Elder scrolls 4 skal gi meg slike små stunder.

Lenke til kommentar
Det er godt noen er enig, hva er det du spiller da?

Tenk å stå opp en dag og sette øynene på et snødekket landskap. Håper på at Elder scrolls 4 skal gi meg slike små stunder.

Warhammer online vil gi spillere nettop dette, med aktive værforhold og årstider som beverger seg i naturlig syklus...

Lenke til kommentar
Er det noen som har spilt Kotor, åssen er det, er det mange oppdrag, begynner du med lyssabel, åssner er spillet i det hele tatt?

det er jo ikke multiplayer, så lurer på om det er noe og ha

Kotor er veldig underholdende, men litt for kort etter min mening. Spesielt siden eg ikkje har mulighet til å laste ned stuff.

Oppdrag er det nok av.

Lightsaber får du ikkje før litt uti spillet.

Lenke til kommentar
Kotor er veldig underholdende, men litt for kort etter min mening. Spesielt siden eg ikkje har mulighet til å laste ned stuff.

Hva mener du med at det er for kort, er det sån at men kan vinne etter en liten stund eller?

og åssen stuff ville du lasta ned til det vis det gikk

Lenke til kommentar
Såvidt jeg har erfart fra nyhetsnotiser og lignende, så tyder alt på at wow vil få den klassiske oppbygningen med en bestemt værtype i fastsatte regioner, så dvs sne i nord, lava i øst eller no sånt...

Det har vi jo forsåvidt sett før. Men det er iallefall et skritt nærmere. Bare se for dere: På vinterstid vil kjøpmenne selge tykk armor og bjørneskinn. Når det nærmer seg varmere årstider må du som spiller heller satse på vanlige rustninger av lær eller metall. Om du går med tykke bjørneskinn midt på sommeren kunne det ha innvirket på for eksempel endurance. Slike detaljer håper jeg vi snart får i rollespill. For det er dette som faktisk gjør det spennende. Da vil det bli mye vanskeligere å fastslå at den og den armoren er den beste i spillet.

 

Ville også vært fint med variasjoner på hvordan npc-er oppfører seg avhengig av årstid. Om vinteren kan det jo godt tenkes at færrest mulig holder seg ute. Med unntak av den lokale tømmermannen og fiskeren som er langt ute til sjøss.

 

Om sommeren derimot bør du få høre smeden klage over den enorme varmen i smia.

 

Kunne også tenke meg at det kunne bli generert nye innbyggere av og til. Reisende som kommer og bosetter seg, når du f.eks har kommt så å så langt i spillet. Nye byer kan bli bygd opp etter du utfører spesielle quests. Etter du kanskje har kakket en drage bestemmer folk seg for å slå seg til på den grønne sletten nedenfor dragens fjell.

 

Dette ble et temmelig langt innlegg om hvordan jeg kan tenke meg framtidens rpg-er. Ops

Lenke til kommentar
Kotor er veldig underholdende, men litt for kort etter min mening. Spesielt siden eg ikkje har mulighet til å laste ned stuff.

Hva mener du med at det er for kort, er det sån at men kan vinne etter en liten stund eller?

og åssen stuff ville du lasta ned til det vis det gikk

Eg syns det var for kort pga. at eg runda det på et par dager.

Men så har du jo muligheten til å spille gjennom som både god og ond, noe som forlenger spille-tiden.

 

Eg har kotor til x-box, så eg mente at eg ikkje har tilgang til Bred-bånd enda.

Men når eg får det skal eg laste ned nye planeter ol.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...